رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ تیر ۱۳۸۸

انتقاد وزیر اطلاعات از اصرار بر ابطال انتخابات

وزیر اطلاعات می‌گوید که بعضی از افراد با یارگیری در ستادهای انتخاباتی نفوذ کرده بودند و برای ابطال انتخابات از مسیر غیرقانونی اصرار داشتند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، که شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم تلوزیون ایران سخن می‌گفت، از حضور عوامل وزارت اطلاعات در تمام مراحل انتخابات خبر داد.

وی با اشاره به دیدارش با میرحسین موسوی، گفت: «به ایشان گفتم این مسیری که می‌روید به جایی نمی‌رسد و اینکه برخی از آقایان به شما اصرار می‌کنند که فقط و فقط ابطال، جز زحمت برای شما و ما و مردم چیزی ندارد.»

آقای اژه‌ای می‌گوید که هیچ تقلب «سازمان یافته موثری» در انتخابات صورت نگرفته‌است و وزارت اطلاعات با تشکیل «ستاد انتخابات» بر تمامی مراحل انتخابات نظارت داشته‌است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی با اعتراض به نتایج شمارش آرا، خواستار ابطال انتخابات هستند.

آقای اژه‎ای با بیان اینکه برخی از طریق سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اس‌ام‌اس به دنبال رفتارهای تخریبی بودند، از احضار و بازداشت برخی از این افراد خبر داد.

وی گفت: «ما راضی نیستیم که هیچ کس حتی یک شب هم به زندان برود یا خونی از دماغ کسی بیاید،اما هر دستگاهی موظف است به وظیفه خود عمل کند.»

در دو هفته اخیر بسیاری از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. گزارشگران بدون مرز اعلام کرده که ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان است.

وزیر اطلاعات می‌گوید که «استکبار جهانی و عوامل داخلی آن» از ابتدا پروژه «حذف احمدی نژاد» را در دستور کار داشتند

وزیر اطلاعات درباره دستگیری کارکنان سفارت بریتانیا گفت: «سفارت انگلیس بیش از حد معمول کارمندهای محلی گرفته‌است و بعضی از این‌ها را آموزش‌های فشرده داده بود که اغتشاشات را هدایت کنند.»

وی مدعی شد کارکنان سفارت بریتانیا با فیلمبرداری از صحنه‌های درگیری‌های اخیر در تهران و از این تصاویر علیه ایران استفاده کرده‌اند.

روز گذشته برخی خبرگزاری‌های ایران از بازداشت هشت تن از کارمندان ایرانی سفارت بریتانیا در تهران خبر دادند. اتهام این افراد، «نقش‌آفرینی در اغتشاشات اخیر ایران» اعلام شده‌است.


«انقلاب‌های مخملی در ایران» از دیگر موضوعات بود که وزیر اطلاعات در این گفتگوی تلوزیونی به آن پرداخت.

وی با ناممکن دانستن انقلاب مخملی در ایران، برخی دوره‌های آموزشی و نشست‌ها را در این راستا ارزیابی کرد.

به گفته وی این برنامه‌ها بطور مشخص از سوی امریکا و انگلیس دنبال ‌شده‌است. پیش از نیز برخی مقامات سپاه پاسدارن نسبت به وقوع انقلاب مخملین از سوی رقبای محمود احمدی‌نژاد هشدار داده بودند.

وزیر اطلاعات صبح امروز در نشست دیگری که در قم برگزار شد گفت که «استکبار جهانی و عوامل داخلی آن» از ابتدا پروژه «حذف احمدی نژاد» را در دستور کار داشتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

...پروژه «حذف احمدی نژاد» در دستور کار مردم خودمان است .مردم حساب تو را هم روزی خاهند رسید. دور نیست.

-- thomas ، Jun 30, 2009 در ساعت 11:00 AM