رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ تیر ۱۳۸۸

موسوی: تظاهرات حق قانونی شماست

میرحسین موسوی نامزد دوره دهم ریاست‌جمهوری ایران شنبه‌شب، بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران صادر کرد.
وی در این بیانیه شورای نگهبان را بی‌طرف ندانسته و مراجعه به این شورا را بیهوده دانست. آقای موسوی مجدداً‌ خواستار ابطال انتخابات شد و به اصل ۲۷ قانون اساسی اشاره کرد که برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز را آزاد گذاشته‌است.

اصل ۲۷ قانون اساسی می‌گوید:
«تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏»

این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه این هفته تهران تظاهرات را منع کرد و به راهپیماهان هشدار داد. در پی این هشدار، روز شنبه راهپیمایان معترض با سرکوبی شدید مواجه شدند.

میرحسین موسوی، هم‌چنین به گزارش بسیاری از منابع، روز شنبه در خیابان جیحون در نزدیکی خیابان آزادی تهران حضور یافت و سخنرانی کرد.
در تارنمای قلم‌نیوز،‌ سایت ستاد میرحسین موسوی امروز، یک‌شنبه پیامی دیده می‌شود که این امر را با لحنی شدید تکذیب کرده و «ساختگی» می‌داند. گزارش‌هایی نیز از «هک شدن و رخنه» به این سایت خبر می‌دهند. طی امروز تارنمای قلم چندین بار از دسترس خارج شد و پس از دسترسی دوباره مطالب جدیدی که هنوز تأئید نشده‌اند در آن به چشم می‌خورد.

خبرگزاری‌ها نقل می‌کنند که میرحسین موسوی «در سخنرانی روز شنبه خود در خیابان جیحون تهران»، که در میانه تظاهرات انجام داد، روند تحولات سیاسی کنونی در ایران را «برای اهدافی فراتر از تحميل يک دولت ناخواسته به ملت» دانست

میرحسین موسوی: «همواره در کنار شما خواهم ماند.»

میرحسین موسوی همچنین در این «سخنرانی که در میان سرکوب نیروهای دولتی و در نزدیکی محیط‌های آلوده به گاز اشک‌آور بیان می‌شد» از مردم خواست تا حرکات اجتماعی خود را ادامه دهند و افزود: «همواره در کنار شما خواهم ماند.»

نخست‌وزیر دوران جنگ ایران، در «سخنرانی خود» افزود:‌ «من آماده شهادتم.»
وی در بیانیه خود نیز گفته آست: «هرگز اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد و در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می‌فشارم.»

به گفته خبرگزاری رویترز از قول شاهدان عینی، میرحسین موسوی «در سخنرانی شنبه» خود گفته‌است: «اگر من دستگیر شدم، مردُم در سطح ملی اعتصاب کنند.»

«به گمان باطل خود می‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند»
میرحسین موسوی در بیانیه شماره ۵ خود که روز شنبه منتشر شد با «تجلیل از انقلاب سال ۵۷ و دستاوردهای آن» از «حرکت خودجوش مردم» گفت و افزود:

«چقدر بی‌انصافند کسانی که منافع کوچکشان آن‌ها را وا می‌دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و «انقلاب مخملین» بنامند.

اما آن چنان که می‌دانید همگی ما در راه این تجدید حیات ملی و تحقق آرمان‌هایی که در دل و جان پیر و جوان ما ریشه دارند با دروغ و تقلب روبرو شدیم و آن چیزی که از عواقب قانون‌گریزی پیش‌بینی کرده بودیم به صریح‌ترین شکل ممکن و در نزدیک‌ترین زمان تحقق یافت.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است:
«اگر حجم عظیم تقلب و جابه‌جایی آرا، که آتش به خرمن اعتماد مردم زده‌است، خود دلیل و شاهد فقدان تقلب معرفی شود، جمهوریت نظام به مسلخ کشیده خواهد شد و عملاً ایده ناسازگاری اسلام و جمهوریت به اثبات می‌رسد. این سرنوشت دو گروه را خوشحال خواهد کرد؛ یک دسته آنان که از ابتدای انقلاب در مقابل امام صف‌آرایی کردند و حکومت اسلامی را همان استبداد صالحان دانستند و به گمان باطل خود می‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند و دسته دیگر که با ادعای دفاع از حقوق مردم اساساً دیانت و اسلام را مانع تحقق جمهوریت می‌دانند.»

این بیانیه ادامه می‌دهد:
«اکنون مقامات کشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئولیت آن را پذیرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که این رسیدگی‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بیش از ۱۷۰ حوزه انتخاباتی تعداد آرای به صندوق ریخته شده بیشتر از تعداد واجدین شرایط باشد.

از ما خواسته می‌شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آن که این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی‌طرفی خود را به اثبات رسانده‌است و نخستین اصل در هر داوری رعایت بی‌طرفی است.

اینجانب همچنان قویا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است که باید به صورتی بی‌طرفانه از طریق یک هیئت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد، نه آن که پیشاپیش امکان ثمربخش بودن آن منتفی اعلام شود، یا با طرح احتمال خونریزی، مردم از هرگونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند، یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سوالات مشروع در خصوص نقش لباس‌شخصی‌ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت‌های مردمی به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد.»

در بخش پایانی بیانیه میرحسین موسوی آمده‌است
«ما به دست اندرکاران توصیه می‌کنیم برای برقراری آرامش در خیابان‌ها مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی امکان تجمع‌های مسالمت آمیز را نه تنها فراهم کنند، بلکه چنین گردهم آیی‌هایی را تشویق کنند وصدا و سیما را از قید بدگویی‌ها و یک طرفه عمل کردن‌ها رها سازند. بگذارند صداها قبل از آن که به فریاد تبدیل شود به صورت استدلال و مجادله احسن در این رسانه جاری، تصحیح و تعدیل گردد. بگذارند جراید نقد کنند، خبرها را آنچنان که هست بنویسند و در یک کلام فضایی آزاد برای مردم جهت ابراز موافقت‌ها و مخالفت‌های خود آماده سازند. بگذاریم آنهایی که علاقه دارند تکبیر بگویند و آن را مخالفت با خود تلقی نکینم. کاملا مشخص است که در این صورت احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان‌ها نخواهد بود و با صحنه‌هایی که دیدن آنها و شنیدن خبر آن‌ها دل هر علاقمند به انقلاب و کشور را به درد می‌آورد، روبرو نخواهیم بود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدا حفظت کنه به حق جدت

-- بدون نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

من به چشم خود ديدم كه چطور مردم بي دفاع را با چماق و گاز اشك آور پراكنده مي كردند و سعي دارند صداي ملت را كه تنها خواسته اش آزادي خواهي است خفه كنند. از مير حسين موسوي مي خواهم كه موج سبز مان را تا آخر پي گيري كنند و پشت مردم را خالي نكنند كه خيانت بزرگي كرده اند و نفرين ابدي براي خود خريده اند

-- افسانه شفيعي ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

لطفا متن بیانیه ها را به اینجانب ارسال نمایید.چرا که در یافت آن تقریبا غیر ممکن است .با تسکر

-- a aa ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

بسیار خوشحالم که آقای موسوی مثل کوه ایستاده و به نظر من تغییری را که میخواست در زمان ریاست جمهوریش انجام دهد اکنون تا حدی انرا انجام داده است . خدا قوت

-- بدون نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

آقای موسوی شیوه ی نامبارک اختراعی متکی برخدعه ونیرنگ ودروغ که هم ازآغاز انقلاب وسیله ی سرکوب نیروهای مردمی شد کژراهه ای بودکه دیروز منجربه حذف رقبای شما شدچه میشودکردحال همان شیوه درموردشماهم دارداعمال میشود.میکشندوبه پای شما میگذارند دروغ میگویندوبه شما نسبت میدهند
میدزدند وزیرش میزنند بالاخره ازکرامات اسلام عزیزاست مگروومگرالله والله خیراماکرین منتها هروقت خودبه کارببریم خوب است ولی وقتی درموردما اعمال کنند البته که هم درددارد وهم میسوزاند.

-- ابوغریب بخارائی ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

درود بر میر حسین
من به ایشان رای ندادم اما امروز چشم امید من و بیشتر مردم ایران تنها به این مرد است که می تواند برای همیشه در دل مردم بماند.
امیدوارم میرحسین تا آخر با مردم بماند و مردم نیز هرگز پشت او را خالی نکنند.
درود بر ازادی

-- دانشجوی دانشگاه شیراز ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

دلیل انکه اقای موسوی هرگز ا«سلامی» بودن نظام را مورد پرسش قرار نمی دهند و به جمهوریت و حکومت توجه می کنند این است که بخشی از ا«سلامی» هستند که اقای خمینی با خود حمل می کردند که در بسیاری جهات با انچه د ر قران ذکر شده متفاوت است. در قران بطور مثال لغت فقیه وجود ندارد و ولایت مختص حق است. اقای خامنه ای از اسلام ناب محمدی می گوید در حالی که دین بر طبق قران متعلق به هیچ پیامبری نبوده و دین خالص فقط متعلق به خالق است. جمهوری دیکتاتوری ولایت فقیه که از قران بدور است باید زیر انتقاد و موشکافی قرار گیرد و اقای موسوی از چنان انتقادی حتی در ذهن خود هم وحشت دارد. تمام نماز گزاری خامنه ای درروز جمعه یک طرف و سجده کردن جمعیت زیر پیکره خمینی به یک طرف. «سبزه کاریهای» اقای موسوی هم شباهت عجیب به «شفافیت» و «نوآوری» و «الگوی کم مصرفی» و غیره و غیره ابداعی پسر عموی ایشان یعنی آقای خامنه ای را دارد. خدا کند که اختلاف عمیق این دو پسر عمو به کشت و کشتاری همانند جنگ ٨ ساله دو دشمن دیرین یعنی صدام و خمینی تبدیل نشود و ما مردم دوباره اختیار امورخود را همانند ٣٠ سال پیش به کسی که او را کاملا نمی شناسیم قرار ندهیم.

-- بدون نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

در این مقطع حساس که همه میدونند در تاریخ انقلاب بی سابقه است ، و شخصی به نام موسوی به یکباره خود را جلو انداخته و اتحادی که مدتها بود بین مردم وجود نداشت رو بوجود آورده ، واقعا بی انصافیه که میبینیم بعضی ها به ایشان میتازند و ایشان را هم از ایل و تبار خامنه ای و احمدی نژاد و کلا متعلق به نظام میدانند و به این بهانه هر حرفی که دلشان میخواهد میزنند. من خطاب به این دوستان میگم شما که اینقدر در این زمینه اهل فضل و کمالات هستید ، بفرمائید که اگر همین آقای موسوی نبود ، به نظرتان چه کسی از اپوزیسیون خارج از کشور که همگی خواهان براندازی نظام هستند و جریانات فکریشان شبیه آنان است میتوانست اینگونه مردم را بشوراند و حتی علیه رهبری هم قیام کند و جانش را اینگونه کف دستش بگیرد ؟؟؟ واقعا چه کسی ؟ ایل و تبار پهلوی که دنبال عیاشی های خودشان هستند یا سردمداران تلویزیونهای مخالف رژیم که همگی در خارج از کشور زیر باد کولر هایشان در این تابستان گرم سرما میخورند ؟ اینقدر بی چشم و رو نباشید و بجای اینکه با همه کس و همه چیز ساز مخال بزنید ، قدمی بردارید و با این ملت همگام شوید تا از شر مرتجعینی مانند خامنه ای و احمدی نژاد و بسیجی ها ی عقب مانده خلاص شویم . چه کسی بهتر از موسوی که رهبری اش را بپذیریم ؟

-- بهزاد ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

بی نام جان عزیز دل، از خودت مایه بذار انقدر حرف بزرگ تر از دهنت نزن، میر حسین موسوی با این بیانیه اش توف انداخت در صورت این 19 کشته ی امروز. مرد حسابی، مگر مردم برای میر حسین موسوی کشته شده اند که این بابا می گوید همه باید بروند در خط امام. آقا جان مردم دارند امام بالا می آورند چی می گی شما؟ شرم ات نمی شود؟ مردم دارند علیه نظامی که محصول انقلاب است می جنگند و خون می دهند و این بابا با کمال بی شرمی می گوید همه ی این جانفشانی ها معجزه ی انقلاب است. رو که نیست واقعا؛ مرد است برود این را جلوی پدر اون دختر 22 ساله ای که امروز چهار تا معجزه ی انقلاب، یعنی بسیجی، با تیر زدند تو گردنش و درازش کردند وسط خیابون.

-- بی نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

يارو چند دفعه در امتحان رانندگي رد شده بود و بعد از اين كه از قبولي نااميد شد، يك وانت خريد و بدون گواهينامه مشغول رانندگي شد. روزي پليس او را متوقف كرده و پرسيد؛ گواهينامه؟! و يارو كه حسابي از كوره در رفته بود با عصبانيت و قيافه حق به جانب گفت؛ مگه داديد كه حالا مي خواهيد؟!

-- gh ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

برای دیدن بیانیه ای که فعلا منتشر نشده به سایت قلم نیوز مراجعه کنید فیلتر هم نیست.

-- ابی ، Jun 20, 2009 در ساعت 08:13 AM

Free Iran from ignorance and get rid of AKHONd

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

خيلي ادم بي شعوري هستي زمان جنگ هم خودتو نشان دادي با همه حمايتي كه بيگانگان از اين كارها مي كنند باز هم سر خودتو فرو بردي تو لاكت و مردم را به كشتن ميدي

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

سرانجام خون بیگناهان ایرانی گلوی دژخیمان مزدور را خواهد گرفت

-- BABAK ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

من خود کافرم و به خدا و اسلام باور ندارم. در ایران هم زنده مانی (نه زندگانی) می کنم. معتقد هستم که مبانی اسلام با نفس جمهوریت و آزادی و لیبرالیسم ناسازگار است. اما به آقای موسوی رای دادم و بسیار هم برای ایشان تبلیغ کردم به چند دلیل.مهمترین آن این بود که دریافتم اگر اهرمن نژاد (احمدی نژاد) بر ایران مستولی شود بی بر و برگرد حکومت فاشیستی خواهد ساخت و ابتدا ریاست جمهوری را به 12 سال افزایش می دهد وسپس مادام العمر می کند. دیگر آنکه خوانده ام و تاثیرش را می بینم که غرب در طی چند صد سال تلاش فلسفی و علمی توانست دین و کلیسا را از حکومت و پهنه همگانی زندگی مردم جدا کند. با توجه به آنکه جنبش آزادیخواهی در ایران حداکثر به صد سال می رسد چگالی هزینه ای که مردم برای آن پرداخته اند (هزینه بر واحد زمان) بسیار بیشتر از غرب می باشد بنابراین جای شگفتی نیست اگر می بینیم که بسیاری باور به روند دموکراسی خواهی و رای دادن و حق انتخاب خود ندارند یا رواج تفکر دایی جان ناپلئونی و یا محکوم کردن و در برج عافیت نشستن و دیگر هیچ. می پندارم که روند دموکراسی هرچند بازی بازی باشد باید طی شود تا گام به گام (شاید هیچگاه به نسل ما نرسد) به آزادی برسیم. می توانیم مسلمانان را لیبرال کنیم و من به چشم خود مسلمانان لیبرال دیده ام و می شناسم (همانند دموکرات مسیحی). گو اینکه روشنفکری با باور به دین ناسازگار است. باید بتوانیم با اندیشه به آنان بفهمانیم که دین امری خصوصی است و نباید آن را به اجبار گسترش داد (از سختی اش له کمال آگاهم اما موفق هم می شویم و من آزموده ام و پیروز شده ام). نمونه اش همین ترکیه در همسایگی ما. هرچند با مشکل بزرگی به نام ناسیونالیسم افراطی مواجه است. به باور من موسوی فردی خردمند و درعین حال شجاع است (به زبان الساندرو پاناگولیس: هم عقل داره هم خایه) و از این رو توانست دربرابر دروغگویی بایستد و به پایمردی ادامه خواهد داد و از این رو مناسب برای جمهوری می باشد. این سخنان اصلا به این معنا نیست که نظر دیگران نیابد گفته شود یا کسی به اتهام بی انصافی از گفتگو باز ماند چرا که اگر اندیشه در معرض برخورد و نقد قرار نگیرد پاداندیشه می شود (همانکه بر سر اندیشه ها در جامعه بسته و توتالیتر می آید) اما (می ترسم بگویم و شاید دستاویزی برای سرکوب اندیشه مخالف شود) باید از هوچی گری و پوپولیسم دوری شود. به امید پیروزی مردم.

-- حمید ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

من خود کافرم و به خدا و اسلام باور ندارم. در ایران هم زنده مانی (نه زندگانی) می کنم. معتقد هستم که مبانی اسلام با نفس جمهوریت و آزادی و لیبرالیسم ناسازگار است. اما به آقای موسوی رای دادم و بسیار هم برای ایشان تبلیغ کردم به چند دلیل.مهمترین آن این بود که دریافتم اگر اهرمن نژاد (احمدی نژاد) بر ایران مستولی شود بی بر و برگرد حکومت فاشیستی خواهد ساخت و ابتدا ریاست جمهوری را به 12 سال افزایش می دهد وسپس مادام العمر می کند. دیگر آنکه خوانده ام و تاثیرش را می بینم که غرب در طی چند صد سال تلاش فلسفی و علمی توانست دین و کلیسا را از حکومت و پهنه همگانی زندگی مردم جدا کند. با توجه به آنکه جنبش آزادیخواهی در ایران حداکثر به صد سال می رسد چگالی هزینه ای که مردم برای آن پرداخته اند (هزینه بر واحد زمان) بسیار بیشتر از غرب می باشد بنابراین جای شگفتی نیست اگر می بینیم که بسیاری باور به روند دموکراسی خواهی و رای دادن و حق انتخاب خود ندارند یا رواج تفکر دایی جان ناپلئونی و یا محکوم کردن و در برج عافیت نشستن و دیگر هیچ. می پندارم که روند دموکراسی هرچند بازی بازی باشد باید طی شود تا گام به گام (شاید هیچگاه به نسل ما نرسد) به آزادی برسیم. می توانیم مسلمانان را لیبرال کنیم و من به چشم خود مسلمانان لیبرال دیده ام و می شناسم (همانند دموکرات مسیحی). گو اینکه روشنفکری با باور به دین ناسازگار است. باید بتوانیم با اندیشه به آنان بفهمانیم که دین امری خصوصی است و نباید آن را به اجبار گسترش داد (از سختی اش له کمال آگاهم اما موفق هم می شویم و من آزموده ام و پیروز شده ام). نمونه اش همین ترکیه در همسایگی ما. هرچند با مشکل بزرگی به نام ناسیونالیسم افراطی مواجه است. به باور من موسوی فردی خردمند و درعین حال شجاع است (به زبان الساندرو پاناگولیس: هم عقل داره هم خایه) و از این رو توانست دربرابر دروغگویی بایستد و به پایمردی ادامه خواهد داد و از این رو مناسب برای جمهوری می باشد. این سخنان اصلا به این معنا نیست که نظر دیگران نیابد گفته شود یا کسی به اتهام بی انصافی از گفتگو باز ماند چرا که اگر اندیشه در معرض برخورد و نقد قرار نگیرد پاداندیشه می شود (همانکه بر سر اندیشه ها در جامعه بسته و توتالیتر می آید) اما (می ترسم بگویم و شاید دستاویزی برای سرکوب اندیشه مخالف شود) باید از هوچی گری و پوپولیسم دوری شود. به امید پیروزی مردم.

-- حمید ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

ما ترک سر بگفتیم، تا دردسر نباشد
غیر از خیال جانان، در جان و سر نباشد
رنگ قبول مردان، "سبز "و سفید باشد
نقش خیال رویش، در هر پسر نباشد
سعدی به هیچ معنی،چشم ازتوبرنگیرد
همچون تو ماه سیما،در بحر و بر نباشد

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

ما ترک سر بگفتیم، تا دردسر نباشد
غیر از خیال جانان، در جان و سر نباشد
رنگ قبول مردان، "سبز "و سفید باشد
نقش خیال رویش، در هر پسر نباشد
سعدی به هیچ معنی،چشم ازتوبرنگیرد
همچون تو ماه سیما،در بحر و بر نباشد

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

دانشجوی دانشگاه شیراز خبری ازت نیست فیس بوک رو که بستن از تحرکاتتون توی اونجا خبر بدی ممنون میشم

-- مبینا ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

درود بر فرزند خلف روح الله

-- حمید ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

Zahhak in Jenayatkaran wa khoon in melat haman jawanani hastand ke be khored marhaye ahriman dade mishodan.
Torokhoda hamishe be yaad dashte bashind, zendegi hadye khodawande be tak take maha, an ra fadaye Zahhak nakoonid. Az jane khodetoon mohafezat konid. To ro Khoda

-- David ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

به نظرم كسي كه هزينه مي‌دهد، قابل اعتماد هم هست. موسوي و كروبي دارند براي اصلاح امور به انحراف كشيده شده در اين سال‌ها تلاش مي‌كنند. بهتر است در اين شرايط ياري‌شان كنيم نه تخطئه‌شان كنيم. جلوي رهبرمستبد ايستادن شهامت مي‌خواهد كه هم كروبي دارد و هم ميرحسين. از طرفي هركسي نقايصي هم دارد. فعلا با توجه به شرايط و امكانات بايد انتظار داشت. اين رژيم در حال فروپاشي دروني است و دنيا فقط بايد اطلاع رساني كند و نه كار ديگري. اگر مثلا در اين شرايط اسرائيل يا هر كشور ديگري به ايران حمله كند به تثبيت اين نظام كمك مي‌كند. مثلا حمله صدام ديوانه به ايران و تثبيت نظام ملايي براي سال‌هاي بعد.

-- رحيم ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

تو را به خدا فکری برای مردم ایران کنید. مردم را مثل برگ ریز خزان روی زمین اندخته اند.چه کسی باید جوابگو باشد؟ اگر این موج میلیونی شود ، چه کسی جرات دارد دست به اسلحه بزند؟

-- شهید ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

با سلام به زمانه ای های عزیر

من رسانه کار نکرده ام. ولی دو تا پیشنهاد دارم برای این روزها
1- اگز امکان پذیر است، ساعت انتشار خبر را نیز درج کنید.
2- با این وضعیت اخبار، بهتر نیست جهت تسریع ارسال و دریافت اطلاعات از فایل های صوتی بیشتر استفاده کنید. الان فایل های صوتی تان به صفر رسیده ست.

-- از وراث مالک دوزخ ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

اگر این جنبش شکست بخورد ایران در آتش ظلمی پنجاه ساله گرفتار خواهد شد. ظلمی که نیم قرن زندگی همگی ما را خراب خواهد کرد. شما فکرش را بکنید اگر در آن روزهای بحرانی خاتمی مردد به رای ما احترام گذاشته بود، دست کم راستش را ذبما گفته بود آنروز که به ما دانشجویان از دهان رهبری گه می خوراندند در میان ما آمده بود و با هر مشقتی آنروز بساط اهریمنی رهبری را برچیده بودیم حالا در کجا می بودیم. ولی افسوس تذبذب خاتمی و سرسپردگی اصلاحطلبان به اسلام و ولایت حقیرانه ی فقیه ما را به اینجا آورده است که باید همه چیز را دوباره شروع کنیم . بنا بر این بهر قیمت باید این حکومت ضد ایرانی را برکنار کرد. بهر قیمت!

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

با سلام لطفا این خبر را در صفحه ی اول خود بگنجانید.
موثق است
امروز: آیت الله العظمی منتظری با انتشار اطلاعیه ای مقاومت در برابر رأی مردم را حرام شرعی اعلام کرد. متن کامل این اطلاعیه در ادامه می اید:
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
ملت شریف و عظیم القدر ایران

با کمال تأسف خبردار شدیم که ملت بزرگوار ایران در دفاع از حقوق قانونی خود در تجمعاتی به دور از خشونت مورد هتک حرمت و ضرب و شتم قرار گرفته و به خاک و خون کشیده شده است. اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه و ابراز همدردی با آحاد داغدار ملت، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را عزای عمومی اعلام می کنم و با حمایت قاطع خود از حرکتهای غیر خشونت بار ملت مسلمان برای دفاع از حقوق حقه‍ی خود در چارچوب قانون متقن اساسی جمهوری اسلامی که جمهوریت را رکن اصلی نظام می داند، هرگونه اقدامی که منجر به ضرر غیر قابل جبران به جمهوریت نظام گردد را جایز نمی دانم. هریک از برادران و خواهران دینی ما موظف است ملت را در دستیابی به حقوق حقه خود یاری دهد. بر این اساس، هرگونه مقاومت در این راستا، به خصوص ضرب و شتم و کشتار ملت را مصداق بارز مخالفت با اصول اساسی اسلام مبنی بر حاکمیت ملت بر سرنوشت خود دانسته و حرام شرعی اعلام می کنم.
و السلام علی من التبع الهدی
حسینعلی منتظری
۲۱ جمادی الثانی ۱۴۳۰
۲۵ خرداد ۱۳۸۸ شمسی

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

عزیز دل باید این مطلب به این مهمی را بگذارید صفحه ی اول. این اطلاعیه این فتوا همه چیز را دگرگون خواهد کرد. این مطلب بزودی از سایتهای ایران حذف خواهد شد شما که خارج هستید آنرا بگذارید صفه و تیتر اول ادرسش اینجاست
http://emruz.net/ShowItem.aspx?ID=23190&p=1

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

Mousavi marde amal ! dorood bar to

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

ضمن ابراز همدردی وهمدلی با هم وطنان عزیزمان>
ای مسئولین رسانه ها... وخصوصا قابل توجه صدای امریکا که در این شرایط تنها حامی مردم ایران است. خواهشمندم که از این پس در خبرهاوگزارشها نام خامنه ای را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران بکارنبرید؟
میشود بعنوان رهبر انصار حزب الله ایران از ایشان یاد کرد

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

قلم - یک منبع آگاه در دفتر مهندس موسوی، اخباری مبنی بر حضور میرحسین در خیابان جیحون در جریان درگیری‌های روز گذشته را قویا تکذیب کرد.

وی درباره خبر برخی سایت‌ها از جمله بی بی سی فارسی مبنی بر حضور میرحسین موسوی در خیابان جیحون در روز گذشته به خبرنگار قلم‌نیوز گفت که ابن خبر کذب محض است و مهندس موسوی روز گذشته در هیچ یک از خیابان‌های تهران حضور نداشت

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

موضوع مخالفت اقای خامنه ای با این جریانات یک رویداد مهم بود که در نهایت منجر به این تقلب و نادیده گرفتن حق مردم و پایمال شدن حق انتخاب مردم شد.
درست ٣ روز قبل از انتخابات ایران انتخابات لبنان بود که حزب الله لبنان شکست سختی خورد. با توجه به این شکست گروه اقای احمدی نژاد و اقای مصباح نزد
اقای خامنه ای رفته و با سناریوی وحشت اوضاع منطقه را بحرانی توصیف و خطر اسراییل را به ایشان گوشزد میکنند و به قدرت رسیدن اقای موسوی بعنوان رییس جمهور
را به مصالح اسراییل ذکر میکنند. و اینطور وانمود میکنند که فقط اقای احمدی نژاد است که در غیاب قدرت از دست رفته حزب الله لبنان میتواند جلوی اسراییل بایستد.
بااین سناریوی کاذب اقای خامنه ای را متقاعد و تقلب در نتایج انتخابات را پیشنهاد کرده و ایشان که بخیال خود برای حفظ اسلام از تجاوز امریکاو اسراییل , حق ملت ایران را نادیده تا بخیال خود جهان اسلام را از شر استکبار نجات دهد. همانطور که خود اقای خامنه ای هم در نماز جمعه گفتند , نظرات ایشان در مورد سیاست خارجی به نظرات اقای احمدی نژاد نزدیکتر است.

-- shahriar ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

چرا از آقای کروبی خبری نیست. صحت دارد که ایشان روز گذشته دستگیر شده اند؟؟ هر کس که خبری موثق دارد لطفا اعلام کند تا برای حفظ جانش تلاش گردد

-- داریوش ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

Ba salam
1- Ruye Fatvaye ayatollah Montazeri besiar bayad tabligh va ettelaa resani shavad .

2- Be BBC va VOA takid mikonim , khaheshe akid ke hargez kalameye AYATOLLAH ro darbareye in janie makhuf , Alie Khamenei be kar nabarid . In bozorgtarin towhine BBC va VOA be mellate bidare Iran as , khahesh mikonam . faghat in shakhs ro be name familesh seda bezanid . emruz dige bahse Iran ahmadi nezhad va entekhabat nist , kolliyat va mashruiyyate nabudeye in jenayatkare bozorge gharn ast .

-- Hosein ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

توجه توجه، در مورد : « اعلام عزاداری سه روزه از سوی آیت الله العظمی منتظری»:
امروز 21 ژوئن 2009 است ولي نامه منتظری تاريخش برابر با 15 ژوئن 2009 است. يعني شش روز پيش. به این نوع نکته ها روزنامه نگارها بايد توجه داشته باشند چون خواننده چندان توجهی ممکن است نشان نده. همین امروز حتی rfi سایت رادیو فرانسه
http://www.rfi.fr/actufa/articles/114/article_7040.asp
به قلم ناصر اعتمادی که حتی تاریخ را هم ذکر نکرده است،
و سایت پیک ایران www.peykeiran.com
این خبر را جوری منتشر کرده اند که انگار برای روزهای پس از امروز ( 21 ژوئن 2009 )است. همین.

-- بدون نام ، Jun 21, 2009 در ساعت 08:13 AM

shahriar گرامی،

همانطور که احتمالاً خودت هم قبول داری، کلیت این رژیم و شکل گیری آن از همان ابتدای 1500 ساله اش یک توطئه از جانب گروههای خاصی از یهودیان بوده است! در یهودی بودن افرادی همچون احمدی نژاد هم که شکی نیست و همه می دانند. مذهب اسلام بیش از هر مذهب دیگری بطور مستقیم از مذهب یهودی و سایر سنتهای آنان نسخه برداری شده.


-- بدون نام ، Jun 22, 2009 در ساعت 08:13 AM