رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ تیر ۱۳۸۸

غبار، چهارشنبه تهران را هم تعطیل کرد

مراکز دولتی و آموزشی استان تهران، چهارشنبه ۱۷ تیر ماه، به دلیل «آلودگی هوا» تعطیل شد.

امروز سه‌شنبه نیز به علت آلودگی هوا کلیه مراکز دولتی در استان تهران تعطیل است.

خبرگزاری ایلنا، گزارش کرد کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوا پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور نهاد‌ها و سازمان‌های عضو، تصمیم به تعطیلی روز چهارشنبه گرفت.

«باقی ماندن» شرایط بحرانی آلودگی هوا در آسمان شهر تهران از مهمترین دلایلی این تعطیلی عنوان شده است.

در اطلاعیه این کمیته آمده است: «فردا (چهارشنبه) تمام موسسات، ادارات دولتی، بانک‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی تعطیل است.»

بر اساس اعلام این کمیته امتحانات دانشگاه‌ها به قوت خود باقی است.

این در حالی است که خبرگزاری مهر در گزارشی به نقل از یوسف رشیدی مدیر کنترل کیفیت هوای استان تهران میزان آلودگی هوای امروز تهران نسبت به روز گذشته را کمتر اعلام کرده است.


خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به نقل از مردم شهر تهران از مسئولان این شهر خواسته که تا روز جمعه، کلیه ادارات و مراکز آموزشی را تعطیل اعلام کنند.

این خبرگزاری نوشته که «آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار موجب ايجاد سردرد و سرگيجه در بين مردم تهرانی شده است و والدين به دنبال راه‌ حلی برای حفظ سلامتی فرزندان خود هستند.»

فارس در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «برخی مردم می‌گويند كه اگر قرار است مسئولان روزهای آتی نيز تعطيل اعلام كنند، هر چه زودتر به مردم اطلاع دهند تا برای اين روزها برنامه‌ريزی كرده و سريع‌تر با خانواده‌هايشان به شهرهای بدون آلودگی يا كم‌تر آلوده بروند.»

شهروندان تهرانی از ظهر یکشنبه شاهد ذرات ریز گرد و غبار در آسمان شهر بودند که به گفته کارشناسان هواشناسی، ناشی از توده هوایی است که از چند روز گذشته از کشورهای عراق و عربستان سعودی وارد ایران شده است.

ایرنا گزارش کرده که گرد و غبار کنونی هوای تهران به قدری است که اکثر ساختمان‌های بلند مرتبه شهر تهران، کوهپایه‌های البرز و نمادهای ملی تهران چون برج میلاد و میدان آزادی در آن محو شده و فقط از فاصله نزدیک قابل رویت است.

گزارش شده که هوای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب فارس و آذربایجان غربی نیز تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
استان تهران فردا تعطیل اعلام شد

نظرهای خوانندگان

اقای خامنه ای اگر شما خشم مردم را نمی بینید لااقل از خشم خدا بترس. چون خدا غضب کرده است

-- یا حق ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:00 PM

تبعیض تا کجا ؟!؟!اهواز و ایلام و... هواشون چندین برابر تهران آلوده بود هیچ جا تعطیل نشد, ولی تهران رو تعطیل شد .خوزستان 5 سال با این مشکل مواجه یکی بلند نشد بره عراق شکایت ,ولی همین که گردو خاک رسید به تهران هیائت می فرستند عراق برای برسی .شد ماجرای جنگ و موشک های عراق که تا به تهران نرسید جنگ ادامه پیدا کرد.:(

-- حسین ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:00 PM

حماسه خس و خاشاک باعث تعطیلی تهران شد!

-- بدون نام ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:00 PM