رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ خرداد ۱۳۸۸

«انفجار بمب در آرامگاه آیت‌الله خمینی»

واحد مرکزی خبر از انفجار یک بمب در آرامگاه آیت‌الله خمینی خبر داده‌است. این خبر این انفجار در کفشداری صحن شمالی آرامگاه ذکر کرده‌است

منابع دولتی ایران می‌گویند «فرد بمب‌گذار پس از شناسایی از سوی مأموران امنیتی، مواد انفجاری همراه خود را منفجر کرده است.» این منابع می‌گویند که «در جریان این انفجار دو نفر زخمی شده‌اند.»

این در حالی است که در همین ساعات حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در اعتراض به نتایج انتخابات، به خیابان‎های تهران آمدند.

خبرگزاری‌های ایران در ابتدا از کشته شدن «شخص بمب‌گذار» خبر دادند که این خبر بعداً از سوی منابع دیگری تکذیب شد.
تصاویری که در تلویزیون ایران از این «بمب‌گذاری» نشان داده می‌شود حاکی از خسارت جزئی و شکسته شدن چند شیشه در بخش حرم آیت‌الله حمینی است.

گزارش‌های امروز رسیده به زمانه، از حضور نیروهای انتظامی در خیابان‌های تهران به‌ویژه در میادین انقلاب، آزادی، و خیابان‌های بهارستان و وصال شیرازی حکایت دارد. تمرکز یگان‌های ویژه که لباس‌های سیاه بر تن دارند و سپر حمل می‌کنند نیز بیشتر در میدان انقلاب گزارش شده‌است.

شبکه خبری الجزیره نیز از استفاده گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش توسط نیروهای دولتی برای متفرق کردن مردم گزارش می‌دهد.

بنا بر این گزارش‌های دریافتی زمانه شبکه تلفن همراه نیز در حوالی میدان انقلاب از کار افتاده‌است و راه‌های منتهی به این میدان نیز در نقاطی مسدود هستند. به گفته شاهدان عینی نیروهای ویژه سعی در دور کردن معترضان از میدان انقلاب را دارند و گروهی از معترضان در حال حرکت در خیابان‌های پیرامون این میدان هستند.

شمار زیادی از معترضان نیز هنوز در پیاده‌روهای میدان انقلاب به‌سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از تهران خبر میرسد که آیت الله خامنه ای از ترس نوشیدن شربت شهادت بدست ملت و به لقا الله پیوستن و دیدار حضرت ولی عصر از پایتخت گریخته و در محل امنی مخفی شده است و اینگونه اعمال موهن و غیر دموکراتیک از جماعت تحصیل کرده و با دستان خالی اصلاح طلبان امکان پذیر نبوده و آدرس اینگونه شقاوت ها را میبایست از حسین شریعتمداری ... پرسید او وهمفکران شهادت طلبش راضی اند برای ماندن بر سر قدرت تن به هر خفت و خواری در دهند و نه ملت و جوانان پاک این مرز و بوم...افسوس ..افسوس که ولی امر مسلمین !!!سیلی دوم را هم خورد و نفهمید چه خبر است تا جمعه ای دیگر بیاید و لابد جامه از تن بدر کند و خویشتن را ...تر از گذشته اما دریغ که دیگر عمر این پیس ها و سناریو ها سال هاست که بسر آمده و ایشان میپندارند ولی امر مسلمینند...عجب ولی امری ...!!! ولی امر خزیده در زاویه مخروبه های امن از ترس نوشیدن شربت شهادت ..اما راستی مگر شهدا به بهشت نمی رفتند ایشان از چه رو فرار را بر قرار ترجیح داده اند..
مگر سال ها به ما در خطوط مقدم نمیگفتند که و کواعب اترابا ...چه شد حور های بهشتی نار پستان نمیخاهید حضرت والا...!!!!!!؟؟

-- مبینا ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

طرح دیگری از وزارت اطلاعات !

-- mk ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

فتوای حضرت آیت الله منتظری مرجع معظم تقلید
در رابطه با مواضع دیروز آقای سید علی خامنه ای جمعه 29 خرداد از دفتر حضرت آیت الله منتظری مرجع معظم تقلید استفتا شد:
آیا اقتدا به امام جابر یا مجتهد غیر عادل جایز است؟ اگر امام یا مجتهد در امانت مردم یا آراء مردم خیانت کرد آیا اطاعت او هنوز واجب است؟
پاسخ معظم اله:
بسمه تعالي
با سلام و تحيت.
عدل از شروط لازمه اجتهاد میباشد. اقتدا به مجتهدی که از عدل عدول کرده باشد در صورت اثبات حرام میباشد. نمازی که پشت سر او خوانده شود، باطل است. و از جهت اطاعت هم حکم حاکم جابر را دارد و اطاعت از وی حرام است.
والسلام عليكم و رحمة الله .

-- محمدعلی ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

این هم مثل انفجار حرم امام رضا کار خودشونه

-- بدون نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

به غیر از جنبش دانشجویی هیچ کس ضرر نکرد . با بیل و تبر و چماق و ..... سینه فرزندان ملت را دریدند و آنگاه به امام زمانشان تقدیم کردند. همین الان خدا میداند که مسبب همه این خیانتها در استراحتگاه اقدسیه اش به چه فکر میکند؟
این شروعش هست . ما تا سالگرد قیام دانشجویان 19 روز دیگر داریم و تا آن روز شبها شعار میدهیم و روزها میجنگیم و میفهمانیم خس و خاشاک کیست !!!! اگر ملت خس و خاشاک هستند که تو لجنی !! مانور اقتداری نشانتان دهیم که نفهمید از کجا خورده اید .

-- فریادگر ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

ديروز با ايران ويكي از دوستانم تماس داشتم
ايشون مي گفت كه يكي از دوستان دانشجوش كه تير خورده بوده رو خون آلود به بيمارستان برده خيلي متاثر بود و مي گفت همه جوونها به جون اومدن وديگه از مرگ نمي ترسن و واقعا هم كه مرگ با عزت بهتر از رندگي با ذلت زير لواي همچين حكومتي هست

-- ايران آزاد مي شود ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

موسوی و کروبی باید هر چه زودتر دستگیر شوند.

-- بدون نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

این بمب گذاری کار خودشونه، اگر کار خودشون نبود که بمبو تو کفشکنی نمیزاشتن که! اگر من این بمب گذاشته بودم می زاشتمش تو مستراب، متوجه می شین که! هان!! تا همه ی زوار پاک بشن و تربتی بشن! متوجه می شین که. طفلک همسایه ی ما رفته بود با پسر من تظاهرات حالا فقط پسر من بر گشته. خدا کنه این روحانیت شانس نیاره و بلایی سر نایب برحق امام زمون نیاد، که اگه بیاد شانس آورده. چون ایران داره ریشه ای از خود طاعون زدایی می کنه. آره طاعون!

-- بدون نام ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

زنده باد که ایران هنوز همچین شیردلانی داره.

-- عشق ایران ، Jun 20, 2009 در ساعت 06:55 PM

كار خودشان است. اينا كه توي مشهد بمب گذاشتند .اينج كه از آنجا برايشان مقدس تر نيست

-- جلال ، Jun 21, 2009 در ساعت 06:55 PM

با درود به همه شهیدان این چند روزه
و با درود به ملت ایران و مردم نازنین و قهرمان تهران
فکر می کنم الان بهترین فرصت برای شکایت از ... خامنه ای به دادگاه لاهه و تحت پیگرد قراردادن اون و ... ... نژاد باشه
فقط اول خدا بعد هم مجامع بین المللی کمک کنن که این ... ها از این مملکت ... گم کنن و برن به ابدیت جهل و فساد و تاریکی و ... خودشون
ایرانی آزادی دوست

-- kiana ، Jun 21, 2009 در ساعت 06:55 PM

Anjoman Hojjatiha be har jenayati dast mizanan hamuntori ke hame midoonim. In ham kare khode past o khoon khareshune.

-- David ، Jun 21, 2009 در ساعت 06:55 PM