رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ بهمن ۱۳۸۸

نامه همسر جلائی‌پور به شاهرودی

فاطمه شمس، عضو هسته مرکزی پویش (کمپین) موج سوم و همسر محمدرضا جلائی‌پور طی نامه‌ای به محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار آزادی همسر خود شد.

فاطمه شمس، نسخه‌ای از این نامه را امروز در اختیار زمانه گذاشت.

محمدرضا جلائی‌پور، مسئول و سخنگوی پویش حمایت از محمد خاتمی و میرحسین موسوی (موج سوم) است که از ۵ روز گذشته در بازداشت به‌سر می‌برد.

محمدرضا جلائی‌پور جزو نخبگان ایرانی است که حائز رتبه اول در کنکور سراسری ۱۳۸۰ و نیز برنده مدال طلای المپیاد ادبی در مرحله کشوری بوده و هم‌اکنون از دانشجویان برجسته دانشگاه آکسفورد در رشته جامعه‌شناسی دین است.

به گفته همسر وی، یک مأمور لباس‌شخصی بدون ارائه حکمی، آقای جلائی‌پور را در حالی که برای ادامه تحصیل عازم انگلیس بود در فرودگاه با خود برده‌است.

فاطمه شمس:‌ خواست مدنی همسرم را که ابطال انتخابات است قاطعانه ادامه می‌دهم

در بخشی از نامه فاطمه شمس آمده‌است:
«به عنوان یکی از اعضای هسته مرکزی این پویش و همسر محمدرضا جلائی‌پور که اکنون بیش از ۴ روز است که از او هیچ خبری در دست نیست، بازداشت غیرقانونی و بی‌دلیل همسرم و نیز رویارویی صبعانه زورگیران سیاسی دولت نهم با هم‌وطنان ایران‌دوستمان را به شدت محکوم می‌کنم و خواستار آزادی بی‌قید و شرط او هستم.»

فاطمه شمس، در این نامه، اعلام نتایج انتخابات ۲۲ خرداد را «کودتای انتخاباتی» لقب داده و آن را «یادآور کودتای بیست‌ و هشتم مردادماه ۱۳۳۲» دانسته‌است.
وی هم‌چنین با اعتراض به حمله به معترضان در روزهای اخیر و تجاوز به حریم دانشگاه، این جریان را «فاجعه‌ای صدها برابر تلخ‌تر از ۱۸ تیر» توصیف کرده‌است.

فاطمه شمس در پایان این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی آورده است که وی «قاطعانه‌تر از هر زمان دیگری» خواست مدنی‌» همسر خود که «ابطال انتخابات سرشار از تخلف و دروغ دهم است را در چارچوبی مدنی و قانونی تا آزادی او ادامه می‌دهد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خامنه ای و دارو دستش رتبه اول کنکور، نخبگان ارشد و دکترا کوی دانشگاه رو دستگیر، کشته، مضروب، ... کردن (توسط اراذل و اوباش بسیج و انصار).
حتی یکبار به کار اونها اشاره هم نکرد که به معنی حمایت ایشونه

-- محمد ، Jun 21, 2009 در ساعت 05:13 AM

چرا ایشان هیچ حرکتی برای آزادی حسین درخشان نمی کند؟ چرا کسی برای او نامه نمی نویسد؟ یعنی ما باور کنیم که اینها جنگ زرگری نیست.

-- هما ، Jun 21, 2009 در ساعت 05:13 AM

دلم واسه خودمون میسوزه که همچین جایی زندگی میکنیم
اما نا امید نمیشیم و می مانیم واز گردن کشان حق خود را میگیریم

-- الهه ، Feb 16, 2010 در ساعت 05:13 AM