رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ تیر ۱۳۸۸

مخالفت مدودف با افزایش تحریم ایران

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه می‌گوید افزایش تحریم‌ها علیه ایران از سوی غرب به خاطر پرونده هسته‌ای این کشور تنها منجر به افزایش تنش‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مدودف این اظهارات را پیش از نشست گروه هشت در گفتگو با شبکه تلویزیونی رای‌نیوز ایتالیا اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی در عین حال تاکید کرد که مسکو از سیاست جدید واشینگتن مبنی بر نزدیکی به ایران پس از چندین دهه بی‌اعتمادی حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه در این خصوص اظهار داشت: «اگر من درست متوجه شده باشم، ایالات متحده بدنبال روابطی بازتر و مستقیم‌تر با ایران است.»

وی تاکید کرد که ما از این گزینه حمایت می‌کنیم و معتقدیم که تحریم‌های بیشتر، نتایج معکوسی بدنبال خواهد داشت.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال تاکید کرد که مسکو از سیاست جدید واشینگتن مبنی بر نزدیکی به ایران پس از چندین دهه بی‌اعتمادی حمایت می‌کند

خبرگزاری فرانسه با گزارش این خبر نوشته است که روسیه شریک و حامی هسته‌ای ایران است و با وجود اعتراض‌های گسترده بین‌المللی به نتیجه انتخابات ایران و حوادث پس از آن، از تهران حمایت می‌کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که شانس توافق سیاسی درباره توانایی هسته‌ای ایران از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در ایالات متحده افزایش یافته است.

مسکو همواره اعلام کرده است که جمهوری اسلامی قصد ساخت بمب هسته‌ای ندارد، این در حالی است که غرب در این خصوص تردیدهایی دارد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین وضعیت پرونده هسته‌ای ایران و کره شمالی را با یکدیگر متفاوت دانست و گفت که مسکو فعالیت‌های هسته‌ای این دو کشور را به دقت زیر نظر دارد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده هشدار داده است در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات چند جانبه با ایران، تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اعمال خواهد شد.

Share/Save/Bookmark