رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ مرداد ۱۳۸۸

وصل سیستم پیامک پس از ۴۰ روز

سامانه ارسال پیامک، بامداد امروز پنج‌شنبه، پس از ۴۰ روز قطعی و اختلال، مجدداً در ایران به راه افتاد.

داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته‌است که امکان ارسال پیامک از سه شبکه همراه اول، ایرانسل و تالیا از امروز مجدداً برقرار شده‌است.

سامانه ارسال پیام کوتاه از نیمه شب ۲۱ خرداد، ساعاتی پیش از آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری قطع شده بود.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد اصلاح‌طلب، قطع پیامک را یکی از تخلفات انتخاباتی عنوان کرده‌اند که به منظور محدودسازی راه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی صورت گرفته‌است.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات بیست و دوم خردادماه، از احتمال قطع پیامک‌ها با «هماهنگی نهادهای دیگر» خبر داده بود.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات بیست و دوم خردادماه، از احتمال قطع پیامک‌ها با «هماهنگی نهادهای دیگر» خبر داده بود

علی‌اکبر محتشمی‌پور، رئیس کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی، اعلام کرده بود که بنا به گفته وزارت ارتباطات، قطع سیستم پیامک به دستور وزیر اطلاعات انجام گرفته‌است.

آقای محتشمی‌پور، یک هفته پیش از انتخابات نسبت به احتمال اختلال در سامانه پیامک هشدار داده بود، ولی مسئولان شرکت مخابرات اعلام کرده بودند چنین کاری امکان‌پذیر نیست و این اخبار صحت ندارد.

از عصر روز دهم تیرماه، سیستم ارسال پیام‌های کوتاه به مدت پنج روز وصل شد و پس از آن بدون اطلاع قبلی تا کنون قطع بوده‌است.

داوود زارعیان درباره اختلال‌هایی که پس از وصل مجدد پیامک به چشم می‌خورد، گفت: «در برخی ارسال‌ها، گزارشی دریافت نمی‌شود که این موضوع امری طبیعی است چرا که بعد از مدتی قطعی و وصل مجدد یک سیستم طبیعتا این گونه مشکلات وجود خواهد داشت و بزودی برطرف می‌شود.»

به گفته وی سیستم جی‌پی‌آراس (سرویس بسته امواج رادیویی) فعال بوده ولی هنوز امکان ارسال ام‌ام‌اس (خدمات پیام چندرسانه‌ای) وجود ندارد.

صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات می‌گوید: «مخابرات از بابت پیامک‌ها درآمد اضافی داشته که حالا ندارد و از طرفی از بابت آن‌چه از بودجه و درآمد از ابتدا تنظیم کرده و جزئیات آن را از بابت مکالمه، جی‌پی‌آراس یا پیامک و غیره مشخص می‌کنیم عقب نیستیم و سه دوازدهم آن محقق شده‌است.»

به گزارش خبرگزاری تلفن همراه ایران (موبنا)، با قطع شدن شبکه پیام کوتاه تلفن همراه ایران، هر یک از اپراتورهای اول، دوم و پیمان‌کاران پیامک با ضررهای چند میلیارد تومانی مواجه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هم وطن تحریم استفاده از پیغامک و تلفن مبایل بهترین مبارزه مدنی است.
چند سال پیش مبایل نداشتیم چکار میکردیم؟حالا هم میتوانیم بدون مبایل زندگی کنیم و پول به جیب این حکومت دیکتاتوری نکنیم

-- jolien ، Jul 23, 2009 در ساعت 12:32 PM

sms : تحریم

-- محمد ، Jul 23, 2009 در ساعت 12:32 PM