رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ تیر ۱۳۸۸

موسوی: از صحنه بيرون نمي‌روم

میرحسین موسوی می‌گوید که «دسترسی‌اش به مردم کاملا محدود شده» و برای کوتاه آمدن از موضع ابطال انتخابات «زیر فشار است.»‬

به گزارش تارنمای «کلمه»، وی که روز گذشته در جمع جامعه‌شناسان سخن می‌گفت، اضافه کرد: «من نمی توانم سیاه را سفید و سفید را سیاه اعلام کنم. راه حل این نیست که از بنده این انتظار وجود داشته باشد چیزی را بیان کنم که به آن اعتقاد ندارم.»

آقای موسوی در بیانیه هشتم خود که دقائقی پیش منتشر شد نیز اعلام کرده است با «ترفندهایی که ماهیت آن برای همه مردم روشن شده» از صحنه بیرون نمی‌رود.

وی با اشاره به اتهاماتی که طي روزهاي اخير از سوی صدا و سيما، خبرگزاري‌هاي دولتي، روزنامه كيهان، برخي روزنامه‌هاي دولتي و سايت‌هاي اينترنتي وابسته به دولت به وی وارد شده، اعلام کرد: «آمادگي دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتي در كنار مسببان اصلي اغتشاشات اخير قرار گرفتند و خون مردم را بر زمين ريختند.»

آقای موسوی می‌گوید که آنچه در این روزها رخ داده و «اصل نظام جمهوری اسلامی» را هدف قرار داده است، چیزی نیست که بتوان به سادگی از كنار آن گذشت و با طرح اتهاماتي اينگونه و تهديد به محاكمه از آن صرفنظر کرد.

موسوی: آمادگي دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتي در كنار مسببان اصلي اغتشاشات اخير قرار گرفتند و خون مردم را بر زمين ريختند

این نامزد ریاست جمهوری خطاب به مردم گفته است که «حاضر نیست به خاطر مصالح شخصي و هراس از اينگونه تهديدها از ايستادگي در سايه شجره سبز استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده است لحظه اي صرف‌نظر کند.»

در این بیانیه آمده است: «واقعيتي كه آنان بيهوده تلاش مي‌كنند ناديده انگارند آن است كه در اين انتخابات تقلبي بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به اين وضعيت به گونه‌اي غيرانساني مورد هجوم قرار گرفته و كشته، زخمي و يا بازداشت شده‌اند.»

این بیانیه ادامه داده است: «اگر با مسببين جنايت كوي دانشگاه در 18 تير 1378 به گونه اي مناسب و قانوني برخورد مي‌شد امروز شاهد تكرار آن فجايع در ابعادي وسيع‌تر و وارونه جلوه دادن واقعيت‌ها به گونه‌اي جسورانه‌تر نبوديم.»

وی اضافه کرده است: «من نه تنها از پاسخ‌گويي در برابر اين اتهامات واهمه‌اي ندارم بلكه آماده‌ام تا نشان دهم چگونه كساني كه عمل‌شان در راستاي ايجاد هرج و مرج در كشور، تضعيف نظام و منافع بيگانگان است تلاش کردند به بهانه تخريب‌گري‌هاي عناصري نامعلوم، جنبش سبز شما را اغتشاشگري و وابسته به بيگانه معرفي كنند.»

وی همچنین از مردم درخواست کرده با حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش، در دام بدخواهان كه كوشش مي‌كنند اين حركت گسترده اجتماعي را شورش و اغتشاش و وابسته به بيگانه قلمداد كنند، نيافتند.

به گفته وی تداوم اعتراض در «چارچوب قانون و با رعايت اصول و مباني نشأت گرفته از انقلاب اسلامي» ضامن تداوم این حرکت و دسترسي به اهداف آن است.


بحران مشروعیت سیاسی برای دولت

این نامزد اصلاح طلب روز گذشته در جمع جامعه‌شناسان پیش بینی کرد دولت با وضعیت فعلی با «بحران مشروعیت سیاسی» روبرو شود.

آقای موسوی، در رابطه با نحوه ارتباط رهبری با رئیس جمهوری گفت: «حمایت رهبری در شرایط عادی از دولت مفید است ولی یکی تلقی شدن رهبر و ریاست جمهوری به نفع کشور نیست.»

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه هفته گذشته گفت که نظر وی به نظر محمود احمدی نژاد نزدیک‌تر است.

موسوی: حمایت رهبری در شرایط عادی از دولت مفید است ولی یکی تلقی شدن رهبر و ریاست جمهوری به نفع کشور نیست

میرحسین موسوی همچنین در هفتمین بیانیه خود نیز که ظهر امروز منتشر شد، بر «حق ملت ایران در استفاده از ظرفیت های قانون اساسی برای ابراز مخالفت با آنچه در انتخابات اخیر و پس از آن روی داده است» تاکید کرده است.

وی در این بیانیه که در تارنمای «قلم نیوز» منتشر شده، اعلام کرده این مسئله را جزو حقوق لاینفک ملت می داند و بر پیگیری آن «اصرار» دارد.

آقای موسوی در این بیانیه به توقف انتشار روزنامه کلمه سبز و بازداشت کارکنان آن اعتراض کرده است.

روزنامه کلمه سبز به صاحب امتیازی میرحسین موسوی اول تیرماه پلمپ شد و 25 نفر از کارکنان آن دستگیر شدند.

در دوازده روز اخیر ایران شاهد اعتراضات گسترده‌ای نسبت به نتایج شمارش آرای انتخابات بوده است. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب خواهان ابطال انتخابات هستند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای دیروز چهارشنبه گفت که حکومت ایران در برابر اعتراضات کوتاه نمی‌آید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر موسوی
مرگ بر دیکتاتور

-- کورش ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

مجتبی خامنه ای (پسر علی خامنه ای) كيست؟
تهیه و تنظیم از حمید حمیدی
او را میتوان تئوریسین اصلی کودتای 23 خرداد نامید. همچنین او داماد غلامعلی حداد عادل رییس سابق مجلس شورای اسلامی است. او که روابط نزدیکی با سران سپاه دارد قصد دارد با کمک آنها خود را خلیفه ایران کند و جمهوری اسلامی را به حکومت اسلامی تبدیل کند. وی با اجرای کودتای 23 خرداد و حذف اصلاح طلبان و شخص هاشمی رفسنجانی و با تحت فشار قرار دادن مجلس خبرگان رهبری میخواهد بر دستگاه خلافت بنشیند و حکومت اسلامی تشکیل دهد. او شخصی بسیار تندرو و دارای انیشه های افراطی همچون طالبان است. او از شاگردان مصباح یزدی بوده است. ردپای او در بسیاری از پروژه های نفت دیده می شود. خبرهای مربوط به بیت رهبری گویای این نکته است که رهبری نظام تمام امیدش برای رهبری آینده را به پسرش مجتبی بسته است. مجتبی که چهل ساله است مافیای ایثارگران و انصار را اداره می کند. مجتبی حکم اجتهاد نیز گرفته و در منابع اجتهادی و فقاهتی قم اعمال نفوذ زیادی دارد و از طرفی هم با حاج آقا خرازی قم که رهبر معنوی و تشکیلاتی بسیاری از جریانهای انصار است روابط نزدیک دارد. بسیاری معتقدند که او به عنوان مهره وصل بیت و حزب الله عمل می کند و رد پایش در بسیاری از پروژه های حزب الله دیده می شود. گفته می شود که رهبری نظام به او امید فراوان بسته است که تا ده سال دیگر که او پنجاه ساله می شود و موقعیت فقهی بالائی پیدا می کند جانشینی جوان و مقتدر برای خامنه ای باشد. به زودی اطلاعات بیشتری در مورد مجتبی و روابطش با حزب الله تهران و قم در پشت پرده منعکس می شود. برای نخستین بار مهدی کروبی در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری به نقش مجتبی خامنه ای و سپاه در تقلب برای پیروزی احمدی نژاد اشاره کرد.

گزارش روزنامه گاردین را بخوانیم:
«مجتبی خامنه ای را بیشتر بشناسیم! (به نقل از گاردین) او کلید دار و دروازه بان بیت رهبری و مرد پشت پرده ی تمام ماجراهای اخیر (و 4 سال پیش) است. به گفته دیپلماتها این اوست که دستور میدهد تا تظاهرات سرکوب شود و نیروها به مردم بیدفاع حمله کنند. مجتبی خامنهای احمدینژاد را میچرخاند و باعث و بانی انتخاب او هم در چهار سال پیش هم او بود. (این موضوع را آقای مهدی کروبی در آن زمان افشا کرد) گفته میشود مجتبی بیشتر از پدرش بنیادگرا ست و در واقع کلیددار و دربان بیت رهبری است. برخی در ایران بر این باورند که آیتالله علی خامنهای مجتبی را برای جانشینی خود آماده میکند. البته این برعهده مجلس خبرگان است که رهبر یا شورای رهبری انتخاب کند، اما آیتالله خمینی در زمان حیاتش خود علی خامنهای را بدون مجلس خبرگان به «رهبری» نصب کرد. اما جای پرسش بسیار است که خامنهای نیز بتواند با دور زدن مجلس خبرگان رهبر انتصاب کند. (به ویژه حالا که مردم او را مسئول قتلهای چند روز اخیر میدانند و با پشتیبانی صریح از احمدی نژاد بخشی از باند احمدی نژاد و شرکا گردید و این بیطرف بودن مقام رهبری را عملا از بین برد). امروز شعارهای دولتی پیرامون علی خامنهای اغلب شعار “علی، علی ما ست!” میباشد تا این علی را با حضرت علی پیوند بزنند. و می دانیم که حضرت علی پسرش امام حسن را به جانشینی خود انتخاب کرد! یکی از اساتید دانشگاه سنت آندرو، دکتر علی انصاری میگوید این روزها همه جا صحبت از “مجتبی خامنهای” هست و جانشینی او. همین استاد اضافه میکند که او خود را دراز مدت برای چنین مقامی آماده میکند. — مقاله گاردین اینجا ختم میشود.
اما مسائل دیگری هم در میان است که نام مجتبی را بیشتر سر زبانها انداختهاست. او را مرد یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری مینامند. چون چند هفته پیش دولت انگلیس ناگهان اعلام کرد که سپرده یک حساب بانکی به مبلغ 976.110.00 پوند انگلیس را مسدود کرده است. این کار ظاهرا به درخواست اتحادیه اروپا انجام گرفت اما در نهان گفته میشود چون این مبلغ به شخص مجتبی خامنهای تعلق داشت و حساب صد امام و صندوق بیت امام و دیگر پولهای دریافتی بیت به این حساب واریز میشده و اغلب خریدهای وسائل سرکوب، از جمله یونیفرمهای فضائی – هالیوودی پلیس و باتون و سلاحهای دیگر و موتورسیکلت لباس شخصی ها و بسیجی ها و غیره، همه از این حساب برداشت میشده، دولت انگلیس برای همین این حساب را مسدود کرده است. گفته میشود خشم شدید و بیسابقه آیتالله خامنهای هم از انگلیس در نماز جمعه برای همین بودهاست.»

خبر مسدود شدن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارا ییهای ایران در بریتانیا.

خبر مسدود شدن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارا ییهای ایران در بریتانیا تا حدی در میان خبرهای داغ این روزها توجه زیادی به آن نشد، حال آن چه در زیر میخوانید پشت پرده این خبر و علت اصلی عصبانیت خامنهای از دولت انگلیس و احضار سفیر ایران به وزارت خارجه دولت بریتانیا میباشد. حساب بانکی به نام مجتبی خامنهای پسر رهبر انقلاب ، در یکی از بانکهای لندن به مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون دلار وجود داشت که با پیگیریهای تعدادی از ایرانیان و فشار اتحادیه اروپا به دولت انگلیس مبنی بر اینکه این پول متعلق به مردم ایران است و باید توقیف شود از یک ماه پیش شروع شد. و دولت انگلیس بخاطر روابط اقتصادی با خانواده خامنهای تمایل به توقیف این پول را نداشت که عده ای موفق شدند با اقدامهای قانونی کار را روز ۲۳ خرداد به اتمام برسانند. این پول هم اکنون به نام ملت ایران بلوکه شده است. با آنکه دولت انگلیس از مدت ها پیش اطلاع داشت که این حساب بانکی متعلق به کیست اما بهانه ای قانونی برای کنترل آن نداشت، که با فاش شدن نقش مجتبی خامنه ای در کودتای انتخاباتی اخیر، این مجوز پیدا شد.
در ضمن تعداد زیادی از وابستگان به بیت رهبری یا اشخاص حقیقی نزدیک به آقای خامنهای میلیاردها دلار به اسامی مختلف در بانکهای کشورهای اروپایی حساب دارند ...از جمله میتوان در بانکی در آلمان مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار به نام مجتبی تهرانی و یا ۷۴۰ میلیون دلار به نام فردی به اسم شوجونی و غیره اشاره کرد... گفتنیست تلاشها برای توقیف کل این پولها که بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار میباشد و توسط فروش نفت و دریافت حق کمیسیون به دست آمده است ادامه دارد و در حال پیگیری است... عصبانیت آقای خامنهای از دولت انگلیس صرفاً به خاطر توقیف پول پسرشان میباشد، حتا سفارت ایران در لندن بارها با مسئولین انگلیس در این بار مذاکره کردهاند که با اقدامات قانونی عده ای، دولت انگلیس نمیتوانست کمکی به آقای خامنهای کند..

-- بدون نام ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

حکومت ایران نه تنها ایران را بخاک و خون کشید هموطنانمان را شهید و مجروح می کند بلکه عراق را بخاک و خون کشیده است تا افکار و نظر جهانیان را از ایران بسوی عراق معطوف کند.

-- بدون نام ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

حاج علی فاسد و ... و خونریز، ملت ایران هم تا زمانیکه تو و شرکاء تو را از قدرت پائین نکشد، کوتاه نخواهند آمد و آن زمان دیر نخواهد بود! ملت ایران شماها را به قدرت رساند و همین ملت قدرت را از شما فاسدین پس خواهند گرفت. چهره واقعی حکومت اسلامی برای مردم ایران و جهان نمایان شده است و دیگر محل و جای سخنی برای فریبکاران و غارتگران و آدم کشان باقی نمانده است. ننگ ابدی بر شما باد.
اصغر،


-- Ashgar ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

afarin bar in bozorg mardani chon mousavi va karobi. istadegi bar hagh yani piroozi.

-- majid ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

باد بد برای حکومت و باد خوب چنان برای مردم وزیدن گرفته که بزودی همه خواهند گفت کی بود کی بود ما نبو.دیم. لاریجانی کم کم دارد چنان تحریک می کند تا او را از مجلی بیرون کنند تا بعد بگوید که او هم که مسئولیت بسیاری از قتلها و بسیاری از برنامه های تلویزیونی را رهبری کرده و او که سرسپرده مفتخر خامنه ای رهبر گرو حزب الله بوده جزو اپوزیسیون است. مردم باید از همینک آگاه باشند و بدانند که بزودی همه ی آدمکشان خواهند گفت که ما هم جزو اپوزیسیون بوده ایم. این حرف مرا بیاد داشته باشید. از وجود لباس شخصی ها و آدمکشان محله تان با خبر باشید، از آنان عکی بگیرید، آنان را رسوا کنید، آنان را کم محلی و حتا بی محلی کنید، آنان را افشا کنید. آما و اما از خشونت حتا بر علیه آنها هم پرهیز کنید. جامعه ی ما از بابت حکومت روحانیت فاسد و مفتخور و زنباره بسی زخمی شده، بسی بیمار شده شما باید با پرهیز از هر خشونتی بر اینهمه زخم التیام بخشید. مسئله ی ما مسئله ی فرهنگی، روحانیت ناپاک مردم ده را بر علیه مردم شهر بسیج کرده، مردم بی فرهنگ را بر علیه مردم با فرهنگ، بیسواد ها را بر علیه سوادداران بسیج کرده. ما باید حتا با خبیث ترین فرزندان میهنمان با خرد و شناخت رونشناسی آنها برخورد کنیم. آنها که اینچنین اسلامی و آدمکشانه و آخوندی با مردم صبور و شریف و نجیب ایران برخورد کرده اند از بیماری وحشتناکی رنج می برند ما بادید با آنها با درایت و کارشناسی برخورد کنیم...و...

-- بدون نام ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

با میرحسین همراهیم و درود میفرستیم به شهیدان راه آزادی که در این چند روز جان خود را فدی ایران عزیز کردند. روح همگی‌ شاد..
از آقای رضائی گله مندیم که مقام را بر آزادی ترجیح داد و شکایت خود را پس گرفت...ایشان وجه مردمی خود را از دست داد و ملعبه دستگاه مافیأی رهبری قرار گرفت تا شاید در دوره بعدی کاندید و رد صلاحییت نشود

-- javad ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

با سلام این بیانیه را امضاء کنید، برای محاکمه خامنه ای ست در دادگاه لاهه. لطفا برای دوستان خود بفرستید آنهایی که زبان خارجی بلد نیستند را راهنمایی کنید. این استشهاد باید ملیونی شود. برای میلو سایویچ در بوسنس هرزگووئن همین کار را کردند. آدرسش اینجاست

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?akcriems

-- بدون نام ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

Khamanihe bayad beravad ,bayad nabood shavad. in avalin ghadami ast ke ma bayad bardarim. ma bayad nafarmani madani ro shoroo konim.
vagarneh hamkare in jenayatkarha hastim.
be omide piroozi mardom

-- Jamal ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

همین الان دارند می ریزند توی خونه ها این لینک را ببینید:
http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=99170476745&h=r__ic&u=xchxL&ref=nf

-- نسرین ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

سلام
حالا فرض کنیم که ایشان یعنی اقای موسوی شدند ریس جمهور ایران با اکثریت ارا ایا ایشان میتواند مطالبات مردم را از ولایت مطلقه ی فقیه بگیرد یا نه چون ایشان ما فوق قانون هستند و یا اینکه مانند اقای خاتمی باید تدارکاتچی باشد اگر توانست این کار را بکند به چه خوب ولی اگر نتوانست بداند مافیای نظامی مالی و رانتخواران پشت سر رهبر. در ضمن اگر ایشان در کارهایش موفق شد من از الان به ایشان اختیار مبدهم و میگویم
=موسوی رای من را که به قانون اساسی دادم پس بگیر= چون من شناختی از ولایت فقیه نداشتم.

-- ali ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

تا اخرین نفس ها و تا اخرین قطره خون حمایت می کنیم.شرم بر کودتاگران بی فرهنگ.زنده باد ازادی.

-- siamak ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

ظاهرا همان مشکلی را که خلفای عباسی با امامان شیعه داشته اند حکومت با میرحسین پیدا کرده یعنی یکی از این دو کار
1-تحویل حکومتی که حق میرحسین است به ایشان. که این راه برای حکومت غیر ممکن است
2-تایید احمدی نژاد از جانب میرحسین(مشروعیت بخشی یا بیعت) که این راه برای میرحسین غیرممکن است

-- بدون نام ، Jun 25, 2009 در ساعت 11:07 AM

موسوی نوکر اسراییل و آمریکا و نوچه رفسنجانی ... فاسد باید با جرم خیانت
به دادگاه کشیده شود و بعد از محاکمه اش به اشد مجازات - حتی اگر اعدام باشد - محکوم گردد. مرگ بر دشمنان ایران

-- بدون نام ، Jun 26, 2009 در ساعت 11:07 AM

مرگ ناگهانی مایکل جکسن با توجه به شرایط ایران که تمام دنیا را به خود جلب کرده بود بدترین اتفاقی بود که می توانست بیافتد واقعا از این اتفاق ناراحتم امیدوارم که توجهات جهانی به ایران کم رنگ نشود

-- بدون نام ، Jun 26, 2009 در ساعت 11:07 AM