رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ تیر ۱۳۸۸

هشدار سپاه پاسداران به معترضان

سپاه‌ پاسداران انقلاب‌ اسلامی با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که معترضان آماده برخورد «قاطع و انقلابی» سپاه، بسیج و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی باشند.

سپاه پاسداران «آشوبگران، اغتشاشگران و قانون‌گریزان» را تهدید کرده‌است که به آنچه «فعالیت‌های خرابکارانه و آشوبگرانه» نامیده، پایان دهند.

این بیانیه‌ای سخنان رهبر جمهوری اسلامی را «فصل‌الخطاب» دانسته و اعلام کرده «برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران و قانون‌گریزان راهبرد سپاه و نیروهای امنیتی و انتظامی در رویارویی با عوامل برهم‌زننده نظم و امنیت عمومی و تهدیدات علیه انقلاب و نظام است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصرار به «عبور از خط قرمزها و پی‌گیری سناریوها و اقدامات فراتر از تشویش افکار عمومی» را مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی و تهدید منافع نظام و ایران دانسته‌است.

سپاه پاسداران تهدید کرده‌است، نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج در برخورد با «آشوبگران» درنگ نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده‌است «دعوت به تجمعات و اعتراضات غیرقانونی از سوی برخی کاندیداها و ناتوانی آنان در مهار تبعات آن، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ایجاد بلوا، آشوب و اخلال در نظم و امنیت شده‌است.»

سپاه پاسداران تهدید کرده‌است، نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج در برخورد با «آشوبگران» درنگ نخواهند کرد.

این بیانیه همچنین آمریکا، انگلیس و اسرائیل را از آنچه «دخالت در امور داخلی کشور و حمایت از قانون‌گریزان» می‌داند برحذر داشته‌است.

همزمان با انتشار بیانیه تهدیدآمیز سپاه، از تهران گزارش می‌رسد که جمعی از معترضان با روشن کردن شمع به یاد جانباختگان روزهای اخیر، به میدان هفت تیر آمده‌اند.

در ده روز گذشته تهران و بسیاری دیگر از شهرهای ایران شاهد تجمعات و راهپیمایی‌های گسترده در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بوده‌است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی این انتخابات را به دلیل «تخلفات گسترده» باطل می‌دانند و خواستار برگزاری مجدد انتخابات هستند.

نیروهای انتظامی و امنیتی در ده روز گذشته بیش از ۸۰۰ نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی، حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و دانشجویان را بازداشت کرده‌اند.

در جریان درگیری‌های روز شنبه ۳۰ خردادماه، ۱۹ نفر کشته شده‌اند. سی‌ان‌ان آمار کشته‌شدگان ۱۰ روز اخیر را ۱۵۰ نفر ذکر کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

... چرا دست از کشتن و زدن ملت بر نمی دارید؟؟‌خوردیدو کشتید و بردید- دیگر از ملت چه می خواهید؟‌جانشان را؟؟

-- N ، Jun 22, 2009 در ساعت 06:54 AM

سپاه بعد از فراغت از پاکسازی درون گروهی ٤ روز دیر آمده و می خواهد زود برود. یکی نیست بگوید واسا یواش! برا زباله دانی تاریخ صفه, اول رهبر, .....

-- ایرانی ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM

سپاه پاسداران اقرار میکند که مثل اختاپوس روی کشور ایران و سرنوشت ان خیمه زده است. چرا که در همین اطلاعیه دارد از قول (سایر نیروهای امنیتی و انتظامی ) هم حرف میزند. به عبارتی دیگر الان قدرت اصلی پشت این اتفاقات ناگوار سپاه پاسداران است.

-- reza ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM

سپاهی نیست
مجتبی‌ هست

-- بدون نام ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM

سپاه به دليل اينكه تمام مراكز اقتصادي مملكت را در اختيار دارد به هيچ وجه نمي خواهد كسي غير از احمدي نژاد رئيس جمهور باشه.نمونه اش شركتهاي تايد واتر ومهاب قدس و....

-- آرش ، Jun 23, 2009 در ساعت 06:54 AM