رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ تیر ۱۳۸۸

شکایت محمد خاتمی از روزنامه ایران

محمد خاتمی، مهدی هاشمی و سید علیرضا بهشتی از دو روزنامه محافظه‌کار کیهان و ایران و خبرگزاری نیمه رسمی فارس شکایت کرده‌اند.

شکایت محمد خاتمی رئیس جهموری پیشین از روزنامه دولتی ایران، مربوط به ادعای این روزنامه مبنی بر دیدار آقای خاتمی با مقام‌های آمریکایی در مصر است.

محمود علیزاده طباطبایی وکیل آقای خاتمی امروز سه‌شنبه گفت ادعای روزنامه ایران در حالی مطرح شده که «اصلا آقای خاتمی» به این کشور سفر نکرده‌اند.

بنابراعلام آقای طباطبایی، در شعبه‌ دوم دادسرای کارکنان دولت و رسانه به این شکایت رسیدگی خواهد شد.

این وکیل دادگستری همچنین از شکایت مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از خبرگزاری فارس خبر داد.


موضوع شکایت آقای هاشمی مربوط به ادعای این خبرگزاری در خصوص پرداخت «رشوه» از سوی شرکت استات اویل به وی اعلام شده است.

آقای هاشمی از خبرگزاری فارس به خاطر «نشر اکاذیب و افترا» شکایت کرده است. این پرونده در شعبه‌ اول دادسرای کارکنان دولت و رسانه رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین از روزنامه ایران و وب‌سایت رجا‌نیوز به خاطر درج گزارش‌هایی در خصوص دست داشتن در «تشنج‌ها» پس از انتخابات، شکایت کرده است.

سومین پرونده‌ای که محمود علیزاده طباطبایی وکالت آن را بر عهده دارد، مربوط به شکایت سیدعلیرضا بهشتی فرزند آیت‌الله بهشتی از روزنامه کیهان است.


علیرضا بهشتی

دلیل شکایت آقای بهشتی از روزنامه کیهان، چاپ مطالبی است که در آن، وی به ارتباط با آمریکاییان متهم شده است.

کاوه اشتهاردی مدیرمسئول روزنامه ایران نیز روز گذشته از طرح شش شکایت علیه این روزنامه در قوه قضائیه خبر داد.

به گفته آقای اشتهاردی، این شکایات از سوی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و به امضای قربان بهزادیان‌نژاد علیه روزنامه ایران به شعبه دوم دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده است.

مدیر مسئول روزنامه ایران اظهار داشت که برای تمام مطالب منتشر شده «مستندات دقیقی» در اختیار دارد.

اشتهاردی تهدید کرد که «بدون شک در دادگاه فقط به پاسخگویی به ادعاهای شاکیان بسنده نکرده و درباره ایشان حرف‌های بسیاری را که بنا به ملاحظاتی تاکنون از انتشار آنها خودداری شده، بازگو خواهیم کرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دروغگوئی های کیهان انسان رابه یاد هشتار آیت الله منتظری به امام خمینی (ره)می اندازد که ایشان فرموده بود که احتمال بدهید که سیاه در اطلاعات مانفوذ نموده باشند ؟بی گمان حسین شریعتمداری بااعمالی که مرتکب میشود نمی تواند وابسته نباشد ومتهم نمودن زیدوعمربه خارج منحرف کردن وردگم کردن است .رفتارشریعتمدار انسان رابه یاد داستان معرف های دوز دهای دوز د مولانا می اندازد دوزد که نزدیک بود گرفتار شود با این شیوه گریخت.ازشریعمدار باید پرسید که دشمن اگر براین گشور مسلط میشد چه میکرد که شما نکردید .تمامی یاران امام را شما باترور شخصیت کنارزده وخانه نشین کردید ازانقلاب وامام جه مانده است که ازدست شما آسیب ندیده .

-- ابراهیم ملکی ، Jul 14, 2009 در ساعت 02:15 PM

به نظر می رسد که حضرات حاکم در حال تهمت زنی به دیگر افراد برجسته مانند خاتمی هم می باشند که طرفدار زیاد دارند و از قدرت به کناری زده شده اند!
با این کار وقت و نیروی این افراد را هم گرفته و هم با شایعات بی اساس کوشش دارند که اعصاب مردمان را خراب کنند و از آب گل آلود برای خودشان ماهی بگیرند.
حکومت مذهبی وقتی پایه هایش سست شده باشد نا راست می شود و دروغ هم برایش خرجی ندارد چون افراد مخالف را به مبارزه طلبی دعوت می کند. بنابراین چه خوب بود که همه کوشش می کردند که نقش مذهب را از سیاست و از سایه ایران برای همیشه جدا کنند! تا این روزهای سیاه به کشور و میهن ما دیده نمی شد که گروهی تنها مذهب نمای بی ایمان در راس قرار گیرند.

-- مسعود از پارس ، Jul 14, 2009 در ساعت 02:15 PM

امام فرمود این اقا اصلن نمی داند ولایت فقیه یعنی چه.شریعتمداری دست نشانده اسراییل است شک نکنید اما حرامزاده نیست

-- اکبر ، Jul 14, 2009 در ساعت 02:15 PM

بداخلاقی خبرگزاری رجانیوز و ایرنا وروزنامه ایرنا

اخبار لرستاناخبار استان لرستان
حكايت چارلي چاپلين و سيد فريد قاسمي و مراسم روز قلم خرم آباد
with 2 comments

نقل است كه روزي چارلي چاپلين هنرمند مشهور فرانسوي با خبر شد كه يك سازمان دولتي مسابقه اي را تحت عنوان “تقليد از چارلي چاپلين” گذاشته است و به سه نفر از كساني كه بهترين بازي تقليد از چارلي چاپلين را اجرا كنند جوايز نفيسي خواهد داد.
چارلي چاپلين كه از قضاي روزگار مدتي وضع مالي اش خراب شده بود و شديدا به مبلغ جايزه احتياج مبرم داشت، تصميم گرفت بدون آنكه خود را معرفي كند در مسابقه ثبت نام و شركت كند. جالب آنكه موفق نشد در مسابقه تقليد از خودش جزء سه نفر اول باشد و از گرفتن جايزه ناكام ماند.

چند روز قبل نظير همين حكايت طنز براي سيد فريد قاسمي شخصيت اول فرهنگي لرستان و نويسنده كتاب سال كشور رخ داد و در مراسم روز قلم خرم آباد با اعطاي جايزه اي نفيس به همراه لوح سپاس از ايشان تقدير شد. جالب آنكه اصلا از سيد فريد قاسمي دعوت نشد و وي خبر اين همايش را از خبرگزاري ها شنيد.
بعدا راويان اخبار و قصه گويان خبر دادند كه هدف مراسم روز قلم خرم آباد ظاهرا تجليل از نويسنده لرستاني كتاب “رسانه اي به نام احمدي نژاد” بوده است و براي همرديف شدن با سيد فريد قاسمي در بروشور ها و پوسترها و تبليغات از عكس و نام سيد فريد قاسمي سوء استفاده شده است و هدف واقعي تجليل از اهل قلم تشكر از تلاشهاي انتخاباتي يك مسئول دولتي بوده است.!

شرح واقعه را ز زبان سيد فريد قاسمي (هفته نامه صداي ملت) بشنويد:

فريادرس خدا است…

همشهريان عزيزم

شماري از خبر گزاريها و پايگاه هاي اطلاع رساني يك شنبه شب 14 تير ماه 1388 بر روي خروجي هاي خود خبري قرار دادند كه حكايت از برگزاري مراسم روز قلم در خرم آباد داشت . با خواندن خبر متوجه شدم كه در مراسم ياد شده حضور داشتم ! و لوح سپاس دريافت كردم.!

روزي كه آقايان در عالم وهم و خيال مرا در خرم آباد ديده اند ؛ با تهران نشيني؛ مردماني را به نظاره نشسته بودم كه بر اثر گرد ريز عربي و غبار به سختي نفس مي كشيدند و با پوز بند – ماسك ـ خيابان ها را مي پيمودند …

اكنون بر سر دو راهي ؛ روزگار مي گذرانم . نمي دانم به سكوت طولاني مدت خود ادامه دهم يا به دادسراي تهران مراجعه كنم و با تسليم شكايت مسببان اين بي اخلاقي را پاي ميز محاكمه بكشانم ؟

مطالب مرتبط:
از دادن جايزه انتقاد از دولت نهم به كيهان(!) تا نكوداشت روز قلم در لرستان

همچنين ببينيد لينك زير را:
http://www.payanews.ir/?id=1241

Written by .
جولای 13, 2009 روی 7:19 ب.ظ
ارسال شده در خرم آباد, فرهنگی, لرستان
.« از دادن جايزه انتقاد از دولت نهم به كيهان(!) تا نكوداشت روز قلم در لرستانکتاب درسی جغرافیای لرستان متعلق به ربع قرن قبل است! ».2 نظر
Subscribe to comments with RSS.

نامه ی سر گشاده ی طنز نویسان الیگودرز به نماینده ی حامی دولت. ( تبلیغات از نوع وانتی)
لر طنز

جولای 13, 2009 at 8:05 ب.ظ
استاد چند روزی نبودی کجا بودی. ببخشید سلام نکردم. وب ما هم که بدون شما و مطالب داغ و جذابتون صفایی نداره. راستی در صورتی که کامنتی احتیاج بود به وب http://www.dustdaran.blogfa.com مراجع کنید.

قربانت دانیال
سپهر متخلص به دانیال پاپی

جولای 14, 2009 at 1:00 ق.ظ


يك پاسخ برايش بگذاريد
برای لغو پاسخ اینجا را کلیک کنید.
نام

پست الکترونیکی (پنهان می‌شود)

وب‌نامه


مرا از دیدگاه‌های بعدی از طریق ای‌میل باخبر کن.
.صفحه نخست

جستجو در لرنا

-- فریاد ، Jul 14, 2009 در ساعت 02:15 PM

عزیزی که در مورد چاپلین نوشته اید؛ ایشان اصالت انگلیسی دارند و فرانسو ی نیستند.

-- باربد ، Jul 15, 2009 در ساعت 02:15 PM