رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ تیر ۱۳۸۸

درخواست مجمع تشخیص از نامزد‌ها

مجمع تشخیص مصلحت نظام از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات خواست که با شورای نگهبان همکاری کنند.

این مجمع امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای، بهترین و مناسب‌ترین راه برای «حل منازعات و اختلافات و شبهات را تمکین در برابر قانون» دانست.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که با گذشت دو هفته از برگزاری انتخابات، نتایج آن را قبول ندارند و خواستار «ابطال» آن شده‌اند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن را علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی بر عهده دارد، از این نامزدها خواسته که با شورای نگهبان همکاری کنند.

این مجمع همچنین از شورای نگهبان که وظیفه نظارت بر انتخابات در ایران را بر عهده دارد نیز خواسته‌است که در رسیدگی به شکایت نامزدها «دقیق و خداپسندانه» عمل کند.

در بیانیه این مجمع در عین حال آمده‌است که شورای نگهبان با «ترکیب» مناسب به این موضوع رسیدگی کند.

مجمع تشخیص مصلحت، بهترین و مناسب‌ترین راه برای «حل منازعات و اختلافات و شبهات را تمکین در برابر قانون» دانست

شورای نگهبان با موافقت آیت‌الله علی خامنه‌ای، پنج روز بیشتر از موعد قانونی فرصت یافته تا بررسی‌های بیشتری در خصوص دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد.

این شورا پنج‌شنبه گذشته از نامزدهای معترض خواست که حداکثر تا امروز شنبه نمایندگان خود برای حضور در هیأت ویژه‌ای که به همین منظور تشکیل داده‌است، معرفی کنند.

تاکنون هیچ‌یک از نامزدها حاضر نشده‌اند نماینده‌ای به این هیأت معرفی کنند. این هیأت قرار است آرای ۱۰ درصد صندوق‌ها را بازشماری کند.

مهدی کروبی شرط معرفی نماینده به این شورا را منوط به تغییر دو عضو آن و رسیدگی به تمامی شکایات کرده‌است. وی نام دو نفر مورد نظر خود را ذکر نکرد.
محسن رضایی نیز معرفی نماینده از سوی دو نامزد دیگر را به عنوان شرط برای معرفی نماینده خود اعلام کرده‌است.

میرحسین موسوی در این باره سکوت کرده‌است و به نظر می‌رسد تصمیمی برای معرفی نماینده‌ای برای حضور در این هیأت ندارد.

وزارت کشور ۲۳ خرداد ماه محمود احمدی‌نژاد را پیروز انتخابات معرفی کرد، اما سه رقیب وی با اعلام این‌که در شمارش آرا «تقلب» صورت گرفته‌ است، از پذیرش این نتیجه سر باز زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این احمدی نژاد جدا دورغ گوی بزرگ است. حالا نشسته کنار هاشمی رفسنجانی وچه تحقیری برای هاشمی .بابا مرگ بعضی مواقع از زندگی ذلت بار بهتر است.

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 03:33 PM

از قرار مجلس تشخیص مصلحت نظام شده مجلس تشخیس مصلحت رهبر! اگر چنین شود آنوقت باید تمامی آنها که تا کنون راهی برای آزادی در درون این نظام فاشیست جستجو می کردند ناآمید، ناامید ناامید شوند و بروند دنبال راهی برای سرنگونی ریشه ای این نظان خون و جنون و بیرحمی. اینها خودشان نیز در در بکار بردن تمامی این توصیفات با دست و دلبازی تمام عیار هیچ پروایی ندارند. انها آأمکش و آدمربایی، سنگسار، فتل عام، قتلهای ذنجیره ای، ترور، جنگ و ازاله ی بکارت دختربچه های معصوم مردم پیش از اعدام را جزو فضیلت می دانند. روحانیت تا اطلاع ثانوی از تمامی این فضیلتها حمایت کرده است. دم فرو بستن آنها از اینهمه جنایت نه تنها حمایت از آنهاست بلکه خود جنایتی دیگر است که دست داشتن و آمر بودن و نضریه پرداز بودن آنها را در اینهمه می رساند. باید امیدوار بود که میرحسین موسوی با پشتبانی این مردم خردمند بتواند نام خود را در تاریخ ایران جاودانه کند. ما مردم باید هر لحظه برای او پیامی بفرستیم که او را در راه پرمخاطره یاری رساند و نیرو دهد. مرگ بر دروغگویان مرگ بر راهزنان و دزدان مرگ بر خامنه ای حامی قتلها و بیرحمی هایی که همه را برسمیت می شناسد.

-- س از تهران ، Jun 27, 2009 در ساعت 03:33 PM

چگونه می توان با متقلبین و دزدان همکاری کرد؟ این سئوال را باید از اعضای مجمع و شخص رفسنجانی کرد. شورای نگهبان وجاحت قانونی ندارد زیرا که اعضای آن انتخاب مردم نیستند و در تقلب بزرگ اخیر که سبب کشتار مردم شده است دست داشته اند.
حسین زاده،

-- Hoseinzadeh ، Jun 27, 2009 در ساعت 03:33 PM

رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت جیب خودش و فرزندانش است
البته احمدی نژاد وعروسک گردانهای بالای سرش همه چیز را می خواهند

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 03:33 PM

آقای حسین زاده عزیز:
میفرمایید شورای نگهبان و احمدی دزدند؟ بسیار خوب. جناب هاشمی چطورند؟ مشکل یکی دو تا نیست ...

-- عالمی‌ ، Jun 27, 2009 در ساعت 03:33 PM