رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ تیر ۱۳۸۸

اتهام فرمانده پلیس ایران به نامزد‌ها

اسماعیل احمدی‌ مقدم فرمانده پلیس ایران، نامزد‌های معترض به نتایج انتخابات را «رهبران انقلاب مخملی» خواند که به گفته وی سعی داشتند برای رسیدن به اهداف خود مردم را به خیابان‌ها بکشانند.

سردار احمدی‌ مقدم هیچ اشاره‌ای به نام میرحسین موسوی و مهدی کروبی که هواداران آنها در اعتراض به نتایج انتخابات دست به راهپیمایی‌های آرام در سطح خیابان‌های برخی شهر‌های بزرگ زدند نکرد، اما گفت که بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های این رهبران، «در راستای اهداف خارجی‌ها بوده است.»

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری دولتی ایرنا، فرمانده پلیس ایران، برخی احزاب «ساختارشکن» و نامزد‌های معترض به نتایج انتخابات را متهم کرد که با تشکیل ستادی مشترک «اهداف شومی» را دنبال می‌کرده‌اند.

به گفته سردار احمدی‌مقدم، هدف اول این ستاد «اثر گذاری در انتخابات» بود و هدف دوم آن هم «در صورت عدم پیروزی، ایجاد آشوب و فتنه.»

آن‌طور که وی گفته است، این ستاد از سوی ماموران پلیس، شناسایی و اعضای آن که در کلاس‌هایی تحت عنوان «آموزش رسانه»، دوره‌های آموزشی «انقلاب مخملی» را طی کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.

سردار احمدی ‌مقدم افزود که رهبران «انقلاب مخملی»، در جریان انتخابات، «خود را قانون‌گرا و رقیب را قانون‌گریز، متقلب و دروغگو» می‌دانستند و از پلیس می‌خواستند که در جریان ناآرامی‌ها «دخالت» نکند.

فرمانده پلیس ایران، برخی احزاب «ساختارشکن» و نامزد‌های معترض به نتایج انتخابات را متهم کرد که با تشکیل ستادی مشترک «اهداف شومی» را دنبال می‌کرده‌اند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند که پس از ناآرامی‌های خیابانی، از نیرو‌های پلیس درخواست کردند که به خشونت‌ها علیه مردم معترض پایان دهند.

روزنامه کیهان که به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری منتشر می‌شود، روز گذشته در یادداشتی به قلم مدیر مسئول خود، میرحسین موسوی و محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران را به «جنایت» متهم کرد و خواستار محاکمه آنها شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و دفتر سیاسی سپاه پاسداران نیز پیش‌تر در مواضعی جداگانه، آقای موسوی را به تلاش برای راه‌اندازی «انقلاب مخملی» در ایران متهم کرده بودند.

بسیج دانشجویی خواستار محاکمه آقای موسوی شده است و ۱۰۰ نماینده مجلس نیز از وی به قوه قضائیه شکایت کرده‌اند.

آقای خاتمی در واکنش به این ادعاها گفته است که در انتخابات اخیر «کودتای مخملی» علیه مردم ایران صورت گرفت.

محمود احمدی‌نژاد نیز یک روز پس از تائید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان گفته بود که طرح‌های پنهان و آشکار دشمنان برای «براندازی نرم» در انتخابات اخیر با شکست مواجه شده است.

نتایج این انتخابات از سوی مجمع روحانیون مبارز، مجمع مدرسین حوزه علمیه قم، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در ایران «غیر قابل قبول» اعلام شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا اینقدر مردم را از کلمه انقلاب مخملی میترسانند ؟ مگر غیر از این است که مردم این رزیم و رهبران آن را نمی خواهند و آنها و رزیمشان تنها با زور و سرنیزه مانده اند ؟ مگر این ملت حتی برای سرنگونی این رزیم حاضر نیست که اسلام را هم فدای آن کند؟ مردم ایران (اکثریت ) از شیعه بودنشان پشیمان و از این مذهب کناره گرفتند و سعی دارند که با هر وسیله ای که شده از دست این رزیم خلاصی داشته باشند مگر اکثریت این ملت راضی نشد که بوش به ایران حمله کند آنهائی که کشته شدند که شدند و بقیه لااقل مثل انسان زندگی کنند آیا زیر یوغ کشوری مثل آمریکا زندگی کردن خوب است یا با آخوندها؟ اجنبی اجنبی است فرقش چیست؟

-- hamid ، Jul 5, 2009 در ساعت 01:00 PM

این اراذل اوباش و جیره خوران بی تولید و خاصییت این ملت که این چنین به ولی نعمتان خودشان ناسپاسی میکنند ، فکر کردند که اعتراضات سرکوب شده حالا موقع دستگیری رهبران و معترضان خاموش است . ولی اشتباهشان هم همین جاست که آنقدر از ترس، کور و بی برنامه عمل میکنند که این آتش زیر خاکستر را نمی بینند. درست اشتباهاتی رو که صدام در اواخر دیکتاتوریش مرتکب شد که از اختلالات ناشی از فشار بین المللی بود ، را یادآور میشوند.
یادم نمیرود که مردم عراق با حمله نیروهای ناتو چه شادمانی میکردند و با دمپایی های پاره شان بر پوسترهای صدام میکوبیدند . آنوقت باعث ورود نیروهای نظامی ناتو به خاک عراق صدام و پسرش و درباریان وی بودند یا مردمی که از دست جنگ و ظلم و ستم آنها به کمک نیروهای ناتو بویژه آمریکا پیوستند ؟! اگر روزی هم یا به قول شما هم اکنون پای بیگانگان به ان کشور باز شده هم ناشی از بی لیاقتی ها و ستمگری امثال جنتی و خامنه ای و لبیک این عبدل کوچیک خان ها ( احمدی مقدم، رادان ها،مرتضوی ، شریعتمداری) به فرمان اربابان بیسوادشان است.

-- سپهر ، Jul 5, 2009 در ساعت 01:00 PM

آخه گروهبان قندعلی تو خیلی مردی جلو کراک و هرویین و موات و خیلی چیزای دیگه رو بگیر. این شاخ شونه کشیدنا رو بذا واسه آقاجونت!

-- اورینب ، Jul 5, 2009 در ساعت 01:00 PM

تا آنجائیکه ما اطلاع داریم انقلاب مخملی یا رنگی در کشورهای کمونیستی رخ میداد . آمریکا پولی را به گروهی میداد تا در این کشورها خرابکاری کنند و کمونیست را براندازند از احمدی مقدم باجناق احمدی نژاد و علی احمدی و علی آبادی باید پرسید مگه میشه در یک کشور اسلامی چنین انقلابی رخ دهد . مگه آقایان موسوی و کروبی با این کشورهای کمونیستی رابطه برقرار کردند یا احمدی نژاد که مدام به روسیه و ونزوئلا و نیکاراکوئه و کوبا و غیره تشریف میبرند و چاووز و پوتین را بغل میکنند و عکس می گیرند . واقعا که .

-- منیژه ، Jul 7, 2009 در ساعت 01:00 PM