رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ تیر ۱۳۸۸

سازمان مجاهدین: دولت مشروعیت ندارد

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مجمع روحانیون مبارز از تائید صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از سوی شورای نگهبان اظهار تاسف کردند و سازمان مجاهدین، دولت برآمده از این انتخابات را «فاقد مشروعیت» دانست.

این دو جریان سیاسی به همراه سایر نامزد‌های انتخاباتی، به خاطر «تخلف‌های گسترده» در روند انتخابات خواستار ابطال نتایج آن بودند.

شورای نگهبان شب گذشته پس از دو هفته، نتایج این انتخابات را با بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌ها تائید کرد.

سازمان مجاهدین در واکنش به تائید این انتخابات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «بازشماری صوری آرا» خواسته هیچ یک از نامزذ‌های معترض نبوده است.

به اعتقاد این سازمان سیاسی، «با اعلام نظر شورای نگهبان، پرونده انتخابات آزاد تا آینده‌ای نامشخص بسته شد.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همچنین «دولت برآمده از انتخاباتی که ملت صحت آن را نپذیرفته‌اند» را «فاقد مشروعیت و وجاهت قانونی» دانسته است

در این بیانیه تصریح شده است که دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، «نقطه سیاهی» در تاریخ ایران خواهد بود.

این سازمان همچنین «دولت برآمده از انتخاباتی که ملت صحت آن را نپذیرفته‌اند» را «فاقد مشروعیت و وجاهت قانونی» دانسته است.

متن کامل بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

سازمان مجاهدین در عین حال اعلام کرده که از این پس برای بازگرداندن «جمهوریت نظام» به مبارزه قانونی و مسالمت‌آمیز علیه «دولت غیر قانونی» خواهد پرداخت.

بیانیه مجمع روحانیون مبارز
در پیوند با اعتراض‌ها نسبت به تائید صحت انتخابات ریاست جمهوری، مجمع روحانیون مبارز نیز امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تاسف خود از تائید نتایج انتخابات را اعلام کرد.

این مجمع در بیانیه خود آورده که انتخابات ۲۲ خرداد ماه باعث «لطمه» دیدن اعتماد عمومی شده است و «انبوهی از مردمان که به حق، حرف و انتقادی دارند، از آن‌چه اعلام شده قانع نیستند.»

مجمع روحانیون مبارز افزوده که با چنین وضعیتی «با چه امید می‌توان باز هم مردم را به حضور فراخواند.»

روحانیون مبارز در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرده‌اند که «متاسفیم که راهکارهای منطقی و خیرخواهانه مورد توجه قرار نگرفت و هیأتی بی‌طرف و کاردان مسئول رسیدگی و اعلام حقیقت نشد.»

متن کامل بیانیه مجمع روحانیون

در این بیانیه همچنین از اینکه «میلیون‌ها انسان معترض «اسباب دست بیگانگانان» قلمداد شده‌اند، اظهار تاسف شده است.

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده که انتخابات ۲۲ خرداد ماه باعث «لطمه» دیدن اعتماد عمومی شده است و «انبوهی از مردمان که به حق، حرف و انتقادی دارند، از آن‌چه اعلام شده قانع نیستند»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که «تظاهرات آرام مردم به خاک و خون» کشیده شد و صد‌ها جوان زندانی شده‌اند تا «همگی را در برابر یک انتخابات مخدوش تسلیم کنند.»

مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد همچنان اعتراض به نتایج انتخابات را برای خود «محفوظ» می‌داند و خواستار آزادی بازداشت‌شدگان اخیر است.

آن‌طور که نهاد‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند، در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، بیش از دو هزار نفر بازداشت شده‌اند که در میان آنها برخی مقام‌های دولت پیشین نیز حضور دارند.

اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران با گذشت بیش از دو هفته از زمان برگزاری آن، در ایران و برخی کشور‌های جهان ادامه دارد.

معترضان به این نتایج خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سازمانی که خود مشروعیت چندانی ندارد سازمان دیگری را که به هر حال چندان هم نامشروع نیست، محکوم می‌کند!

-- اهل شریعت ، Jun 30, 2009 در ساعت 03:00 PM

- چه فرو مايه اند هواداران ديكتاتورها و كساني كه با افتخار از سرسپردگي و تهي بودن ازعقل و وجدان سخن مي گويند. بعضي ازاينها خود را اهل شريعت مي دانند و بر همان مبنا ظلم و ستم را توجيه و حمايت مي كنند.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009 در ساعت 03:00 PM

این آقای اهل شریعت گویا تفاوت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با سازمان مجاهدین خلق را نمیدانند وگرنه نمیگفتند که مشروعیت ندارد.

-- ایرانی مهربان ، Jul 1, 2009 در ساعت 03:00 PM

ای عجب از این شریکان دزد و رفیقان قافله!!سرسپردگان به ولایت .... که با کشاندن مردم به خیابان و پرپر شدن فرزندان ایران در سناریوی شوم انتخابات ، خیانت بزرگی مرتکب شدند .

-- ناقوس مرگ آور ، Jul 2, 2009 در ساعت 03:00 PM