رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ تیر ۱۳۸۸

شورای نگهبان: تخلف عمده‌ای نبوده‌است

سخنگوی شورای نگهبان، روز گذشته به تلویزون دولتی ایران گفته ‌است که «تخلف عمده‌ای در انتخابات صورت نگرفته و شاید بهتر است بگویم هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته‌است.»

شورای نگهبان روز یکشنبه اعلام کرده بود تعداد آرای شمرده شده در ۵۰ شهر بیش از تعداد آرای واقعی شرکت‌کنندگان در انتخابات بوده‌است.

سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با تلوزیون دولتی ایران همچنین مغایرت احتمالی در سه میلیون رای شمرده شده را تایید کرده بود.

آقای کدخدایی درباره بازتاب سخنان روز یکشنبه خود در ارتباط با ۵۰ صندوقی که آرای آن بیش از تعداد واجدان شرایط بود و سه میلیون رای این صندوق‌ها، گفت: «این اختلافی که داریم ادعایی است که از سوی برخی از نامزدها مطرح شده و در حال پیگیری آن هستیم»

وی می‌گوید که برخی رسانه‌ها اخبار کذبی را درباره سخنان او منتشر کرده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی با سالم دانستن انتخابات،گفت: «اغلب شکایات به تخلف در انتخابات ریاست جمهوری نه در خلال یا پس از انتخابات، بلکه پیش از آن صورت گرفته و این شورا مسئول رسیدگی به این نوع شکایات نیست.»

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به امکان وجود اختلاف‌های آماری، از آمادگی اداره آمار برای روشن شدن این موضوع خبر داد.


وی وعده داد در وقت مقرر «پاسخ دقیق» به این موضوع خواهد داد. آقای کدخدایی در عین حال گفت توضیحاتی که شب گذشته ارائه داده به قوت خود باقی است.

آقای کروبی روز گذشته در نامه‌ای سرگشاده، از شورای نگهبان خواست به جای اتلاف وقت، با ابطال انتخابات مردم را خشنود کند و آرامش را به جامعه بازگردانند.

نامزدهای اپوزیسیون مدعی‌اند که در مجموع ۶۴۶ تخلف انتخاباتی روی داده و انتخابات باید باطل شود.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری خواستار ابطال انتخابات هستند.

آقای کروبی روز گذشته در نامه‌ای سرگشاده، از شورای نگهبان خواست به جای اتلاف وقت، با ابطال انتخابات مردم را خشنود کند و آرامش را به جامعه بازگردانند.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره تعداد شهرستان‌هایی که آرای انها بیش از ۱۰۰ درصد بوده‌است، این اظهارات را شاهدی دیگر بر «وجود گرایش جانبدارانه از نتایج موجود» دانسته‌است.

شورای نگهبان نظر نهایی خود در رابطه با شکایات وارده از سوی سه نامزد انتخاباتی را فردا، چهارشنبه اعلام خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
کروبی:به جای اتلاف وقت انتخابات را باطل کنید

نظرهای خوانندگان

مردم همگی به این نتیجه رسیدن که شورای نگهبان در واقع وظیفه نگهبانی از احمدی نژاد و تخلفات بیکران او و دار و دستشه ...
خوشا بحال رهبر که سنگ این ... رو به سینه میزنه...ببین لامصب قحط الرجال تو مملکت به کجا رسیده که ما مجبوریم از معجزه هزاره سوم البته در بلاهت واسه بالاترین پست اجرائی کشور استفاده کنیم و وقتی مردم به حق دنبال حقوق از دست رفته و نیز پی جبران چار سال بی حیثیتی عمومی در کشورشون هستن پاسخشون رو با سرب گداخته میگیرن و ندا و نداها بر خاک میفتند تا عباسعلی کدخدائی ... میاد و از انتخابات سالم ، دموکراتیک و اسلامی و بدور از هرگونه تخلف !!!حرف میزنه شورای نگهبانی که احمد جنتی ... ریاستش رو به عهده داره و تازه واسه تائید صلاحیت موسوی .... قهر میکنه و از مجمع بیرون میزنه ...اونوقت آقا ملت ما رو زولنج و زونگ فرض میکنه و میگه بریم از این ... بخایم حقمون رو بگیریم ...!!!
این نیز بگذرد و وقاحت ....

-- مبینا ، Jun 23, 2009 در ساعت 07:30 AM

دروغگویان قاتل و پست فطرت

-- Nam ، Jun 23, 2009 در ساعت 07:30 AM

آخرین خبر اینستکه شورای نکهبان با موافقت خامنه ای پنج روز دیگر را برای بررسی شکایات تمدید کرده این پیشنهاد را سربعا و بطور گسترده مطرح کنید هر ایرانی که به این انتخابات معترض است شکایتش را با پست سفارشی به شورای نگهبان ارسال کند .
مدنی ترین روش برای رساندن پیام

-- فرزین ، Jun 23, 2009 در ساعت 07:30 AM

من که نفهمیدم (تقلب عمده ای صورت نگرفته )یعنی چی؟قانون اینه که اگر حتی یه ارا از صندوقی تقلبی باشه کل ارا صندوق باطل است .

اینها فکر میکنن مردم هیچی سرشون نمیشه ولی هنوز نفهمیدن که ملت ایران بیدار شده و دیگر به خواب نمیره

-- farzad ، Jun 24, 2009 در ساعت 07:30 AM

هيچكس باور نمي كنه كه تخلفي نبوده

-- بدون نام ، Jun 24, 2009 در ساعت 07:30 AM

آقا فرزین، خودمونیم، بهت بر نخوره، ولی شمام دلت خیلی خوشه تو این هیر و ویریا!

اینا اگه میخواسن به حرف مردم گوش بدن که از اولش تقلب نمیکردن!

-- خوشبین ، Jun 24, 2009 در ساعت 07:30 AM