رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ تیر ۱۳۸۸

جلوگیری از انتشار روزنامه اعتماد ملی

وب‌سایت سحام‌نیوز خبر داد که نمایندگان دادستانی تهران و وزارت ارشاد، مانع از انتشار شماره روز چهارشنبه روزنامه اعتمادملی شده‌اند.

این وب‌سایت که اخبار و گزارش‌های حزب‌ اعتماد ملی را پوشش می‌دهد، اعلام کرد که نمایندگان دادستانی و وزارت کشور، شب گذشته با حضور در محل انتشار روزنامه اعتماد ملی، خواستار حذف نامه مهدی کروبی از این روزنامه شدند که این درخواست با مخالفت آقای کروبی مواجه شد.

براساس گزارش این وب‌سایت، در پی پافشاری آقای کروبی مبنی بر انتشار نامه، از انتشار این روزنامه جلوگیری شده است.

پیش‌ از این، مقام‌های قضایی ایران از انتشار برخی بیانیه‌های انتخاباتی آقای کروبی در روزنامه‌ای که مسئولیتش را بر عهده دارد، جلوگیری کرده بودند.

آقای کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که به نتایج این انتخابات اعتراض داشته و خواستار ابطال آن بود؛ درخواستی که ترتیب اثر داده نشد و صحت آن از سوی شورای نگهبان تائید شد.

نمایندگان دادستانی و وزارت کشور، شب گذشته با حضور در محل انتشار روزنامه اعتماد ملی، خواستار حذف نامه مهدی کروبی از این روزنامه شدند که این درخواست با مخالفت آقای کروبی مواجه شد

این نامزد ریاست جمهوری شب گذشته در اعتراض به این اقدام شورای نگهبان، در نامه‌ای، اعلام داشت که دولت برآمده از این انتخابات را «مشروع» نمی‌داند و با آن «مبارزه» خواهد کرد.

آقای کروبی در نامه خود آورده است «رویای انقلاب مخملی» در ذهن کسانی است که «نیرو به همسایه شمالی گسیل داشتند که آموزش ببینند تا چگونه مردم را با حالت ارعاب و قیافه مهیب و هجوم موتور و زدن باتوم و پرتاب گاز فلفل و زدن کابل بر سر پیر و جوان و زن و مرد و اتومبیل و مغازه بترسانند تا مبادا کسی جرات حضور آرام و در صحنه اعتراض ماندن را به خود بدهد.»

نامه آقای کروبی تنها چند ساعت پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در دیدار با کارمندان وزارت اطلاعات گفت که «طرح براندازی نرم» در انتخابات شکست خورد، منتشر شده است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت که «دشمنان علی‌رغم توطئه‌های پنهان و آشکاری که جهت براندازی نرم طراحی کرده بودند، شکست خورده و به اهدافشان نرسیدند.»

آقای کروبی در واکنش به این اظهارات نوشته است که «این چه انقلاب مخملی است که رهبران آن دو تن از زنده‌ترین و با سابقه‌ترین یاران امامند و مورد تائید شورای نگهبان و رهبری برای حضور در انتخابات و حداقل ۱۵ میلیون نفر(بر اساس شمارش خود طرف) به آنها رای داده‌اند؟»

تائید صحت این انتخابات همچنین با واکنش سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت ایران اسلامی و مجمع روحانیون مبارز مواجه شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به كوري چشم دشمنان ملت به شما راي ندادند

-- بدون نام ، Jul 1, 2009 در ساعت 01:30 PM