رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ تیر ۱۳۸۸

فراخوان کروبی برای مراسم سوگواری

مهدی کروبی امروز دوشنبه، اطلاعیه‌ای در مورد حوادث اخیر صادر کرد.

به گزارش سحام‌نیوز، وی در این اطلاعیه، از مردم خواست تا برای کشته‌شدگان روزهای اخیر، پنج‌شنبه‌شب به تاریخ ۴ تیر ۱۳۸۸ مراسم سوگواری برگزار کنند.

وی در این اطلاعیه به خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر تسلیت گفته و اعلام کرده‌است «علی رغم تلاش‌های مکرر تا کنون موفق به گرفتن مکان خاص برای برگزاری این مراسم نشده‌است و پس از به نتیجه رسیدن پی‌گیری‌ها مکان و زمان برگزاری مراسم اعلام خواهد شد.»

وی در بخشی از این اطلاعیه از این‌که «اعتراض مسالمت‌آمیز هموطنان در قبال تقلب و تخلف گسترده و نادیده گرفتن حق آنان در انتخابات بالاترین مقام اجرایی کشور، با سرکوب و خشونت غیر قابل وصف مواجه شده» اظهار تأسف کرد.

مهدی کروبی در ادامه بیانیه، اعتراض تظاهرکنندگان را «مطابق نص صریح قانون اساسی»‌ دانست و افزود: «مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است.»

بخشی دیگر از این اطلاعیه، با اعتراض به برخورد بی‌رحمانه با معترضان می‌افزاید:
«اتفاقاً آنان‌که حرمت رأی مردم را پاس نداشتند به ملت باید مورد مؤاخذه و بازخواست قرار گیرند و اعتراض مسالمت‌آمیز ملت نسبت به خیانت صورت گرفته نه تنها مخل مبانی اسلام نیست بلکه در جهت اعمال آموزه‌های اسلامی است.»

این اطلاعیه ادامه می‌دهد:
«متأسفانه کسانی که عظمت رفتار مدنی و بدور از خشونت مردم را بر نمی‌تابند به دنبال حاکم کردن فضای رعب و وحشت و ایجاد فضای امنیتی آزاردهنده به هدف تحمیل اراده اقلیت بر اکثریت هستند.»

در بخشی دیگر از اطلاعیه امروز مهدی کروبی آمده‌است:
«گسستن از نظام استبدادی و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان دستاورد سال‌ها مبارزه مردم و رهبران ملی و مذهبی خاصه امام راحل است که به سادگی و به بهانه‌های واهی نمی‌توان مردم را از آن محروم کرد.»

در پایان، ‌این نامزد انتخابات ریاست جموری از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته تا در مورد این نکات «اقدام عاجل نمایند»:

۱.بازداشت فله‌ای فعالان سیاسی و تعداد زیادی از هموطنان در راهپیمایی‌ها مطابق قوانین و مقررات کشور چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ ماهوی غیر قانونی است، لذا آزادی فوری بازداشت‌شدگان را که می‌تواند در آرامش به جامعه کمک کند خواستارم.
۲.فراهم آوردن امکانات و شرایطی در جهت درمان مجروحان اخیر.

۳.«تحویل پیکر شهدا به خانواده آنان» و اجازه برگزاری مراسم سوگواری مطابق شان و منزلت آنان.

۴.لغو فضای سانسور و فشار بر مطبوعات و سایر رسانه‌ها.

آقای کروبی در روزهای گذشته طی نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار ابطال انتخابات شد.

وی در آن نامه با طرح این سوال که «دولتی که برپایه انتخابات مشروع به قدرت برسد به این جو رعب و وحشت چه نیازی دارد؟» رفتارهای هفته گذشته دولت را بهترین سند برای ابطال انتخابات برشمرده‌است.

هم‌اینک در تارنمای کلمه مربوط به ستاد میرحسین موسوی نیز گزارش‌هایی منتشر شده که چرخش لحن و موضع این گزارش‌ها نسبت به بیانیه شماره ۶ موسوی شبهه هک شدن این سایت را قوی‌تر می‌کند.

هم‌چنین امروز در میدان هفت تیر تهران درگیری میان مردم معترض و نیروهای ضد شورش ادامه دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام دوستان عزیز سایت خوب رادیو زمانه
از خبر رسانی شما ممنونیم اما چرا خبر را تغییر می دهید
آقای کروبی هنوز نه مکان و نه زمانی را مشخص نکرده اند
چرا ؟ این کار را می کنید و اعتماد مردم را نسبت به خود خدشه دار می کنید. یک بار خودتان خبری را که نوشته اید و یا نقل کرده اید بخوانید.
شما می توانید پیشنهاد بدهید نه این که خبر را تحریف کنید.
مرا ببخشید که صریح گفتم

-- اسماعیل آزادی روزنامه نگار ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM

چائیدی بابا شمل

-- خودش ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM

تجمع در مقابل مجلس شوراي اسلامي – چهارشنبه سوم تير جناب آقاي موسوي و خانم زهرا رهنورد، تمامي اعضا و رؤساي ستادها به همراه خانواده خويش در مسالمت آميزترين تجمع ممکن براي اعتراض به نتيجه انتخابات روز چهارشنبه ساعت 4 در مقابل مجلس شوراي اسلامي در بهارستان تجمع خواهند کرد. آقاي موسوس ساعت 5 سخنراني خواهند داشت. لطفا همراه با خانواده ي خويش بياييد. لطفا در اطلاع رساني اين تجمع ما را ياري کنيد.

-- کسری رادان ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM