رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ تیر ۱۳۸۸

پلیس با «درخواست» وارد کوی دانشگاه شد

محسن کوهکن عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید که نیرو‌های پلیس به درخواست رئیس دانشگاه تهران وارد خوابگاه دانشجویان شده‌اند.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران است که به گفته آقای کوهکن، پلیس به درخواست وی وارد خوابگاه دانشجویان این دانشگاه در خیابان امیرآباد شمالی شده است.

دو هفته پیش از این، در جریان ناآرامی‌های تهران که در اعتراض به نتایج انتخابات روی داد، گروهی از نیرو‌های پلیس و لباس شخصی‌ها که هویت آنها تاکنون مشخص نشده، با ورود به کوی دانشگاه تهران، دانشجویان ساکن آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این هجوم شبانه که با تخریب گسترده‌‌ تاسیسات و اموال دانشگاه و دانشجویان همراه بود، برخی از دانشجویان به شدت زخمی شدند.

گزارش‌هایی نیز در خصوص مرگ چند دانشجو بر اثر شلیک گلوله در شب حادثه منتشر شد که مراجع رسمی تاکنون در این‌باره اظهارنظر مشخصی نکرده‌اند.

مجلس شورای اسلامی در واکنش به این حادثه کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل داده است که به گفته آقای کوهکن، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کوهکن گفت که شناسایی نیرو‌های لباس شخصی که به کوی دانشگاه تهران حمله کرده‌اند، «پروسه» خاص خود را دارد تا «شناسایی و به قوه قضائیه» معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این عضو هیات رئیسه مجلس گفت که شناسایی نیرو‌های لباس شخصی که به کوی دانشگاه تهران حمله کرده‌اند، «پروسه» خاص خود را دارد تا «شناسایی و به قوه قضائیه» معرفی شوند.

کوهکن افزود که نتایج این کمیته تحقیق باید به صورت قضایی دنبال شود.

در واکنش به اظهارات آقای کوهکن، رئیس دانشگاه تهران گفت که وی درخواستی از نیرو‌های پلیس برای ورود به کوی دانشگاه تهران نداشته است.

آقای رهبر چند ساعت پس از اظهارات عضو هیات رئیسه مجلس به خبرگزاری مهر گفت که نیروی انتظامی با مجوز شورای تأمین وارد کوی شده است.

۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ نیز نیرو‌های پلیس و لباس شخصی با یورش به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که در آن زمان این موضوع تبدیل به جنجالی سیاسی شد.

حمله خرداد ماه به کوی دانشگاه تهران بنا بر اعلام منابع دانشجویی گسترده‌تر و خشونت‌بار تر از حمله ۱۸ تیرماه بوده است..

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ميتوان از اين خبر بعنوان بزرگترين اكتشاف تاريخ ايران نام برد. اين رو كه ما از اوّل ميدانستيم پشت صحنه اين يورش وحشيانه رئيس داشگاه و رئيس جمهور و ولايت فقيه قرار دارند.

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

از رئيس دانشگاهي كه خود از نيروهاي اطلاعاتي رژيم است بيش از اين هم انتظار نمي‌رفت.

-- دانشجو ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

بچه‌های کوی سه نفر از حمله‌کننده‌ها را گروگان گرفتند و کارت ملی و کارت بسیجشون پیش بچه‌هاست. اسم قرارگاه‌های کوفتی‌شون یادم رفته. ان‌شاالله انقلاب بعدی پدرشون را در میاریم

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

اينها بدستور مستقيم آقاي خامنه اي اتفاق ميافتد و بدون دستور ايشان لباس شخصيها آب هم نميخورند .

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

دروغ گفتن در ایران دیگر هیچ قباحتی ندارد معترضین به تقلب انتخابات با چمبو جت از انگلستان آمدند (وزیر خارجه ) تظاهرات ملیونی مردم و اله اکبر شبانه کار کارمندان محلی سفارت اینگلیس است ( وزیر اطلاعات در لباس روحانیت ) دروغ بخشی از ایدوئولوژی حاکمان مسلمان ایران است احمدی نژاد هم پیرو دروغ از نوع بزرگ آنست

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

عجبا حتما بعد از یک مدت مشخص از طرف رهبری بعدا میگویند که هیچ اتفاقی نیافتده و فقط یک ریش تراش به سرقت رفته برای تقدیم به رهبز عزیز
یک خواننده

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

چشم بسته غیب میگن

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

فرهاد رهبر سابقه کار در وزارت اطلاعات را دارد و الکی توسط سپاه در پست مدیریت دانشگاه تهران قرار نگرفته است.

-- sina ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

شناسایی آشوبگران دو روز وقت برد شناسایی اینا بیش از 2- 3 سال وقت می گیره حتما

-- بدون نام ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

"ميتوان از اين خبر بعنوان بزرگترين اكتشاف تاريخ ايران نام برد. اين رو كه ما از اوّل ميدانستيم پشت صحنه اين يورش وحشيانه رئيس داشگاه و رئيس جمهور و ولايت فقيه قرار دارند.
-- بدون نام ، Jun 30, 2009"

البته پیش از این، وزیر امور خارجه ایران کاشف بورکینافاسو بودند که این خود کشفی است بسیار بزرگ اما حقا والانصاف نه به بزرگی این یکی!

یک جفت شلغم نر و ماده به عنوان جایزه برای این کاشفان باید سفارش داد تا از اسرائیل وارد کنند.

-- کاشف السلطنه اهل قبور ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM

جالب نیست؟؟‌یادتان هست که چند وقت پیش دولت طرح جمع آوری اراذل و اوباش را به راه انداخت- و هر کسی را که فکر می کرد ممکن است خطری در محله (برای دولت )‌محسوب شود دستگیر کرد و آفتابه به گردنشان آویخت و جلوی مردم سکه یک پولشان کرد؟‌حالا هر چه لات و لوت و قداره کش و چاقو کش هست جمع کرده که مردم ایرانی را لت و پار کنند؟‌که آقایان ملا به حکومت و بخور و بچرشان ادامه دهند و احمدی نژاد ... به اهداف هیلتریش دست پیدا کند؟؟؟؟؟‌

-- N ، Jun 30, 2009 در ساعت 12:15 PM