رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ تیر ۱۳۸۸

حذف صداوسیما از اجلاس رسانه‌های اروپا

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا (EBU) نام صدا و سیمای ایران را از فهرست کشورهای شرکت ‌کننده در مجمع عمومی سالانه‌ خود حذف کرد.

علت ممنوعیت حضور صداوسیما در مجمع سالیانه این اتحادیه، سیاست‌های ایران در قبال خبرنگاران خارجی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است.

در جریان حوادث روی داده پس از اعلام نتایج انتخابات در ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی با اخراج و دستگیری گسترده‌ خبرنگاران و روزنامه‌‌نگاران، مانع فعالیت خبری آنها شدند.

ایران به خبرنگاران رسانه‌های خارجی هشدار داد که در صورت مخابره حوادث در این کشور، فعالیت آنها را ممنوع خواهد کرد.

سخنگوی صداوسیمای ایران نگرانی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا از وضعیت خبرنگاران خارجی در ایران را «بی‌اساس خواند و برخلاف واقعیت‌های موجود» اعلام کرد

خبرنگاران نیوزویک، واشینگتن تایمز و بی‌بی‌سی از جمله افرادی هستند که طی سه هفته اخیر از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی بازداشت یا از اخراج شده‌اند.

در ایران هم‌اکنون بسیاری از سایت‌های خبری مسدود شده و امکان گردش آزاد اطلاعات به حداقل رسیده است.

این در حالی است که مسئولان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، این اقدام اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا را تصمیمی «غیر حرفه‌ای» دانسته‌اند.

مسئولان صداوسیما افزوده‌اند که بر اساس قانون این اتحادیه، تمامی اعضا حق شرکت در مجمع عمومی سالانه آن را دارند.

سخنگوی صداوسیمای ایران نیز نگرانی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا از وضعیت خبرنگاران خارجی در ایران را «بی‌اساس خواند و برخلاف واقعیت‌های موجود» اعلام کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هردم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد!

-- rezvan ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

اين تازه اول را تحريم نيرنگ بازان غاصب حاكم بر ايران است.

-- ramazan ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

به نظر من باید با تمام نمایندگان رسمی رژیم دیکتاتوری ایران اینگونه رفتار کنند، هر چه بیشتر اینها منزوی تر و بی آبرو تر شوند به سود جنبش مبارزات مردم در ایران است.

-- سیروس بهرامی ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

انشالا هيچ كدوم از سران ايران رو راه ندن هيچ جا

-- حسن ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

"مسئولان صداوسیما افزوده‌اند که بر اساس قانون این اتحادیه، تمامی اعضا حق شرکت در مجمع عمومی سالانه آن را دارند." از کی تاحالا آقایون قانون شناس شدند؟ مردم ایران باید اخبار مملکتشون رو توی رسانه های خارجی گوش کنند صدا و سیما رسانه ی ایرانی نیست برای همین هم نباید هیج جای دنیا به عنوان نماینده ی ایران حضور داشته باشه.

-- هاله ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

مگه کسی هم تو اروپا صدا و سیما تماشا میکنه؟

-- jolien ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

چیز که عوض داره گله نداره
این حداقل کاری هست که اروپایی ها می تونستن بکنن

-- بدون نام ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

به! چه حالی دادن بهشون! به نظر من حتی دفتر سازمان ملل هم نباید اینها رو راه بده چه مونده به اروپا!
اخوندا باید راه قبرستون و روزه خونی رو دوباره یاد بگیرن تا دیر نشده و الا همون شغل رو هم از دست میدن.
من که حتی حاظر نیستم روضه مرده هام رو هم به دست ین ملاها بسپارم

-- Mani Irani ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

خانومها و آقایون 80 سال تو ایران همین بوده تا حالا کجا بودید؟!! صبح به خیر!!!
وقتی تاریخ اقوام رو با استفاده از همین ابزار و با کمک صهیونیسم و استعمار پیر و ... نابود و دگرگون میکردن تا منکر وجود اقوام دیگر در این سرزمین بشن شما کجا بودید؟ اون موقع چون به نفعتون بود صداتون در نمی اومد؟!! شما هم با این آقایون دارای یک فرهنگ و یک ریشه اخلاقی هستید، فقط فرقتان با آنان اینست که اکنون آنها قدرت در اختیار دارند و شما هیچ!!!
عیب کسان منگر و احسان خویش ... دیده فرو بر به گریبان خویش
والسلام

-- آنتی آریان ، Jul 6, 2009 در ساعت 01:15 PM

کارمندان بخش خبر صدا و سیما هم بخاطر فعالیتشان در این مدت از 40 تا 140 هزار تومان پاداش گرفتند! مبارکشان باشه!!

-- رضا ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:15 PM

اینا حق دارن جلوی کار و فعالیت خبرنگار خارجی رو تو ایرون بگیرن، که این خودش یعنی اینا دست به اعمالی میزنن که نمی خوان دنیا خبردار شه، اما وقتی دنیا می خواد با اینا مقابله به مثل کنه و تنبیهی برخورد کنه، اونوخ حق با ایناس؟

وقاحت هم حدی داره!

آبرو رو خورده حیا رو قی کرده!

-- نابغه ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:15 PM

آیا ما هنوز به ارزش مبارزه ی تکنولوژیک وسایبری برو بچه های "مخ" مون پی برده ایم (رژیم پی برده) زیرا بس فلج کننده است

هر مبارزه ی سایبری "مغزهای ایران" بیشترازتخریب یک پایگاه بسیج ولباس شخصی ها ارزش دارد.


آیا به چشم خود قدرت فلج کننده ی"گرد وغبار"درشهرهارا دیدید؟" بمب کاغذی" همین تاثیررا،اما بدون آلودگی دارد.خوب تصورش را بکنید.

-- hoseinkhazra ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:15 PM

az hamvatanane aziz khaheshmandam baraye hambastegi ba mardom iran va baraye ehtram be koshteshodegan dar rahe azady iran as tamashaye seda va simaye jomhori eslami ya seda va simaye wesarate etelat va amnyte rejim khodary va anra tahrim konand.pedram Alman

-- بدون نام ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:15 PM

دوست عزیز "آنتی آریان" به مسئله خوبی اشاره کرده فقط حیف که بیشتر و واضح تر توضیح نداده! در ضمن یه اشتباه کوچولو اما مهم تو حرفاش هست: موضوع نابودی و از اون بدتر، دستکاری کردن توی نسلها و اقوام سابقه 80 ساله نداره بلکه 8000 سال یا حتی بیشتر ازش میگذره! ملت ایرون هم شاید هنوز یه کمی از رگ آریایی توشون باشه ولی دیگه آریایی خالص محسوب نمیشن! اگه درست بخوای حساب کنی، امروزه تقریباً در هیچ کجای دنیا هیچ نژادی رو نمیتونی پیدا کنی که کاملاً دست نخورده و خالص باقی مونده باشن. حداقل اینه که دیگه یه نژاد خالص رو با جمعیت زیاد نمیتونی پیدا کنی. در واقع، نتیجه ای که من میخوام بگیرم اینه: دست اندرکاران این قضیه که خیلی ادعای نژادپرستی میکنن و به همین دلیل هم هست هزاران ساله که میخوان نژادهای دیگه رو از بین ببرن و هنوز هم کاملاً موفق نشدن، خودشون یه نژاد قاطی پاطی هستن که مشکل اصلی شون هم همون بحران هویت و عقده حقارته و گرنه انقدر دم از نژاد و نژاد پرستی نمیزدن و مثل بچه آدم زندگی شونو میکردن.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:15 PM