رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ تیر ۱۳۸۸

لاریجانی در ضیافت احمدی‌نژاد حضور نیافت

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران و بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس از حضور در ضیافت شام پیروزی محمود احمدی‌نژاد خودداری کردند.

روزنامه‌های چاپ ایران این خبر را روز پنج‌شنبه اعلام کردند.
روزنامه اعتماد ملی نوشت که «به غیر از ۷۰ عضو جناح انقلاب اسلامی، که هوادار احمدی‌نژاد هستند تنها ۳۰ اصولگرای دیگر به این ضیافت رفتند.»

به گفته این روزنامه ۱۰۰ نماینده، این میهمانی که روز چهارشنبه برگزار شد را تحریم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمود احمدی‌نژاد از نمایندگان مجلس دعوت کرده بود تا برای تقدیر از آن‌ها به منظور حمایت از وی در انتخابات ریاست جمهوری دهم چهارشنبه‌شب در ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور تهران حضور یابند.

به گفته یکی از نمایندگان، این دیدار با استقبال محدودی از نمایندگان مواجه شد و بار دیگر جای سران مجلس از جمله علی لاریجانی، محمدرضا باهنر، احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل خالی بود.

این سران مجلس ایران در دیدارهای نوروزی رئیس‌جمهور و همچنین در دیدار نمایندگان اصولگرا با احمدی‌نژاد نیز حضور نداشتند.

نمایندگان هوادار محمود احمدی‌نژاد با دیدار چهره به چهره سعی در ترغیب بقیه نمایندگان برای حضور در این ضیافت داشتند

بنا بر این خبر، روح الله حسینیان، حمید رسایی، فدایی، زاکانی و فاطمه آلیا و بسیاری از حامیان محمود احمدی‌نژاد چهره به چهره با نمایندگان دیدار و از آن‌ها برای حضور در این میهمانی دعوت می‌کردند ولی این دیدارها نتیجه مطلوب را نداد.

علی لاریجانی «پیروزی» احمدی‌نژاد را نیز دیرهنگام به وی تبریک گفت و در نطقی به خاطر حمله به کوی دانشگاه و مجتمع‌های مسکونی و ضرب و شتم توسط لباس شخصی‌ها، «یک کمیته حقیقت‌یاب» تشکیل داد.

این اقدام باعث کشمکش و حتی درگیری فیزیکی در صحن مجلس شد ولی با این وجود، ۱۹۶ نماینده به پیشنهاد لاریجانی برای کنترل وزارت کشور، اطلاعات و دادگستری توسط کمیته فوق رأی مثبت دادند.

در مجلس کنونی جمهوری اسلامی، اصلاح‌طلبان و نمایندگان مستقل تنها ۹۰ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شما فکر میکنید که نمایندگان مجلس با چه آرائی به مجلس راه یافتن !؟مردم یا رهبری !

-- بدون نام ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:01 AM

« جای سران مجلس از جمله علی لاریجانی، محمدرضا باهنر، احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل خالی بود.» نبودن این اشخاص در مهمانی حاج محمود، چندان خبر مهمی نیست! همه این آقایان در کشته شدن مردم سهیم هستند. این بازی ها دیگر کهنه و فریب و دروغ است. کل نظام دروغ است و مشروعیت آن از دست رفته است و برگشتی برای کسب آبرو و مشروعیت دوباره توسط اینگونه اشخاص با این بازی ها وجود ندارد.
حسین،

-- Hosein ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:01 AM

ضیافت گرگها

-- ارش ، Jun 26, 2009 در ساعت 11:01 AM

احمدي نزاد همانند موج درياست كه تمامي تفاله ها را به ساحل ميكشاند

-- بدون نام ، Jun 27, 2009 در ساعت 11:01 AM

پيامبر مهماني مي گرفتند و فقرا را دعوت
مي كردند و وقتي كه حضرت علي به حكومت رسيدند همچين ضيافتي نگرفتند بعد ما بايد اسلام رو از كساني بياموزيم كه حساب هاي بانكي خود را از پول نفت مردم ايران پر مي كنند و عزيزانشون در بهترين شرايط رفاهي و تحصيلي زندگي مي كنند در حالي كه هستند كساني كه بخاطر هزينه تحصيلي از تحصيل محرومند چه برسه رفتن به همچين ضيافتي.
خدايا اسلام رو توسط چه كساني خواستي به ما ارزاني كني(شكر) احمدي نژاد پول اين ضيافت را از ارث پدري اش بوده كه خرج كرده اند

-- كتايون ، Jun 28, 2009 در ساعت 11:01 AM