رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ تیر ۱۳۸۸

«۲۳ خرداد ختم دموکراسی لیبرال بود»

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۳ خرداد، «مجلس ختم دموکراسی لیبرال بود.»

وی که امروز در همایش سراسری قوه قضائیه سخن می‌گفت، انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران را منشاء تحول در جهان دانست و افزود: «انتخابات ایران مثل انفجار نور دنیا را روشن کرد.»

رئیس جمهور ایران گفت: «مردم در اداره جامعه در غرب نقشی ندارند و دمکراسی کنترل شده و محدود آن‌ها توسط مردم‌سالاری آرمانی ملت ایران به چالش کشیده شده‌است.»

آقای احمدی‌نژاد در رابطه با واکنش‌های بین‌المللی به ناآرامی‌های اخیر ایران، گفت: «از دو سه کشور اروپایی انتظار نداریم، اما از آقای اوباما به عنوان مدعی تغییر تعجب می‌کنیم که چرا در امور ایران دخالت و اظهار نظر خارج از ادب در قبال ملت ایران کرده‌است.»

محمود احمدی‌نژاد به برخی کشورهای غربی هشدار داد که مواضع آن‌ها را در مجامع جهانی افشا خواهد کرد

وی خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: «چرا با یک ملت بزرگ این طور صحبت می‌کنید؟ آن موقع که در غرب هیچ خبری نبود، ملت ایران ملتی متمدن بوده‌است و علم، تمدن و فرهنگ بشر مرهون ملت ایران است.»

رئیس جمهوری ایران این سخنان را «نصیحت‌های دلسوزانه» عنوان کرد و گفت: «مشخص است که اگر توجه نکنید عاقبت چه خواهد شد.»

محمود احمدی‎نژاذ به برخی سران کشورهای اروپایی و آمریکا هشدار داد: «اگر به دخالت‌ها و رفتار بی‌ادبانه در قبال جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهید، پاسخ ملت ایران قاطع و پشیمان کننده خواهد بود و شما را به پشیمانی وادار می‌کنند.»

وی با اشاره به شعارهای حقوق بشری کشورهای غربی، گفت که مواضع آنها را در مجامع جهانی افشا خواهد کرد.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران۲۲ خرداد ماه برگزار شد. یک روز پس از آن آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد را با ۲۴ میلیون رای برنده این انتخابات دانست.

شهرهای مختلف ایران طی دو هفته اخیر شاهد اعتراضات گسترده به نتایج آرای انتخابات بوده‌است. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح خواستار ابطال انتخابات هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با درود بر شما!

با بیش از ۶۵ سال سن، و تجربه زندگی‌ ۳۰ ساله در ۳ کشور دنیا و آشنائی با فرهنگ‌های مختلف، راهکارهایی بسیار ساده‌ای برای شناسائی مردم و ارزش‌های فرهنگی‌ آنان توصیه می‌کنم:

۱- برای شناسائی افراد سرشناس احتیا جی به بررسی پیشینه آنان نیست، فقط کافی‌ است دقت کنید چه تیپ افرادی طرف داران او هستنند. بنا‌ بر این کافی‌ است به شخصییت طرفداران خامنه‌ای و احمدی نژاد دقت کنید تا ماهییت این ...برایتان روشن شود.

۲- برای شناسایی مذاهب مختلف، نیازی به مطالعه طولانی نیست، کافی‌ است دقت کنید چه تیپ افرادی پیرو این مذاهب هستنند تا انتخاب برایتان ساده شود.

-- Reza ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

این دموکراسی لیبرال دیگه چه صیغه ای است؟
دموکراسی آزاد !!!!
....

-- محفوظ ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

خيلي جدي نگيريد، ريس‌جمهوري كه دزدي، تقلب و درو‌گويي را در كارنامه خود دارد آن قدر دچار توهم است كه ممكن است خداوند را هم افشا كند. البته تا حالا موفق شد رهبر و تا حدودي امام زمان را هم افشا كند.

-- سهيل ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

احمدی نژاد جوجه هیتلری ست که با سمبه ی مذهب به دنیا آمده. می بینم روزی را که فاجعه ای دردناک تر از آنچه امروز در ایران غمگین می گذرد به بار خواهد آورد.

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

«اگر به دخالت‌ها و رفتار بی‌ادبانه در قبال جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهید، پاسخ ملت ایران قاطع و پشیمان کننده خواهد بود و شما را به پشیمانی وادار می‌کنند.»
سنگ پا (احمدی نژاد سابق) یه بار گفتیم یه بار دیگه هم می گیم از طرف خودت حرف بزن اسم مقدس ملت ایران رو ...نیار.
در ضمن هر اتفاقی که بیفته که به هر دلیلی پای کشورای بیگانه به کشور ما باز شه مطمئن باش که ما تو رو مسئول مستقیم اون می دونیم : یادت باشه که خیلی از ایرانی ها از اینکه تو ایرانی هستی احساس ... شرم می کنن
پس هر چی خواستی بگو ولی اسم ایرانو ... نیار

-- ایرانی ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

محمود ...: «انتخابات ایران مثل انفجار نور دنیا را روشن کرد.» ....، از انفجار، نور پدیدار می شود. تو بهتر است به همان مراسم دروغین و فریبکارانه مذهبی خود مشغول باشی و وارد محدوده بزرگان نشوی. آنجا، جایی برای امثال تو که از عقده خود بزرگ بینی و صدها عقده دیگر رنج می برید نیست. کسانی که دچار این توهم شده اند که با امام ١٢ در تماس هستند و یا از طرف خدا انتخاب شده اند که ظلم را در این کره خاکی برچینند خود امروز به ظالمان و خونخواران تبدیل شده اند. شماها ...ک عده بیماران روانی هستید که دنیا را ویران شده می خواهید، برای آنکه استعداد و ظرفیت تغییر را ندارید و با هر پدیده نویی به مخالفت بر می خیزید. مسلماً در این جنگ کهنه با نو، کهنه و فرسوده است که باید صحنه را ترک کند، یعنی نظام فرسوده و فاسد اسلامی. این منطق تاریخ است.
علیزاده،

-- Alizadeh ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

طنز قضیه این است که احمدی نژاد تازیخ تمدن ایران با به رخ امریکایان می کشد اما در ایران همین تمدن را طاغوت می نامد و از شکست همین طاغوت پرستان یعنی دمکرات های لیبرال سخن می گوید. ایدئولوژی حاکمیت در تضادی که در خود دارد در تاریخ جهان بی نظیر است

-- پروین ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

MASHHALLAH ROOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!

-- shole irani ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

200 سال پیش بزرگترین شهر ایران در حد یک روستای فعلی بوده .اینهمه تمدن تمدن که می کنه منظورش یه شاه با یک عده سربازه .
تمدن اشاره به دو مقوله دارد 1-ارزشهای انسانی که در دنیای جدید در ارزشهای حقوق بشر نمایان است 2-تولید علم و تکنولوژی
تمام علم تولید شده ایران در 2500 سال قبل مورد اشاره احمدی نژاد حتی برابر با میزان علم تولید شده در یک هفته غرب نیست.جالب است بدانید دانشگاه اکسفورد 800 سال پیش تاسیس گشته .
و میزان پایبندی به ارزشهای انسانی حقوق بشر هم که قابل گفتن نیست. آپارتاید دینی و نژادی بیداد می کند.
حسن عباسی سخنرانی تحت عنوان آمریکا بی ریشه و تاریخ و ایران متمدن دارد.که مرا به یاد آن شهری می اندازد که گوشی خیابان مشغول دستفروشی است و آدمی محترم و تحصیل کرده را به عنوان روستایی و دهاتی مسخره می کند!


-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

نکته مهم دیگر اینکه می گوید بیست و سه خرداد شکست آنان بوده یعنی روزی که خامنه یی ریاست جمهوری ایشان را اعلام کرد نه روز انتخابات یعنی بیست و دو خرداد که رای نیاورد

-- پروین ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

200 سال پیش بزرگترین شهر ایران در حد یک روستای فعلی بوده .اینهمه تمدن تمدن که می کنه منظورش یه شاه با یک عده سربازه .
تمدن اشاره به دو مقوله دارد 1-ارزشهای انسانی که در دنیای جدید در ارزشهای حقوق بشر نمایان است 2-تولید علم و تکنولوژی
تمام علم تولید شده ایران در 2500 سال قبل مورد اشاره احمدی نژاد حتی برابر با میزان علم تولید شده در یک هفته غرب نیست.جالب است بدانید دانشگاه اکسفورد 800 سال پیش تاسیس گشته .
و میزان پایبندی به ارزشهای انسانی حقوق بشر هم که قابل گفتن نیست. آپارتاید دینی و نژادی بیداد می کند.
حسن عباسی سخنرانی تحت عنوان آمریکا بی ریشه و تاریخ و ایران متمدن دارد.که مرا به یاد آن شهری می اندازد که گوشی خیابان مشغول دستفروشی است و آدمی محترم و تحصیل کرده را به عنوان روستایی و دهاتی مسخره می کند!


-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

مردم ایران مطمئنا" روزی موفق به تغییر جمهوری اسلامی خواهند شد. اگر حکومت آینده مسئولین جمهوری اسلامی مانند آقایان خامنه ای و احمدی نژاد را نه به جرم جنایت در حق انسان ها بلکه فقط به جرم حرفای مفت و بی پایه و اساسی که زده اند محاکمه کند و به آن ها به اذای هر حرف مفت یک روز زندان بدهد، تا آخر عمرشان را باید در حبس بمانند.

-- سیاوش پرند ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

احمدی نژاد و حامی گردن کلفت او خامنه ای زورگو باید بداند که نه تنها ایران که یکپارچه جهان متمدن در برابر او و آنهایند! اگر ایرانیها و آنها که داعیه ی آزادی دارند، اگر آقای موسوی نیز آنچه می گوید باشد، چنانکه چنین می نماید بنا بر این ما خیل بیشماریم در برابر اندکی زورگو و مسلح. اما اگر زور شضاه و میلئوسویچ و چائوشسکو و توانست آنها را از مرگی حتمی نجات دهد این زور نیز می تواند و گرنه آنها مردگانی بیش نیستند که منتظر خاکسپاریند!
از تهران با اندکی جرات تن و بسیار جراحت روح!

-- از تهران با اندکی جرات تن و بسیار جراحت روح! ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

اقای احمدی نژاد قدرت چه کور کرده تورا. ایا این پست فانی اینقدر ارزش داشت که خون به قول خودت حداقل١٧ نفر ریخته شود و ٣ ملیون رای اضافه از تنها٥٠ صندوق بیرون بیاد وباوقاحت تمام تو وگروهت بگین این انتخاب سالمترین انتخابات بوده. تو که رای ٢٤ میلونی داری از چی میترسی یکبار دیگر انتخابات را برگزار کن با ناظر بین المللی بازهم همان رای را خواهی اورد. باور کن یک تار گندیده صهیونیستها به صدتای تو شرف داره. بهتره نامه علی به مالک اشتر را برای یکبار هم که شده بخونی.

-- A ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

البته که ان روز مرگ دموکراسی بود والبته روز پرده برداری از چهره زشت فاشیسم اسلامی هم بود.

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

دوستان انصاف داشته باشید. بنده‌ی خدا حرف غلطی نزده. گفته «۲۳ خرداد مجلس ختم دموکراسی لیبرال بود.» خب این حرف کاملن درستی است. در این روز دموکراسی لیبرال به پایان خود رسید و دیکتاتوری اسلامی بر ایران حاکم شد.

-- نامی ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

کشوره عزیز ما ایران ٣٠سال است که گرفتاره این ادامکشان است. این جانیان بیابان گرد گرگ صفت بیرحم فقط قصد نابودی ایران و ایرانی را دارند.
این قوم وحشی بیابان گرد عقبمانده جنایتکار -با قوانین ضد بشریشان دیر یا زود بدسته فرزندان ایران زمین محونابود خواهند شد .

-- Essi ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

البته این آقایی که می خواشته بنویسه جراحت تن نوشته جرات تن! و بسیار جراحت روح شوهر من است. که دست امام زمان از آستین ... خامنه ای آدمکش و نوچه ی او احمدی نژاد هیتلر ... در آمده و او را در سن شصت و چهار سالگی ناک اوت کرده و شدیدا زخمی. اما من از این شوهر سپاسگزارم و هم به بچه هایمان افتخار می کنم. به فرزندان ایران زمین و به عنوان یک مورخ گوشزد می کنم که اگر چه آنچه را انجام می دهند طاقت فرسا ست ولی یادتان باشد که تمامی ملتهای مدرن متمدن و دموکرات جهان برای رسیدن به آنچه امروز دارند بهایی سنگین پرداخته اند. با اینحال در دوره ای که آنها کشته می دادند، در دوره هایی که آنها مبارزه می کردندو... اینهمه وسایل ارتباط جمعی نبود تا از شرق تا به غرب و از شمال تا جنوب جهان نقطه ای نباشد که از آنان طرفداری کند. شما امروز با شهامت خود کاری را کردید که جهان در حال تحسین شماست، جهان در حال تظاهراتن برای شماست، جهان برای شما و قربانیانتان اشک می ریزد. ما پیروزیم زیرا حق با ماست و ما این حق را دانسته ایم. برای احقاق این حق حاضریم بدست کثیفترین و نانجیبترین عناصر ضد ایرانی و البته چنانکه در خبر ها آمده و همسه گان ما نیز آنرا گفته اند بدست « برادران لبنانی و فلسطینی » ضرب و شتم شویم و احیانا کشته و شهید شویم. این کشته شدن و شهید شدن برای اولین بار تنها و تنها بخاط آزادی ست و بخاطر ایران است. پایدار باشیم ولو تا پای جان!

-- یک زن از تهران ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

دوستان با سلام

همه میگوئیم روزی چنین خواهد شد و چنان. پس کی‌ ... چه چیزی باید اتفاق بیفتاد که چنین تحولی‌ رخ بدهد. مگر نه اینکه بیش از ۶۰% از کشورهای جهان غیر دمکرات هستند. میکشند و میدرند مردمشان را و پولشان را چپاول میکنند و در اروپا و آمریکا خرج میکنند. همین اروپا پر است از وابستگان این کشورهای غیر دمکرات که برای خوش گذرانی با پول مردم بیچاره شب‌و روز در شهرهای آن معطلند. مگر در ایران چه اتفاق دیگری بد تر از این میتوانست آغاز یک جنبش بزرگ مردمی بشود؟؟؟ پس چه شد؟؟؟ چرا همه ساکت شدند و رهبران اصلاح طلب چرا هر روز بیشتر تن به سازش میدهند. بی‌چاره مردمی که جان و مال خود را بر این راه گذاشتند.آیا این برگ دیگری از داستان سازش مردم ایران با اشغالگران نیست. تاریخ ایران پر است از سازش و تسلیم ایرانیان این هم یکی‌ دیگر... مبارک باشد.

رضا

-- Reza ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

۲۳ خرداد مجلس ختم Ahamaidnjah and and his leader بود

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

تا آنجا که ما مردم دیدیم 23 خرداد مجلس ختم صداقت و راستگویی بود! حالا این آقا هرچه میخواهد بگوید فرقی نمیکند! خداوند به ایشان کله ... و روحیه رندی و شارلاتانی عطا نموده که هرچه میخواهند ببافند!

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

ایکاش شماها باز هم از نامه ی علی به مالک اشتر نمگفتین که دیگه دارم استفراغ میکنم از بس دروغ شنیدم، اگر این حرفها که ایرانیها به علی نسبت میدن درست بود که وضع این نبود! اینها همه دروغهایی ست برای تلطیف این اسلام خشن بکش بکش! شما تا حالا شده راجع به اسلام صحبت کنین و از خون و قتل و قاتل و شهید و شهادت صحبت نشه. تنها حرفهای راست اسلام همینهاست و شما تا زمانی که هی این حرفها را تکرار کنین آش همین است و کاسه همین!!

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

حاج محمود راست می گوید ! دموکراسی لیبرال تمام شد و قرمساقی آغاز شد. البته این این حرف قرمساقی حرف رهبر متعظم است. این بنده از این جراتها ندارم که بکنم! ایشان در یکی از نماز های جمعه فرمودند که اینها بیغیرتانند که دنبال دموکراسی هستند و اصلا مردم سالاری یعنی چه! خداسالاری درست، ایشان در ضمن تراوشات فرمودند که این دموکراسی ها ی غربی قرمساقیه، اینا بازیه. برای همین هم رهبر متعظم انقلاب دستور دادند سیزده ملیون رای نذری بریزن تو دیگ ولایت! واقعا که مرگ بر این ولایت فقیه! البته حکما زمانه ای این مرگ بر ولایت فقیه مرا سانسور خواهند کرد! ولی آنها هر چند بارهم که بگویند مرگ بر ضد ولایت فقیه . زمانه با آغوش باز نثار من بدبخت خواهد کرد!

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM

Essi عزیز، این قوم تنها قوم بیابانگرد نبوده و همگی اعراب هم اینچنین وحشی نیستند و خیلی هایشان از همان قدیم شهرنشین و متمدن بوده اند! هم اینک اقوام ایرانی بسیاری هستند که صحرانشین و بیابانگرد هستند و اقوام اصیلی هم هستند. با چنین برخوردهایی، راه حل نهایی و قطعی و مناسب برای رویارویی با این افراد پیدا نخواهد شد.

-- ایران پژوه ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:21 AM