رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ تیر ۱۳۸۸
هشدار محسن رضایی به مقام‌های ایران:

«وضعیت کنونی منجر به فروپاشی می‌شود»

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقام‌های ایران هشدار داد که جامعه کنونی و طرفداران «نظام»، دچار اختلاف شده‌اند و ادامه این وضعیت جمهوری اسلامی را به سوی «فروپاشی» خواهد برد.

رضایی یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که به نتایج اعلام شده این انتخابات اعتراض کرد و چند روز بعد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از شکایت انتخاباتی‌اش به خاطر «حفظ نظام جمهوری اسلامی» صرف‌نظر کرده است.

آقای رضایی در نامه خود که خطاب به مردم ایران نوشته شده، آورده که عده‌ای خانواده انقلاب را «تهمت‌باران» می‌کنند و برخی از اعضای این خانواده را «منافقین جدید» می‌نامند.

وی نامی از این عده نبرده است، اما در نامه‌ای که امروز یکشنبه از سوی سرلشکر حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منتشر شده، به «منافقین جدیدی» اشاره شده که ۳۰ خرداد ماه به گفته آقای فیروز‌آبادی به مردم «حمله» کرده‌اند.


نامه آقای فیروزآبادی خطاب به امام دوازدهم شیعیان نوشته شده است. وی در این نامه افزوده که «منافقین» با چهره‌ای جدید در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات با «قمه، سنگ و شعله‌های آتش» به نیرو‌های بسیجی و پلیس حمله کرده‌اند.

این فرمانده بلندپایه نظامی در حالی «منافقین جدید» را به حمله به نیرو‌های بسیج و پلیس متهم می‌کند که آقای رضایی در نامه خود با انتقاد از مطرح شدن چنین اتهاماتی نتیجه آن را «محصولات زهرآلودی» خوانده که موجب «تضعیف» نشاط و شادابی جامعه ایران شده است.

آقای رضایی «خوارج» نامیدن برخی خانواده‌های‌ انقلاب را «توطئه‌ای» خوانده که هدفش «فروپاشی درونی» نظام جمهوری اسلامی است.

متن کامل نامه رضایی را بخوانید

وی تاکید کرده که ادامه چنین روشی با «شکست» مواجه شده و نظام جمهوری اسلامی را به «سراشیبی» خواهد برد.

محسن رضایی، نقش «اشتباه کاری‌های جاهلانه و بروز تعصبات و احساسات غیر منطقی» در حوادث اخیر را کمتر از «تأثیر دخالت بیگانگان» در آن ندانست

فرمانده پیشین سپاه پاسداران، نقش «اشتباه کاری‌های جاهلانه و بروز تعصبات و احساسات غیر منطقی» در حوادث اخیر را کمتر از «تأثیر دخالت بیگانگان» در آن ندانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه نامه خود توصیه کرده که مسئولان نباید به گونه ای رفتار کنند که «عدالت در مقابل عدالت قرار گیرد. جمهوریت در مقابل اسلامیت نظام قرارگیرد. جمهوری اسلامی در مقابل آزادی قرار گیرد.»

وی در عین حال هشدار داده که ادامه این وضعیت، جمهوری اسلامی را به سمت «فروپاشی» خواهد برد.

آقای رضایی اضافه کرده که «اگر نمی‌توانیم جای خود را به دیگران بدهیم و دیگران را در اداره کشور مشارکت بدهیم، بسی بیراه رفته‌ایم.»

وی از کسانی که در حوادث اخیر اشتباه کرده‌اند خواسته که اشتباهات خود را «جبران» کنند و از آسیب‌دیدگان نیز درخواست کرده که با جبران شدن خسارت‌ها از حق خود «گذشت» کنند.

آقای رضایی در نامه خود آورده که عده‌ای، خانواده انقلاب را «تهمت‌باران» می‌کنند و برخی از اعضای این خانواده را «منافقین جدید» می‌نامند

نامه محسن رضایی یکی از صریح‌ترین مواضع سیاسی وی طی سه هفته گذشته به شمار می‌رود.

آقای رضایی در روز‌های ابتدایی اعلام نتایج انتخابات، با انتشار چند بیانیه، تنها انتقاداتی از نحوه شمارش آراء طرح و خواستار رسیدگی به شکایات خود شد که مدتی بعد از پیگیری این شکایت نیز صرف‌نظر کرد.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دیگر نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، نتایح این انتخابات را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» خوانده‌اند.

حزب مشارکت، حزب کارگزاران، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم نیز به نتایج این انتخابات اعتراض کرده و آن را غیر قابل قبول اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تضاد درونی حکومت دیر یا زود به فرو پاشی دستگاه دروغ و تقلب خواهد انجامید. متهم کردن مخالفان به منافقین جدید نشان از سرگیجگی دستگاه امنیتی حکومت در برخورد با مخالفانش می باشد. جوانان ایران دنبال آزادی و زندگی بهتر هستند و خامنه ای دنبال سرکوب و صدور تروریسم در منطقه می باشد. خامنه ای با آوردن گماشته خود آحمدی نژاد قصد پی گیری بمب اتمی را دارد و مقابله با جامعه جهانی که به زیان منافع ملی ایران می باشد. حکومت کلمه منافقین را برای اعضای سازمان مجاهدین خلق بکار می برد و امروزه به هر جوان معترضی این مارک را نسبت می دهد حتی به عوامل سابق خودش. مردم دنبال فرو پاشی سیستم حاکم و تغییر دمکراتیک در ایران هستند. برابری برای زنان ایرانی فقط با تغییر این حکومت امکان پذیر خواهد بود.
ژاله.م.ت

-- جمشید ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

معلومه اين آقا داره چي ميگه؟ از يک طرف ميگه که بايد دموکراسي و غيره باشه، از اونطرف تملق خامنه اي را ميگه که مظهر استبداده. موسوي با اين سکوتش به اندازه کافي آبروش رفته، حالا بياد کنار احمدی هم بنشينه؟ اونوقت مردم راضي ميشن؟

-- محمد ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

نکته ای که اصلا در نامه طویل و مملو از عبارت ثقیل و فریبنده در نامه ای که صرفا در مدح خامنه ای نوشته شده (لطفا متن کامل را بخوانید تا بدانید ) این است که اگر اراده و حکم خالق عالمیان براین اساس قرار گرفته باشد که به ظلم و فساد حکومت ولایت فقیه پایان دهد انوقت ایشان و سر کردگان نظام چه مکر دیگری را پیشینه خود خواهند گزید؟؟ امید است که مردم ما دیگر فریب این گونه نوشته ها را نخورند. در ضمن بهترین توصیف گذشته و سابقه اقای رضایی را باید از زبان اقا زاده و پسر ارشد ایشان که چندین سال پیش به امریکا پنا هنده شدند را شنید.

-- بدون نام ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

بعد از سال ١٣٦٠ تقریبا من و مادرم هر روز جلوی زندان اوین بودیم .برادرم رو به جرم هواداری از یکی از گروها دستگیر کرده بودند و به همین خاطر زندگی ما هم حالت عادی نداشت . هروز ما رو جلوی اوین کتک میزدن و بی احترامی می کردند. حدودا ٦ ماه بعد جسد برادرم که ١٦ سال بیش نداشت به ما تحویل دادند و ما مبلع ١٦ هزار تومان هم به انها دادیم. ٣ ماه بعد مادرم بر اثر ایست قلبی فوت کرد. در ان روزها ما برای ازادی برادرم به قم رفتیم و از این به اصطلاح مراجع استمداد کردیم.اما هیچ کدام از این ...حاضر به شنیدن حرفای ما نشدن. هزاران جوان بی گناه مثل برادر من بدست این جلادان اسلامی بی گناه قتل عام شدند.این دارودسته جلاد از بالا تا پایین نا مشروع بوده و باید به مجازات برسند. بعد از ٣٠ (١٤٠٠)سال ظلم بر ملتها و به خصوص مردم ایران حالا وقت ان رسیده که تقاص پس بدهند. ....

-- بدون نام ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

شما دارای دو شخصیت متفاوت هستید٫ اول شخصیت فردی و خصوصی که تحت عنوان آن هر نظری داشته باشید محترم است. شخصیت دوم شما با خون هزاران شهید سپاهی و بسیجی و هزاران معلول و جانباز بوجود آمده که بهنگام سخن گفتن تحت عنوان محسن رضایی باید به آن توجه داشته باشید. شما اجازه اینکه همه این خونها و فداکاریها را فدای تفکری که می خواهد خلافت بنی خامنه ای را در این مملکت راه بیاندازد بنمایید ندارید. فرق نمی کند که جنابعالی باشید یا هر سردار و رزمنده دیگری با هر چقدر سابقه رزمندگی و فداکاری, اگر مخالف تفکر بنی خامنه ای باشید هیچ ارزشی برای سوابق شما قایل نمی شوند و با پکیج وابستگی به بیگانه, مخالفت با ولایت و خدا, فساد مالی و اخلاقی, شما را منهدم می کنند. اینرا شما خوب می دانید. اگر از ترکشهای امنیتی و سیاسی هراس دارید بهترین راه سکوت است. گرچه سکوت شما پاسخگوی شهیدان و جانبازان نیست ولی حداقل خسارتش از این مطالبی که بنا بمصلحت منتشر می فرمایید کمتر است. شان رزمندگانی که از گلوله ها و ترکشهای آتشین نترسیدند را با ترس از مجازاتهای دنیوی حاکم خودکامه پایمال نفرمایید. در حکومتی که شما را با اینهمه سوابق, در صورت مخالفت مثل دستمالی استفاده شده به گوشه ای پرتاب می کند چه چیزی برای دفاع کردن وجود دارد. شما خودتان بهتر از هر کسی می دانید که نزد خلیفه هیچ جایگاهی ندارید و ایشان از زمان ریاست جمهوری آرزویشان ادب کردن شما و گوشمالی دادنتان بوده است, حداقل خود را از یارانتان جدا نکنید. این دشمن اسیر نمی گیرد, ذلیل می کند, حتی اگر زیرپوش سفیدتان را هم درآورید و پرچم سفیدش کنید و بنشانه تسلیم بالای سرتان بیاورید فقط شما را خوار و ذلیل خواهد کرد و از شما خواهند خواست تا بقیه لباستان را هم در آورید تا عورت شما را نشان همه بدهد و تمسخرتان کند. شما اجازه خوار و ذلیل کردن محسن رضایی را ندارید لطفا با نام دیگری بیانیه ذلت بدهید.

-- naser ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

نظامی که ازحمایت و پشتبانه مردم برخوردارنباشدچه بهتر که فروپاشد.وحدت یک جانبه نیست 20سال است که ملت همراه مسئولین بودند وحال نوبت آنهاست که بامردم همراه شوند وتن به خواست ملت داده وبرای خفظ نظام باملت هم گام شوندنه ملت باآنها چون اصل ملت است نه آقایان

-- ابراهیم ملکی ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

فروپاشی شروع شده. به زودی هم تموم می‌شه و آقای خامنه‌ای باید بره...

-- پویا ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

{سیاست} اسلام ومردم را زیرپا نهاده...

-- zargari@ac.auone-net.jp ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

سلام ، آقای رضایی می گوید ریاست جمهوری بخشی از نظام است و ما مردم مجلس ! را داریم که نمایندگانمان ! در آن حضور دارند و قوه قضائیه هم هست ! آقای رضایی ، شرایط امروز نتیجه سکوت و چشم پوشی بر خطاهای بیست سال گذشته است و حریف در این بیست سال با برنامه و حیله و گام به گام این بلاها را بر سرمان آورد ، کدام مجلس ؟ کدام قوه قضا و دادگستری ؟ به شاخه ای از حکومت که خود در سرکوب و شکنجه شریک است و تنها به دنبال فراهم آوردن مجالی برای شکنجه گران است و ماسکی بر چهره قانون شکنان امید ببندیم ؟ آقای رضایی این مأموریت که یافته ای به سرانجامی نمی رسد مگر با استعفای یک نفر ، چرا همت بر کنار گذاشتن او صرف نمی کنید و از ملت مظلوم و تحت ستم می خواهید که از حقی اندک و ناچیز که آن را هم از او ستانده اند بگذرد ؟ اگر امروز با دروغ گویان شکنجه گر همراه و هم داستان شوید چون بسیاری که زمانی که می توانستند و کاری نکردند در آینده حسرت خواهید خورد .

-- علی . ا .خ ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

آخر برادر جوانهای این مملکت را می کشند، انسانها را دارند بی گناه می کشند. شما نگران فروپاشی این نظامید؟ اگر نظام بود و براستی نظم داشت، مردمانش را بی گناه نمی کشت. شما سخن از چه می گویید؟؟؟؟؟ نگران چه کسانی هستید؟؟

-- دوست ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

در فارسی اصطلاح خوبی برای امثال آقای رضائی داریم: شریک دزد و رفیق قافله.

-- صادق رحیمی ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

آخ جام خدا از زبونت بشنوه حاج محسن . کاش تاریخ دقیق فروپاشی نظام مقدس رو هم می گفتی که ما تا اون زمان بساط جشن و سرور رو بپا کنیم . راستی حاج محسن تو نمی دونی این سید علی پینوشه کی می خواد بمیره ؟ اینم بگو لطفا .

-- حسین از مشهد ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

حاج محسن تازه متوجه شدی که نظام اسلامی در حال فرو پاشی و سقوط است، مثل اینکه شما هم مثل بقیه برادران در خواب تشریف داشتید! ای والله، ما را بگو که فکر می کردیم شما ها پاسدار این نظام فریبکار و فاسد هستید! چشم ولی فقیه روشن، اونم که مست و نشعه قدرت شده و خودشو زده بخواب و منتظره رفسنجانی حقه باز کارها را ماست مالی کنه و از این لجنی که در آن فرو رفته نجاتش بده.
کوکب معروف به فاطی بیدار،

-- Fati Bidar ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

ای تف به گور این نظام مقدس و پدر جدش.

-- آرش ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

در حکومت های توتاليتر، فرد در مقابل نظام که يکپارچه و مقدس است، اهميت و ارزشی ندارد و حتی اگر تک تک افراد جامعه قربانی شوند تقدس و يکپارچگی نظام نبايد از دست برود. آقای رضايی با همه سوابق انقلابی و رزمندگی اش اگر بخواهد هويت مستقلی در اين نظام داشته باشد، به سادگی حذف می شود و او خود بهتر از هر کس ديگری اين را می داند. کامنت هوشمندانه « ناصر» در بالا نيز بر اين گواهی می دهد.

-- جرج اورول ، Jul 12, 2009 در ساعت 03:00 PM

من قبلان برای آقای بهنود این نکته رو نوشتم مایلم اینجا هم تکرارش کنم چونکه در نامه آقای رضایی هم آن را میبینم. ایشون خواستند که دیگران هم از حق خودشون بگذرند. این درخواست درخواست خطرناکی هست که خیلی‌‌ها دارند این روزها تکرارش میکنند. اگه به راستی‌ آقای رضایی و دیگر افراد در رژیم نگران فرپاشی هستند بهتر هست که خودشان کوتاه بیاند و دولت متجاوز به حقوق مردم رو کنار بذارند دقیقا منظورم اینه که کنار بذارند نه اینکه ازش خواسته شه استعفا بده. خیلی‌ جالبه که اینها برای اینکه رجیمشان سقوط نکنه از مردم میخواهند که از حق خود بگذرند یعنی‌ اینکه دوباره از طرف مردم میخواند هزینه کنند!

-- majid ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقاي محسن رضايي نگران فروپاشي نظامت هستي كه مردم را به نام شيطان سلاخي مي‌كند. وقتي مردم حكومتي را نمي‌خواهند به هر طريقي با آن مخالفت مي‌كنند. مطالبات مردم ديگر از احمدي‌نژاد و خامنه‌اي عبور كرده‌است. شايد بتوانيد چند صباحي ديگر با لطف مردم ايران بمانيد اما ديري نمي‌پايد. يكي از خواست‌هاي مردم انقلابي ايران اين بود كه هر حاكم و هر دولت و حكومتي را كه نمي‌خواهند بتوانند به راحتي كنار بزنند. اين حكومت جلوي خواست انقلابي مردم ايستاده است. و به كشتار آنها پرداخته است. متأسفم كه عمق جنايت عليه ملت را دير فهميدي. آخه تو هم در همان فضاي مسموم بالانشينان قرار داري. تو به دوستانت هشدار دادي كه فروپاشي در راه است. اين هشدار را هم از جانب ملت ايران به آنها بده كه كه ما فروپاشي نظام مبتني بر ولايت مطلقه فقيه كه حق ملت را پايمال نمود، را به نظاره نشسته‌اييم.

-- مردم ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

باز هم اینطور که معلوم است حفظ نظام با همه آدمخواری که پیشه کرده در نزد این آقا مهمتر است. آقای رضایی! شما و امثال شما تاکی میخواهید این اینگونه فکر کنید؟ باز هم مردم نادیده گرفته میشوند تا این نظام جمهوری جهل و جور پایدار بماند!!!!!!!!!!!!!!

-- saeed ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

ایران از زمانی که اسلام دین مبین واردش شد فروپاشیده شد. منتها در نهان. ظاهرش شبیه مملکت است. خوب که نگاه کنید می بینید همه چیز متناقض و در هم برهم است. به خصوص قانون. رضا شاه کبیر هم بیهوده سعی کرد تاثیر اسلام را از میان بردارد- که موفق نشد. او فهمیده بود که تمام این در هم ریختگی زیر سر این دین و سرانش است که بالاخره مملکت را بر باد می دهند. پسر احمقش نفهمید و سعی کرد با آخوندها مصالحه کند. این هم نتیجه. تا زمانی هم که شعور اجتماعی به مرحله ای نرسد که مردم جدایی دین از سیاست را بپذیرند همین آش است و همین کاسه.

-- N ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

آره !
البته بر همه مردم ایران و جهان و کهکشانها واضح و مبرهن است که حفظ نظام ظلم و ستم و دروغ و احمدی نژاد و ریا و جهل و جعل و تقلب از اوجب واجبات است !
آفرین به غیرتت سردار !
راستی یادته یه زمانی میزان رای ملت بود؟
شهید خرازی رو یادته؟
شهید باکری و همت رو یادت میاد؟
راستی از پسرتون که آمریکا رفته بود چه خبر ؟
آفرین به این حافظه !
الله اکبر...

( جاء الحق و زهق الباطل )

-- Nima ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

اقای رضایی خواهش میکنم محافظه کاری را کنار بگذارید باور کنید که جنبش شروع شده است وبه راه خود ادامه میدهد.مطمئن باشید اگر شما نخواهید یکی از رهبران جنبش باشید جنبش رهبران دیگری برای خود انتخاب خواهد کرد.

-- امید ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

Aaghaye rezaee be nazar taghyirate fekrie ziadi dashte va be samte mardom charkhide , man be shakhse az ishan entezare shahamate bishtari daram .
Az hameye anasore nezam ke deleshan ba mardom ast , entezare estefa az post hayi ke darand miravad .

aghaye Rezaee , lotfan estefa konid.

edmeye hamkari ba khamenei va dowlate na mashrooe ahmadi nezha haram ast .
be fatvaye aghaye montazeri tavajjoh farmayid.

bozorgtarin chaleshi ke nezam ba un movajeh shode , adame mashruyiyyate va in mantegi tarin rahe barkhord ba in nezame dorughgu ast .

karmandan e edarat , mohemtarin naghsh ro darand .
har kas shahamat dare sare kar nare . dowlat soghut mikone khod be khod.

-- Mahmoud ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

اینها فقط به فکر منافع خودشون هستند. مردم آزادیخواه بی گناه رو کشتند,عده ی زیادیشونم دستگیر کردند, بعد این آقا می گه نظام در خطره, آسیب دیدگان از حقشون بگذرند. یعنی نمیدونه مردم ایران اصلا این نظام رو نمی خوان. می خواستم بهش بگم خیالت آشفته تر, این نظام به همین زودی ها ساقط می شه.

-- محمد ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

احمدی بای بای!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM


نافرمانی مدنی خیلی وقته شروع شده کی دیگه رای میده همه از ماهواره استفاده می کنند کی به تلویزیون خودمان توجه داره کی به حجاب توجه داره کی به اخبار این ها گوش میده همه جا خصوصی میشه آن وقت شما بسیجیان کجا استخدام میشید شما را فقط دولت استخدام می کرد وپول مفت بهتون می داد دیگه همه دانشگاه میرن سهمیه تمام شد هیچ شرکت خصوصی بیسوادها را استخدام نخواهد کرد همین حالا از حماقت دست بردارید و داخل انسانها شوید پنج شش سال دیگه همین کتک خورده ها مدیران جامعه می شوند و دیگر به این افراد رو نمی دن محال است نسل آینده زیر یوغ این آدم کشان بروند بیدار شوید

-- اکبر ، Jul 13, 2009 در ساعت 03:00 PM