رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ تیر ۱۳۸۸

«موسوی ستون پنجم آمریکا است»

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، میرحسین موسوی را به جاسوسی برای آمریکا متهم کرد و خواستار محاکمه وی و محمد خاتمی به جرم «قتل انسان‌های بی‌گناه، برپایی آشوب و بلوا و اجیر کردن اراذل و اوباش» شد.

آقای شریعتمداری در یادداشتی که امروز شنبه در روزنامه کیهان منتشر کرده است، این دو نفر را «ستون پنجم» آمریکا در ایران دانسته که «همکاری آشکاری با بیگانگان» داشته‌اند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادعا کرده که اسناد و شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد «جنایت‌های» آقای موسوی و برخی اطرافیانش در هفته‌های گذشته «ماموریتی از بیرون» بوده است.

میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که نتایج این انتخابات را نپذیرفته است.

هواداران آقای موسوی به همراه هواداران مهدی کروبی طی ۲۰ روز گذشته به نتایج انتخابات که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شده، اعتراض کرده و دست به تظاهرات زدند.

شریعتمداری می‌گوید که تشکیل حزب یا «جمعیت» از سوی موسوی، «فتنه» است و «چاره آن، این سخن حضرت امیر علیه‌السلام است که چشم فتنه را باید کور کرد»

آقای شریعتمداری در بخش دیگری از یادداشت خود ادعا کرده که اعتراض آقای موسوی و هواداران وی به نتایج انتخابات، «دستورالعمل» مقام‌های آمریکایی بوده است که از سوی ستاد انتخاباتی وی به اجرا درآمده است.

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در روزنامه کیهان، مهمترین علت «حمایت بدون استثناء»» آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا از نامزدی آقای موسوی را ناشی از «ماموریتی» می‌داند که نیرو‌های خارجی بر عهده وی گذاشته‌اند.

متن کامل یادداشت

شریعتمداری همچنین نوشته است که آقایان موسوی و خاتمی به خاطر «جنایت‌های هولناکی» که مرتکب شده‌اند، باید محاکمه شوند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از یادداشت خود به جمعیتی که آقای موسوی قصد راه‌اندازی آن را دارد، اشاره کرده و نوشته است که این جمعیت «قانونی» نیست، چراکه اعضای آن (موسوی و خاتمی) مرتکب «جنایت» شده‌ و باید محاکمه شوند.

شریعتمداری افزود که تشکیل این حزب یا «جمعیت» از سوی موسوی، «فتنه» است و «چاره آن، این سخن حضرت امیر علیه‌السلام است که چشم فتنه را باید کور کرد.»

آقای شریعتمداری در یادداشتی که امروز شنبه در روزنامه کیهان منتشر کرده است، موسوی و خاتمی را «ستون پنجم» آمریکا در ایران دانسته که «همکاری آشکاری با بیگانگان» داشته‌اند

یادداشت حسین شریعتمداری در حالی منتشر می‌شود که بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران هفته گذشته از دادستان کل ایران خواسته بود که میرحسین موسوی را دادگاهی کند.

گزارش‌هایی نیز از شکایت ۱۰۰ نماینده مجلس از آقای موسوی در این روز‌ها منتشر شده است.

دفتر سیاسی سپاه پاسداران نیز پیش از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد، آقای موسوی و برخی از اعضای ستاد وی را به مقدمه‌چینی برای «راه‌اندازی انقلاب رنگی» در ایران متهم کرده بود.

میرحسین موسوی اعلام کرده که دولت برآمده از اتخابات ۲۲ خرداد را مشروع نمی‌داند و خواستار ابطال انتخابات است؛ در خواستی که از سوی شورای نگهبان رد شد.

در ۲۰ روز گذشته، تهران و شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات بوده‌ است.
اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفته که در ناآرامی‌های اخیر ۲۰ نفر کشته و۱۲۳۲ نفر بازداشت شده‌اند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر آمار بازداشت‌شدگان را بیش از دو هزار نفر اعلام کرده‌اند. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز تعداد کشته‌شدگان حوادث اخیر را تا ۱۵۰ نفر ذکر کرده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جواب ابلهان خاموشی است ....

-- یک دوست ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

با سلام
این نماینده رهبر است پس رهبر باید خون بگرید از این گفته های نماینده اش.
با درود

-- mohammad ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

این آقا یادش رفته چه جنایاتی در وزارت اطلاعات تا الان مرتکب شده. او پزشک احمدی حکومت کودتاست. آقایان موسوی و خاتمی چه حزب تشکیل بدهند چه ندهند حداقل 20میلیون نفر پشت آنها هستند و این آقایان با این تهمتها و دروغ پراکنی ها فقط دارند گور خودشان را می کنند.

-- علیرضا ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

یعنی کسی نیست در این نظام که دهان صاحب این روزنامه صلیب شکسته رو (کیهان ) هم بیاره تا بیش از این تبلیغات دیکتاتوری نازی ها رو به نگارش در نیاورد ؟واقعا که دموکراسی است برای اینها !خجالت ترازوی عدالت اسلامی خامنه ای نیست که ،یه خورده بکشید...

-- سپهر ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

درفشانيهاى حسين خان بازجو محصول مشورتهاى صورت گرفته درجلسات هفتگى روزپنجشنبه وى با همپالكيهاى آطلاعاتيش در بنياد پژوهشى آبن سينا واقع درشهرك غرب آست.
متاسفانه آزمنبع آينهمه هوش و ذكاوت صرفا" درهدايت يك روزى نامه معمولى آستفاده ميشود.
حق وى را غلامحسين آلهام با بيشرمى پايمال كرده آست

-- rezvan ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

ننگ بر این حسین ...
اگر موسوی عامل امریکاست پس ما مردم ایران به ایشان افتخارمی کنیم؟
موسوی بله قرباگوی خامنه ای نیست؟
اگر دست شاه خامنه ای را می بوسید ویا سکوت می کرد فرزند امام ویاور رهبر بود ؟
حال که شجاعت وغیرت انسانی ایشان به او اجازه نمی دهد وبا مردم همراه وهم آواز برعلیه این دیکتاتور پلید حامی مردم است واین انتخابات را انتصابات وغیر مشروع می داند .وچهره زشت طالبانی شما را از پس پرده بنام دین بر دنیا نشان داده است .امریکائی شده.پس شما خودتان اسرائیلی وانگلیسی هستید؟
مردم ایران وخصوصا ایرانیان خارج از کشور ومردم آزاد اندیش سراسر جهان بیدارند؟
آقای تواب وقصاب ...گذشت آن روزها که برای مردم حدومرز تعین می کردید؟
شما همه درها را از ترس آگاهی مردم بسته اید ؟
اگر پیروز هستید چرا می ترسید ؟
چرا کودتا کردید؟
امروز نوچه شما درایران هم بطور ناخاسته حیثیت سپاه وبسیج را هم بر باد داد واعتراف کرد که تمام آشوبها وکشتارها ودستگیری ها زیر نظر مستقیم رهبر گروه انصار یعنی خامنه ای بوده است؟
ازین پس خامنه ای لیاقت عنوان رهبری جمهوری اسلامی را ندارد وباید ایشان را رهبر اصار حزب الله ایران نامید ؟
ما ایرانیان وجمعی از بسیجیان واعضای خانواده شهدا از شما گروه افراطی ومتحجر وطالبانی متنفریم؟
شما دراین دوره به اسلام وایران خیانت کردید؟

-- داوری خبرنگار ایرنا ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

khodaya yani mishe oon roozi ro bebinim ke tamame in akhoonda va sarane jomhooriye jenayatkar islamiro be goloole bastan.

-- azad ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

آیه ای هست در قرآن که میگوید. یعرف المجرمون به سیمائهم که مصداق بارز چهره این آدم است. آب در هاون میکوبید. حق ماندنی و باطل رفتنی است. ما اعتقاد به این داریم ولی حسین بازجو را نمیدانم. ایشان از آنوسی های ایران و شاید مطمئن به پشتیبانی حکومت اسرائیل هستند.
آقای خامنه ای به خود بیا شاید راه نجاتی برایت متصور باشد.

-- دردمند ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

"یعنی کسی نیست در این نظام که دهان صاحب این روزنامه صلیب شکسته رو (کیهان ) هم بیاره تا بیش از این تبلیغات دیکتاتوری نازی ها رو به نگارش در نیاورد ؟واقعا که دموکراسی است برای اینها !خجالت ترازوی عدالت اسلامی خامنه ای نیست که ،یه خورده بکشید...
-- سپهر ، Jul 4, 2009"

سپهر عزیز، این آقا خودش یهودی الاصل است! البته هیتلر هم خون یهودی داشت و بیشتر سران نازی نیز یا یهودی تبار و یا یهودی الاصل بودند. چرا؟ برای اینکه هیچ قومی بیش از یهودیان بیشترین هنرپیشه ها و کلاهبرداران را در خود نپرورانده همانطور که بیشترین تعداد نوابغ علمی و هنری و فلسفی نیز شاید از همین قوم باشد. بلی، هوشمند بودن ابعاد گوناگون و غریبی دارد و یکی از آن ابعاد همین است که بتوانی به شکل و شمایل و مذهب کسانی در بیایی که نه تنها اصلاً قبولشان نداری که حتی می خواهی نابودشان کنی!

-- یهودای اسخریوطی ، Jul 4, 2009 در ساعت 02:00 PM

حسین شریتمداری کسی است که عامل بی دین شدن بسیاری است و این همان کسی است که نه تنها خامنه ای را که خاندان او را هم به باد فنا خواهد داد و هر بلایی هم که بر سر خاک مقدس ایران آید نقش بزرگی در این بلا را دارد اگر سران نظام این آدم را به گوشه مسجدی نفرستند و به او نگویند تو که اینهمه ادعای خداپرستی میکنی بنشین در مسجد و شب و روز عبادت کن و هزینه زندگی ات راهم بگیر فتنه های بسیاری را باید منتظر باشند

-- دارا ، Jul 5, 2009 در ساعت 02:00 PM

- با اتفاقاتي كه بعد از انتخابات رخ داد، تبهكاران حاكم چهره خود را همچون اسطوره هاي وحشت و ستمگري و عوامل شيطان در ايران و بلكه در عرصه جهان به همه شناساندند.
دروغ هاي شگرف، كه باعث بهت و حيرت هر انسان معمولي مي شود و اتهام زنيهاي بس ناجوانمردانه، به شيوه معمول ضحاك حاكم و نوچه هايي مثل شريعتمداري، اين ...فرومايه تبديل شده است.
آنها قاتلين انسانهاي بيگناهي هستند كه با انتساب قتل به گروه ديگري از انسانهاي بيگناه قصد اعمال ستم مضاعف دارند.
اما اين آقاي تبهكار بايد بداند خون بيگناهان گريبان آنها را خواهد گرفت، خون جوانان و نوجواناني كه در دل اميد زندگي شرافتمندانه اي همراه با صلح و عدالت را داشتند ولي به دست مزدوران ضحاك پرپر شدند.

-- بدون نام ، Jul 5, 2009 در ساعت 02:00 PM

از سایت محترم زمانه می خواهم قسمتی را به اخبار سخنان مقامات ایران اختصاص دهد تا ملت بتوانند با کامنت هایشان جواب اراجیف آنان را بدهند

-- بدون نام ، Jul 5, 2009 در ساعت 02:00 PM

در زمان انكيزاسيون اسپانيا يهوديانى كه كاتوليك شدند براى اثبات ايمان خود از كاتوليك ها هم كاتوليك تر شدند و اغلب به لو دادن يهوديانى كه هنوز مخفيانه در ايمان خود باقى مانده بودند و آزار و شكنجه آنها مشغول شدند. اين حضرت هم به اسلاف خود تاسى جسته. نمى دانم چرا ما درس نمى گيريم؟

-- نادر ، Jul 5, 2009 در ساعت 02:00 PM

گور نظام کنده است. یعنی همین امثال شریعتمداری و اینها دارند می کنند. فقط باید حواسمان باشد نظامی را که می خواهند جایگزین کنند حکومت عدل اسلامی نباشد. چون در آن صورت فاتحه همین نیمچه جمهوریت هم خوانده است

-- نصرالهی ، Jul 5, 2009 در ساعت 02:00 PM