رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ تیر ۱۳۸۸
نامه خانواده بازداشت‌شدگان به مراجع تقلید:

«دردمند ظلم‌‌های عریان هستیم»

جمعی از خانواده‌های فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شده حوادث پس از انتخابات، با اعلام اینکه «دردمند ظلم‌های عریان در جمهوری اسلامی» هستند، از مراجع بلندپایه مذهبی خواستند که برای آزادی زندانیان دخالت کنند.

بیش از سه هفته است که برخی از اعضای بلندپایه حزب مشارکت، سازمان مجاهدین، حزب کارگزاران سازندگی و برخی فعالان سیاسی و مدنی از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت و در زندان به سر می‌برند.

بازداشت این افراد پس از آنکه اعتراض‌ها به نتایج انتخابات افزایش یافت، آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

در آخرین مورد از این بازداشت‌ها کیان تاج‌بخش (پژوهشگر) و کاوه مظفری، وب‌نگار و مدافع حقوق زنان دستگیر شده‌اند.

این خانواده‌ها افزوده‌اند که «دردمند جفاهایی» هستند که از سوی برخی حاکمان «بیگانه از عدل و داد» علیه «عزیزانشان» روا داشته شده است

خانواده‌های برخی از این زندانیان در نامه‌ای که امروز شنبه در وب‌سایت نوروز منتشر شده، خطاب به مراجع تقلید نوشته‌اند که اخبار «ناگواری» از تشدید فشار‌ها برای پذیرش «اتهامات ناروا و ساخته و پرداخته اذهان بیمار» در اختیار آنها گذاشته شده است.

آنها اعلام کرده‌اند که وضعیت جسمی برخی از «عزیزانشان» در زندان به «وخامت» نهاده و ممانعت از تماس خانواده‌ها با زندانیان، بر شدت «نگرانی‌ها» افزوده است.

خانواده بازداشت‌شدگان حوادث اخیر افزوده‌اند که «ظلم‌هایی که در این نظام بر مردم می‌رود و آه‌های برآمده از سینه‌های سوخته» به پای «ارزش‌های» جمهوری اسلامی گذاشته می‌شود.

متن کامل نامه را بخوانید

این نامه همزمان با بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نامه مهدی کروبی به رئیس قوه قضائیه منتشر می‌شود.

سازمان مجاهدین در بیانیه‌ خود اعلام کرده که مردم با «کودتایی تمام عیار» مواجه هستند و بازداشت‌های اخیر، «غیرقانونی» است.

خانواده‌های برخی از این زندانیان، خطاب به مراجع تقلید نوشته‌اند که اخبار «ناگواری» از تشدید فشار‌ها برای پذیرش «اتهامات ناروا و ساخته و پرداخته اذهان بیمار» در اختیار آنها گذاشته شده است

مهدی کروبی نیز از آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه خواسته که پیش از پایان دوران ریاستش بر این قوه، دستور آزادی تمام بازداشت‌شدگان را صادر کند.

حزب مشارکت ایران اسلامی هم هفته گذشته، خواستار آزادی زندانیان حوادث پس از انتخابات شده بود.

محمد خاتمی و میرحسین موسوی، دو تن از رهبران جریان اصلاحات نیز خواستار آزاد شدن بازداشت‌شدگان شده‌اند.

خانواده زندانیان پیش از این با اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و مهدی کروبی دیدار و گفتگو کرده بودند.

نامه به مراجع تقلید از آخرین تلاش‌های این خانواده‌ها برای آزادی «عزیزان» خود محسوب می‌شود.

آنها در نامه خود خطاب به مراجع نوشته‌اند که «دردمند رواج دروغ در بین برخی مسئولان نظام» هستند.

این خانواده‌ها افزوده‌اند که «دردمند جفاهایی» هستند که از سوی برخی حاکمان «بیگانه از عدل و داد» علیه «عزیزانشان» روا داشته شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شعار های معترضین در این روز بی مانند بهترین دلیل این ادعاست:

"خامنه ای حیا کن، مملکتو رها کن!"

"مجتبا بمیری، رهبریتو نبینی!"

"دولت جنایت می کند، رهبر حمایت می کند!"

"زندانی کودتا آزاد باید گردد!"

"وای به روزی که مسلح شویم!"

"ما بچه هاي جنگيم بجنگ تا بجنگيم!"

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

خون همي ریزد از سرو ریشش فـتـنه مي خـیزد از پس و پیشش
ا ژدهــایـی نـشسـته بـر دوشـش عـقــربـی لانه کــرده در گوشش
مار می رویـد از سـر و پـشتـش زهــر می ریزد از سر انگشتش
نیــش افـــعـی زبـان خــونـیـنـش دُم زنـگی عــصــای چــوبـیـنـش
هرزو هیز است چشـم بد بـیـنـش قتل و جنگ است مذهب و دینش
ا ر بـجـویـی درون و بـیـرونـش بــوی افـیـون تـراود از خــونـش
یک دو روزی دگر نــدارد بـيش فــتـنــه هــایــش اثــر ندارد بیش

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

سنجش همۀ مطالب ارسالی رابا معیارخرد ،به خود عزیزان واگذار میکنم و تاکیدمیکنم چاپ یا نشر مطالب دلیل برصحت نیست
اما چراغ تحقیق وتفکرخودشماست ، که راه راروشن میکند

شادباشید

امواج پارازيت ماهواره سبب آسيبهاي زيادي از جمله

كاهش حافظه

افت تحصيلي

كاهش يادگيري و افت راندومان آموزشي

افت قدرت باروري

عصبيتهاي اجتماعي

اختلافات خانوادگي

سقوط هواپيماها

سرطان

سرگيجه

پيري زودرس

اختلالات هورموني

كاهش قوه جنسي

و عوارض بسيار ديگر ميشود


آنتن هاي فرستنده هاي پارازيت را شما هرروز ميبينيد.

اين فرستنده ها در تمام مناطق شهري روي دكلهاي بزرگ كلانتريها توسط نيروي انتظامي نصب شده است. بر روي اين دكلهاي بزرگ سه آنتن بلند نصب شده كه براحتي براي همه قابل رويت ميباشد.

افرادي كه در نزديكي و همسايگي اين آنتن ها كار و زندگي ميكنند بيش از ديگران مورد آسيب اين پارازيتها هستند.

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

رزومه مقام رهبری (طنز- ملا حسنی)
via بالاترین by mollah on 7/8/09

توی دنیا رسم بر این است که اگر کسی برای استخدام در جایی بخواهد اقدام کند ابتدا باید رزومه‌ای از تجربیات کاری و توانایی‌های شخصی خود را بنویسد و به آنها بدهد. فرض کنید مقام رهبری از کار بی‌کار شده باشد و برای استخدام در این اداره و آن اداره و این شرکت و آن شرکت رزومه میفرستد. احتمالا رزومه‌اش اینطوری باید باشد: نام و نام خانوادگی: مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله مقام معظم رهبری روحی و ارواحنا له الفداء/ آدرس ایمیل: هنوز ایمیل ما وصل نشده/ تلفن: من شماره تلفن به کسی نمی‌دهم بلکه شماره میگیرم و یک قدم هم از موضع ام در مقابل استکبار عقب نمی نشینم/ هدف: یافتن شغلی در زمینه رهبری مسلمین جهان ویا یک چیزی توی همین مایه ها/ قابلیت‌های فردی: دشمن شناس٬ خدانشناس٬ مردم فریب٬ خودرای٬ مستبد٬ دروغگو٬ ....٬ مغروز و از خود راضی/ تجربیات کاری: بیش از بیست سال رهبری مسلمین جهان و حومه اقامه نماز جمعه٬ فحش به استکبار جهانی٬ دشنام به مخالفان داخلی٬ روضه٬ گریه کردن در مدل‌ها و سبک‌های مختلف ایراد سخنرانی های طولانی و خسته کننده بطوریکه نه مخاطب چیزی از آن می فهمد و نه خودم تجربه در عقب نگاه داشتن یک کشور هفتاد میلیونی بمدت طولانی تخصص عالی در بستن فله‌ای روزنامه‌ها و زندانی کردن نویسندگان و حذف مخالفان تبحر در طراحی کودتا و داخل کردن نیروهای سپاه در همه امور کشور سازماندهی نیروهای لباس شخصی و دستور حمله به خوابگاه دانشجویان سفیدکردن روی دیکتاتورهای قبلی بطوریکه مردم همیشه در مورد آنها بگویند«الهی نور به قبرشان ببارد» بی‌اعتبار کردن مفهوم انتخابات و رای مردم از طریق حمایت علنی از تقلب‌های گسترده ریدن به همه دستاوردهای انقلاب در ایکی ثانیه/ تحصیلات: - علوم جدید: پنجم ابتدایی - دروس حوزوی: راستش ما تا چند سال پیش «حجت الاسلام» بودیم ولی دوره آیت اللهی را بصورت جهشی خواندیم و یک شبه آیت الله شدیم. مدارکش هم موجود است./ رفرنس‌ها: ۱- حسین شریعتمداری به آدرس تهران- روزنامه کیهان اگر آنجا نبود لابد در طبقه منهای چهار وزارت کشور در حال مهروزی است. ۲- محمود احمدی نژاد به آدرس قم- جمکران- ته چاه. اگر آنجا نبود حتما توی خانه آقای مصباح یزدی تلپ شده.
با ۵۶ امتیاز و ۳ نظر


-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

پاسخ آیت الله منتظری به نامه دختر سعید حجاریان: بیش از این با آبروی اسلام و تشیع بازی نکنند
شنبه ، 20 تیر 1388

‏نامه خانم زینب حجاریان:
‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏
‏محضر مبارک مرجع عالیقدر آیت الله العظمی منتظری
‏ ‏با سلام و عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت امام علی (علیه السلام )،‏ ‏مولای متقیان ، پیشوای عدالت طلبان و آزادی خواهان و امام مظلومان و‏ ‏ستمدیدگان.
‏ ‏این روزها دستهای استغاثه و التجاء به درگاه پروردگار عالم گشوده شده‏ ‏است و خلقی پریشان از نامهربانی ها شکوه به درگاه معبود می‎برند، که "و‏ ‏الی الله المشتکی ". من نیز در هر نماز و دعایی پیکر بیمار و رنجور پدرم دکتر‏ ‏سعید حجاریان را به یاد می‎آورم که پس از سوء قصد ده سال قبل همین‏ ‏سلامتی نسبی خود را مدیون دعای ملت شریف ایران است ، و گویا می‎بینم‏ ‏که در سلول انفرادی به نماز نشسته است ، او را که به واسطه اصابت گلوله ‏ ‏اشقیا به مخچه و نخاعش یارای ایستاده نماز خواندن نیست ، و می‎دانم که‏ ‏لکنتی غریب گریبانش را می‎گیرد آنگاه که می‎کوشد حروف را به درستی‏ ‏ادا کند. انگشت های بی حس او توانایی برداشتن قرص هایش را ندارد،‏ ‏نمی دانم آیا کسی هست که داروها و قرص های رنگارنگ او را به موقع‏ ‏بدهد؟ او برای نوشیدن جرعه ای آب به کمک نیاز داشت ، نمی دانم آیا‏ ‏می‎تواند پس از ساعتها بازجویی آبی بنوشد و گلویی تازه کند؟ مردم او را‏ ‏به نام سعید می‎شناسند ولی مادرش او را عباس صدا می‎زند، بی اختیار به‏ ‏یاد جانباز کربلا، باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس می‎افتم .

‏ ‏رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس
‏ ‏گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت
‏ ‏بیش از دو هفته است که پدرم را بدون هیچ اتهامی بازداشت کرده اند.‏ ‏اصلا مگر این بدن مجروح و ناتوان می‎تواند جرمی مرتکب شود؟ همه‏ ‏می‎دانند که پدرم سالهاست در حاشیه دنیای سیاست قرار گرفته و برای‏ ‏سیاستمداران تنها نمادی معنوی به شمار می‎رود. پس چگونه می‎تواند‏ ‏تأثیری در تحولات داشته باشد تا جرمی از آن پدید آید؟ انگار از این بدن‏ ‏رنجور هم نمی گذرند. تاکنون نه اتهام ایشان به وی تفهیم شده و نه از داشتن‏ ‏حق قانونی وکیل برخوردار است .
‏ ‏آن گونه که پزشک متخصص ایشان در بیانیه رسمی اعلام نموده اند جان‏ ‏سعید حجاریان در خطر است و ایشان نیاز به مراقبت های فوری پزشکی‏ ‏داشته و بدون پرستاری خانواده در انجام امور شخصی و روزمره که لازمه ‏ ‏فرائض دینی است با مشکلات جدی مواجه است ، و اینها همه در حالی است‏ ‏که ضارب پدرم آزادانه به ارعاب مردم مشغول است . ظاهرا مضروب‏ ‏باید به جای ضارب مجازات شود.
‏ ‏این روزها جز گریستن به درگاه خدا سلاحی ندارم . امروز زینب دختر‏ ‏سعید حجاریان فریاد تظلم و دادخواهی به بیت شما مراجع عظام آورده‏ ‏است که به خاطر خدا هر تلاشی در توان دارید به کار گیرید تا همه مظلومان‏ ‏در بند از جمله پدرم به آغوش خانواده بازگردند، که مراجع در سنتی هزار و‏ ‏چند صد ساله همواره ملجاء مردم بی پناه بوده اند.
‏ ‏اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة ولینا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان‏ ‏علینا.

‏ ‏زینب حجاریان کاشانی
‏ ‏‏۱۳۸۸/۴/۱۲‏

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

دفتر میرحسین موسوی در نهاد ریاست جمهوری تخلیه شد
شنبه ، 20 تیر 1388

روزنامه جمهوری اسلامی که از رسانه های نزدیک به حاکمیت ایران است خبر داده که دفتر محل کار میرحسین موسوی در مجموعه ریاست جمهوری ایران روز پنجشنبه ۱۸ تیر با حکم مدیر کل پشتیبانی و خدمات نهاد ریاست جمهوری تخلیه و تحویل اداره اموال این نهاد شده است.

به نوشته این روزنامه، آقای موسوی بعد از پایان دوران نخست وزیری از این مکان به عنوان دفتر استفاده می کرد اما از دو هفته قبل اقدام به تخلیه این مکان برای تحویل دادن آن کرده بود.

پیشتر نهاد ریاست جمهوری ایران، در اوایل دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، دفتر متعلق به این نهاد را که در اختیار محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران بود، از او باز پس گرفت و آقای خاتمی به دعوت خانواده آیت الله خمینی دفتر کار خود را به منطقه جماران در تهران انتقال داد.

به این ترتیب با تحویل دفتر آقا موسوی، این دومین تخلیه دفتر مقام های سابق ایرانی در نهاد ریاست جمهوری این کشور، طی چهار سال گذشته است.

روزنامه جمهوری اسلامی که این خبر را منتشر کرده، ارگان حزب جمهوری اسلامی است که گرچه به فعالیت خود خاتمه داده اما روزنامه آن هنوز منتشر می شود.

صاحب امتیاز این روزنامه آیت الله علی خامنه ای است و خود آقای موسوی نیز در دوره ای از سردبیران آن بوده است. آیت الله خامنه ای و میر حسین موسوی هر دو از اعضای پرنفوذ حزب جمهوری اسلامی بوده اند.

آقای موسوی، آخرین نخست وزیر ایران، به مدت هشت سال در دوران جنگ ایران و عراق، عهده دار این سمت بود اما پس بازنگری در قانون اساسی ایران و درگذشت آیت الله خمینی، پست نخست وزیری از قوانین این کشور حذف شد و آقای موسوی هم به مدت ۲۰ سال با دنیای سیاست خداحافظی کرد.

آقای موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که ۲۲ خرداد امسال برگزار و محمود احمدی نژاد پیروز آن معرفی شد، به عنوان نامزد اصلی اصلاح طلبان شرکت داشت.

آقای موسوی می گوید که در این انتخابات "تقلب" صورت گرفته است و خواستار ابطال و برگزاری مجدد انتخابات شده است.

طرفداران آقای موسوی و هواداران مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات، پس از اعلام نتایج انتخابات دست به اعتراض زده اند.

آقای موسوی و آقای کروبی از مردم خواسته اند تا به اعتراض های "قانونی و مدنی" خود ادامه دهند.

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

گنجی: اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی در مقابل سازمان ملل
شنبه ، 20 تیر 1388

اکبر گنجی، روزنامه نگار و فعال سیاسی ایران که در آمریکا به سر می برد، می گوید: به زودی، اعتصاب غذای سه روزه ای با شرکت گروهی از روشنفکران ایرانی در برابر مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد.

به گفته او، مجوز برگزاری این اعتصاب غذای سه روزه که روز ۲۲ جولای، سی و یکم تیر، آغاز خواهد شد، دریافت شده است.

آقای گنجی در گفت و گو با «رادیو فردا» توضیحاتی درباره این اعتصاب غذا می دهد.

رادیو فردا: آقای گنجی، هدف از برگزاری اعتصاب غذا در مقابل سازمان ملل متحد چیست؟

اکبر گنجی: پس از برگزاری انتخابات و تقلب بزرگی که بر اساس آن محمود احمدی نژاد به عنوان فرد برنده اعلام شد، مردم اقدام به برگزاری تظاهرات مسالمت جویانه ای کردند. آنان در این تظاهرات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کردند که با برخورد خشونت بار نیروهای لباس شخصی، بسیج و نیروی انتظامی مواجه شدند.

این نیروها مردم را به گلوله بستند و مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها همچنین صدها تن از بهترین جوانان این مرز و بوم را بازداشت کرده و در زندان ها در بدترین شرایط ممکن نگه داشته اند.

در حال حاضر، زندانیان به لحاظ جسمی و روحی به شدت تحت فشار دارند تا به جرایم ناکرده برای اثبات سناریوی آقای خامنه ای مبنی بر این که غرب می خواهد درایران انقلاب مخملی انجام دهد، اعتراف کنند.

اگر چه ۳۰ سال است که نظام جمهوری اسلامی به این روش های استالینیستی عمل کرده است، مردم هیچ ارزشی برای این نوع اعترافات قایل نیستند و همچنان از این فرزندان عزیز که در زندان هستند، دفاع خواهند کرد و رژیم سرکوبگری که به این شیوه های استالینیستی متوسل می شود را محکوم خواهند کرد.

ما به عنوان آدم هایی که بیرون از زندان هستیم، وظیفه داریم از زندانی ها پشتیبانی و به بازداشت غیر قانونی آنها اعتراض کنیم و افکار عمومی جهان و نهادهای بین المللی را جلب کنیم تا به این رژیم سرکوبگر اعتراض کنند که چرا بهترین فرزندان ایران را بازداشت کرده است و برای مقاصد شوم خود به آنها هجوم می آورد.

ما برای اینکه صدای اعتراض مردم ایران و زندانی ها را به گوش جهان برسانیم، تصمیم گرفتیم یک اعتصاب غذای سه روزه در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار کنیم. خواست اصلی ما محکوم کردن سرکوب ها، بازداشت ها و شکنجه در ایران است و خواستار آزادی سریع تمامی بازداشت شده ها و تمام زندانیان سیاسی- عقیدتی هستیم.

رادیو فردا: کدامیک از روشنفکران در این برنامه شرکت می کنند؟

شماری از نامدارترین روشنفکران ایرانی از کانادا و آمریکا در اعتصاب غذا در برابر مقر سازمان ملل شرکت خواهند کرد و شمار دیگری که در اروپا هستند از این برنامه اعلام حمایت کرده اند.

در بیانیه ای که توسط روشنفکرانی که در این اعتصاب غذا شرکت می کنند،امضا شده است، همه مستقل از عقاید و باورهایشان، اعم از مذهبی و غیر مذهبی و چپ و راست برای یک هدف مشترک ملی، کنار هم جمع شده اند که آزادی زندانیان سیاسی است.

آیا امکان دارد از اقشار دیگر هم به این اعتصاب غذا بپیوندند؟

در این بیانیه، روشنفکران نامی ایران از تمام ایرانیانی که در آمریکا هستند دعوت کرده اند که در این برنامه به صورت تحصن شرکت کنند. اگر کسی هم خواست اعتصاب غذا کند، مانعی نیست و ما استقبال می کنیم.

فکر می کنید بازتاب این اعتصاب غذا و تحصن چه خواهد بود؟

اهداف کاملا روشن است؛ ما می خواهیم جهانیان را از وضعیت وحشتناک سرکوبگری رژیم و وضعیت دردناک زندان ها و سلول های انفرادی در ایران مطلع کنیم و همه مردم جهان و نهادهای مدنی را دعوت می کنیم که متحد شوند و از آزادی زندانیان سیاسی در ایران دفاع کنند.

وقتی آقای حجاریان را که خودشان ترور کردند و اکنون در وضعیت جسمی بسیار دشواری قرار دارد در سلول های انفرادی نگه می دارند، این عمق فاجعه را می رساند و نشان می دهد که این رژیم برخلاف ادعای خود آن قدر فاقد قدرت است که از فردی با وضعیت آقای حجاریان هم نگران است و او را در سلول انفرادی زندانی می کند.

این نظام باید هزینه سنگینی برای اقدامات خود بپردازد و بخشی از آن، این است که جهانیان به این وضعیت در ایران اعتراض کنند.

من وعده می دهم طی روزها و هفته های آینده، صدای اعتراض بزرگترین متفکران جهان را نیز خواهید شنید.
نظرات خوانندگان (0)

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

به سرکوب زنان و مردان ایران پایان دهید
کلیه بازداشت شدگان را آزاد کنید

انتخابات غیر دمکراتیک دهمین دوره ریاست جمهوری گرچه از پراقبال ترین انتخابات این دوره برای ایجاد تغییر مسالمت جویانه بود، آنچه در پی آن آمد اعتراض همگانی را برانگیخت.
طیف وسیعی از فعالان جنبش زنان، در کمپین ها و گرایشات مختلف، در کنار فعالان دانشجویی، کارگری، مدنی و سیاسی، قومیتی، روزنامه نگاران، و... در انتخابات شرکت کردند تا به دولت تبعیض نگر "نه" بگویند، و خواهان رفع تبعیض های جنسیتی علیه زنان شوند.
امید به تغییر وضعیت، میلیون ها زن و مرد را به پای صندوق های رای کشاند، اما نتیجه شمارش آرا این امید را به یاس بدل کرد و اعتراض گسترده ی مردمی را برانگیخت. اعتراضی که پاسخ حاکمیت به آن خشونت عریان، ضرب و شتم ومجروح کردن و کشتن شهروندان عادی، بازداشت فعالان و وکلای حقوق بشر، فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه نگاران، فعالان دانشجویی و قومیتی و... بود.
دامنه خشونت های خیابانی توسط نیروهای سرکوبگر، اعم از آمر و عامل، بار دیگر دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی را به خاک و خون کشید تا خاطره تلخ ۱۸ تیر کوی دانشگاه در ذهن خسته از خشونت ایرانیان انعکاسی پایان ناپذیر یابد. خبر ها حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از دانشجویان دختر و پسر در شهرهای مختلف ایران کشته، مجروح، بازداشت و/یا مفقود الاثر شده اند.
قطع همه مسیرهای تلفنی و اینترنتی در کنار موارد بالا، دسترسی نسبتا آزاد به اطلاعات و ارتباطات را به حداقل رسانده و باعث افزایش تشویش اذهان عمومی شده است. حاکمیت با در دست داشتن مهم ترین رسانه ها، به ویژه صدا و سیما، منتقدان و معترضان به اقدامات قهری و تمامیت خواهانه خود را اغتشاش طلب و اراذل و اوباش می خواند و خشم مردم را دامن می زند. در عین حال، همچنان با نادیده گرفتن حقوق مردم بیشترین خشونت را به انواع مختلف به آن ها اعمال می کند.
ما، جمعی از فعالان جنبش زنان، ضمن محکوم کردن تمامی اقدامات خشونت بار و تحقیر آمیزی که در این سال ها علیه زنان و مردان ایران و در جهت سرکوب آن ها صورت گرفته است و می گیرد، با تاکید بر تداوم تلاش برای احقاق خواسته های جنبش زنان که نقش مهمی در این سال ها در افزایش آگاهی و مبارزات مدنی داشته است، همبستگی خود را با معترضان به نتایج انتخابات اعلام می داریم، و خواستار آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان چند روزه اخیر، و تامین وتضمین آزادی های مدنی و سیاسی در ایران هستیم.

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

قنبری: احتمال شرکت نکردن فراکسیون اقلیت مجلس در جلسات رای اعتماد دولت


سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم می گوید: تا زمانی که به ابهامات موجود درباره انتخابات ریاست جمهوری پاسخی شفاف داده نشود، اعضای این فراکسیون احتمالا در جلسات رای اعتماد دولت دهم شرکت نخواهند کرد.

داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس هشتم همچنین گفته است: بسیاری از نمایندگان با توجه به شگردهایی که محمود احمدی‌نژاد در این انتخابات به کار گرفت، دولت او را مشروع نمی‌دانند.

این نماینده مجلس در گفت وگو با پارلمان نیوز، وب سایت فراکسیون اقلیت، افزوده است:« این دولت با اتفاقاتی که در جریان انتخابات رخ داد مشروعیت کامل ندارد و زیر سئوال است».

میرحسین موسوی . مهدی کروبی دو نامزد اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری، معتقدند به دلیل تخلفات انجام شده در روند برگزاری انتخابات، دولت بر امده از این انتخابات مشروعیت ندارد.

به دنبال اعتراضات به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تهران و برخی شهرهای ایران، به گفته مقامات دولتی دستکم ۲۰ نفر از معترضان کشته شده اند.

با این حال، داریوش قنبری می گوید تصمیم گیری نهایی درباره شرکت در مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد و همچنین جلسات رای اعتماد به وزیران کابینه دهم طی روز های آینده توسط اعضای این فراکسیون اتخاذ خواهد شد.

در همین حال، عزت الله یوسفیان، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس به حتمال شرکت نکردن اعضای فراکسیون اقلیت در جلسات رای اعتماد به وزیران واکنش نشان داده و گفته است:«اینگونه اظهارنظر به مصلحت نظام و مجلس نیست.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا هیئت رییسه مجلس اعلام کرده است: مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد به عنوان دهمین رییس جمهوری، در فاصله زمانی بین یکشنبه چهارم تا بیست هشتم مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

جان این بازداشت شدگان و جان همه زندانیان سیاسی در خطر است!

هم اکنون نه فقط هر روزه مردم را در کوچه و خیابان به گلوله می بندند و جان آن‌ها را می گیرند، بلکه جان هزاران زندانی سیاسی و بازداشت شدگان اخیر، که در زیر شکنجه‌های وحشیانه قرار دارند، نیز در خطر است، و سرنوشت آن‌ها نیز نامعلوم است! از این‌رو، باید مصرانه‌تر از گذشته خواستار آزادی بازداشت شدگان شویم و نگذاریم، رژیم ددمنش جمهوری اسلامی، به جان آن‌ها آسیب برساند.

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

گردش آزاد اطلاعات در اوین: یکی از راههای اصلی گردش آزاد اطلاعات، دسترسی به تولید کنندگان اطلاعات است. برای این کار دولت نهم تصمیم گرفته است یک تور تفریحی اطلاعاتی گردشی در بند 209 بگذارد، در آنجا افراد می توانند کلیه تولید کنندگان خبر و اطلاعات مانند سعید حجاریان، ابطحی، تاج زاده، رمضان زاده، بهزاد نبوی، محمدرضا جلایی پور و احتمالا بیل گیتس را ملاقات کنند.
نتیجه گیری اخلاقی: هر وقت جلویتان را گرفتند، دور بزنید و گردش آزاد اطلاعاتی کنید.
نتیجه گیری سیاسی: دولت نهم نصفش زیرزمینی است، آن نصف دیگر هم واقعا رو دارد

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

آقای منتصب ، سکوت را دیر یاد گرفتید !
آقای منتصب ، چرا دیگر سخنرانی نمی کنید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر در صدا و سیما مستقیم با مردم صحبت نمیکنید؟
آقای منتصب ، چرا دیگر اقتدار ایران را به رخ کشورهای غربی نمی کشید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر از آن سخنرانی های هیتلری و مبارز طلبی نمی کنید ؟
آقای منتصب ، چرا سفرهای خارجی شما یکی یکی لغو می شوند ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر حتی به سفرهای استانی نمی روید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر از افتخارات و دستاوردهای دولت خود نمی گویید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر از فرمایشات امام زمان که شخصا به شما می فرمودند ، ما را مطلع نمی سازید ؟
آقای منتصب ، خبرنگاران رسانه های خودتان که زندانی نیستند ، چرا حتی در بین آنها هم ظاهر نمی شوید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر پرونده ای را افشا نمی کنید ؟
آقای منتصب ، هندوراس هم یکی از آن کشورهایی بود که از شما برنامه خواسته بود ؟
آقای منتصب ، به آنها هم برنامه ی کودتا داده بودید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر سکوت کرده اید ؟
آقای منتصب ، حالا یاد گرفتید هر حرفی را نباید گفت ؟
آقای منتصب ، حالا یاد گرفتید به مردم نباید دروغ گفت ؟
آقای منتصب ، حالا دیدید در مقابل اراده ی مردم نمی توانید پشت این و آن مخفی شوید؟
آقای منتصب ، حالا فهمیدید که با “منم منم” گفتن “نیم من” هم نمی شوید ؟
آقای منتصب ، حالا دیدید مردم فرق “ریحان” و “علف هرز” را بهتر از شما می دانند ؟(توی فیلم تبلیغاتی ....از تو باغچه یه ریحان میچینه و میگه من سبزی ها رو خوب میشناسم , این علف هرزه,علف هرز رو باید از ریشه کند!!!)ء
آقای منتصب ، حالا دیدید “خس و خاشاک” کیستند ؟
آقای منتصب ، یادگرفتید که با مردم چگونه صحبت کنید ؟
آقای منتصب ، خیلی برایتان سخت است وقتی می بینید که فقط یک مهره بودید و اگر بال و پری به شما داده می شد ، مصلحت اینگونه ایجاب می کرد ؟
آقای منتصب ، حالا محبوبیت خود را درک کرده اید ؟
آقای منتصب ، دیدید که اگر کل حکومت هم پشت شما باشد ، مشروعیت شما در دستان مردم است ؟
آقای منتصب ، چرا سکوت کرده اید ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر چشم جهانیان بجای اینکه بر شما خیره باشد ، بر مردم خیره شده ؟
آقای منتصب ، چرا دیگر از هاله ی شما خبری نیست ؟
آقای منتصب ، حالا دیدید این مردم هستند که باید امری را تایید کنند ، نه مجلس نگهبان و پاسبان شما ؟
آقای منتصب ، چرا متحدان شما هم سکوت کرده اند ؟
آقای منتصب ، یاد گرفتید که اگر حقیقتی را “انکار” کنید ، خودتان “محو” خواهید شد ؟
آقای منتصب ، چرا سکوت کرده ای ؟
آقای منتصب ، دیدید حکم تنفیذی که امضای مردم پای آن نباشد “کاغذ پاره ای” بیش نیست ؟
آقای منتصب ، دیدید با رها کردن تعدادی سگ هار بین مردم هم نمی توانید آنها را ساکت کنید ؟
آقای منتصب ، اراده ی مردم را دیدید ؟
آقای منتصب ، حضور مردم را دیدید ؟
آقای منتصب ، حماسه سازان حضور را دیدید ؟
آقای منتصب ، دیدید مردم ، جهان را بدون ماهواره ی شما زیر پوشش قرار دادند ؟
آقای منتصب ، دیدید مردم ، جهان را بدون انرژی هسته ای شما منفجر کردند ؟
آقای منتصب ، حالا مردم را دیدید ؟
آقای منتصب ، حالا مردم را شنیدید ؟
آقای منتصب ، چرا سکوت کرده ای ؟
آقای منتصب ، حالا معنی این آیه را فهمیدی “الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ” (امروز بر دهانهای آنان مهر مى‏نهيم)ء
آقای منتصب ، حالا معنی این آیه را یادگرفتی “وَقُولُواْ لِلنَّاسِ حُسْنًا” (با مردم به زبان خوش سخن بگویید)ء
آقای منتصب ، چرا سکوت کرده ای ؟
آقای منتصب ، حالا یاد گرفتی که “ادب مرد به ز دولت اوست” ؟
آقای منتصب ، حالا یاد گرفتی که “يا سخن آرای ، چومردم بهوش – يا بنشين ، همچو بهائم خموش

-- بدون نام ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

هم وطنان عزیز، میهن و مردم ما در یکی از حساس ترین روزهای خود بسر میبرد. کودتا گران که با اعتراض و جنبش عظیم مردم روبررو شدند بعد از آن سرکوب وحشیانه این روزها به موج دستگیری های بی سابقه ادامه می دهند و با وحشت می خواهند جنبش حق طلبانه را ناامید کنند، از این رو وظیفه سنگینی به عهده ما ایرانی های خارج است نگذاریم سپاه ترک خورده کودتا هر کاری دلش می خواهد انجام دهد . با تمام نیرو و امید با نهادهای حقوق بشر و دولت های که در آن زندگی می کنیم تماس بگیریم و از آنها بخواهیم همراه ما و جنبش آزادیخواهانه مردم خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و همه آنهایی که پس از کودتا بازداشت شدند شوند. علی خامنه ای و احمدی نژاد به چهره های منفور جهانی تبدیل شده اند و در این امر نقش ما ایرانی های بیرون بسیار پررنگ بود. دست تک تک شما عزیزان را برای یاری به مردم و بازداشت شده گان به گرمی میفشرم . هادی از نروژ

-- hadi ، Jul 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

پلیس برلین سفارت جمهوری اسلامی را بست
گزارش شبکه ی جوانان ایرانی در برلین


اخبار روز: www.akhbar-rooz. com
آدينه ۱۹ تير ۱٣٨٨ - ۱۰ ژوئيه ۲۰۰۹

بیش از پنجاه نفر از ایرانیان مقیم برلین در پاسخ به فراخوان «شبکه‏ی جوانان ایرانی در برلین» ساعت ۹ صبح ۹ جولای برابر با ۱٨ تیر ماه به مقابل سفارت حکومت اسلامی ایران رفتند تا در اقدامی نمادین، ضمن گرامیداشت سالگرد ۱٨ تیر ماه ۱٣۷٨ همبستگی خود را با جنبش آزادیخواهانه‏ی مردم ایران اعلام کنند.
این در حالی بود که نزدیک به دویست نیروی پلیس ضد شورش از سفارت حکومت اسلامی محافظت می‏کردند و اضطراب و نگرانی به وضوح در رفتار ماموران سفارت مشهود بود.
حضور نمادین ایرانیان مقیم برلین موجب شد پلیس برلین از هرگونه رفت و آمدی به داخل سفارت جلوگیری کند و کارهای روزمره‏ی سفارت نیز به حالت تعطیل درآمد. تجمع ماموران سفارت در اتاق‏های پشتی ساختمان و به ویژه نبودن پرچم حکومت اسلامی روی تیرک پرچم در عمل از تعطیلی سفارت حکومت اسلامی در برلین خبر می‏داد.
تجمع کننده‏گان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از جنبش مردم و عکس‏هایی از حوادث اخیر ایران در سکوت تحصن خود را آغاز کردند.
حضور ماموران خبرگزاری دولت کودتا (ایرنا) و فیلمبرداری مامور این خبرگزاری از تجمع کننده‏گان موجب شد حاضران با سر دادن شعار و خواندن سرود اعتراض خود را به سرکوب مردم ایران اعلام کنند. هرچند کارمندان سفارت تلاش کردند با روشن کردن ماشین چمن‏زنی در کار تجمع اخلال کنند اما بلافاصله با تذکر پلیس و نیز به کار افتادن بلندگوهای قوی از سوی تجمع‏کننده‏گان، مراسم بر اساس برنامه‏ی خود ادامه یافت.
ماموران سفارت از تمامی مراسم فیلمبرداری می‏کردند و حاضران با در دست گرفتن عکس‏هایی از زخمی‏ها و کشته‏گان مبارزه‏ی مردم در روزهای اخیر، یعنی همان چیزی که در اخبار رسمی نفی می‏شود، امکان سواستفاده از این فیلم‏ها را از ماموران سفارت گرفتند.
در حاشیه‏ی مراسم به ابتکار یکی از ایرانیان مقیم برلین پارچه‏ی سبزی که بر روی آن نوشته شده بود: «احمدی‏نژاد رییس جمهور ما نیست» از سوی برخی از شرکت‏کننده‏گان امضا شد. قرار است این پارچه به همراه پارچه‏های دیگری که در سرتاسر جهان امضا می‏شود از برج ایفل آویخته شود.
تجمع در ساعت ۲ بعدازظهر در شرایطی پایان یافت که سفارت حکومت اسلامی به اجبار یک روز تعطیل را به تقویم سالانه‏ی خود اضافه کرد. ۱٨ تیر ماه ۱٣٨٨ برای سفارتی‏ها روز تعطیلی بود.

-- بدون نام ، Jul 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

این عزیزان که زخم خورده ی ظلم حاکمان (حکومت اسلامی اند)جمهوری اسلامی دیگه وجودنداره!!!!!!بقیه ی ملت اونایی که یه ذره وجدان دارند دردمند ظلم حاکمان فرعونی این دیاراند

-- پویا ، Jul 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

30 تيرماه 1388
ساعت 6 بعد از ظهر
ابن بابويه
مزار شهداي سي ام تيرماه 1331
به ياد جان باختگان راه آزادي

-- بدون نام ، Jul 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

باید کاری کرد که لباس شخصی ها احساس امنیت نکنند باید بدانند که اینگونه نیست که هرگاه آنها صلاح دانستند ما را بزنند و بکشند و پس از آن انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است و خیلی عادی در کنار ما زندگی کنند. باید عناصر لباس شخصی و بسیجیانی که در سرکوب ملت نقش داشته اند در سایتهای اینترنتی به همراه عکس و شماره تلفن و آدرس محل سکونت معرفی شوند تا بفهمند که اگر ناامنی هست برای همه است باید این اراذل و اوباش درک کنند که اگر خربزه میخورند باید پای لرز آن هم بنشینند. باید بدانند اگر آنها اعتراضات قانونی ملت را بر نمیتابند، شاید ملت هم همزیستی و حضور آنهاو خانواده هایشان را در اجتماع نخواهد

-- بدون نام ، Jul 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

ضمن ابراز همدردی با خانواده های عزیز زندانی که نزدیکان و عزیزانشان بدون هیچ دلیل منطقی و قانع کننده ایی در چنگال استبدادی به زندان افتاده اند باید بگویم که بسیار متاسفم. زندبانان امروز و رهبران این جریان های کسانی هستند که یک روزی خودشان در زندان شاه به سر بردند و عقده هایی که آن روز در زیر شکنجه های وحشتناک برای گرفتن اعترافات را داشته اند برسر جوانان معصوم و بی دفاع ما می آورند آنها آدمهای خطرناک و بیماری هستند که بیماری روانی آنهانیز که ناشی از همین شکنجه هاست آنها را دوچندان بی رحم و شقی می کند. باید همه با اتحاد و یک رنگی به پا خیزند و اعتراض های خود را بیان کنند وااسفا به حال مراجعی که اینها را بشنوند و هیچ اقدامی نکند چون دیگر سکوت آنها معنایی جز دفاع از ظلم وستیز نیست. در زمانی علی سکوت کرد ولی حسین (ع) این سکوت را شکست چون دیگر موقع سکوت تمام شده بود و وقت زدن حرف حق بود.

-- مهشید ، Jul 12, 2009 در ساعت 06:00 PM