رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸

ستاد کروبی: راهپیمایی به شنبه موکول شد

سحام نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی در ساعات اولیه بامدادی روز جمعه اعلام کرد که «تجمع اعتراض‌آمیز روز جمعه لغو شده‌است.»

بنا بر این خبر «ستاد انتخابات مهدی کروبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌است: برنامه تجمع اعتراض‌آمیز روز جمعه به شنبه ساعت ١٦ در میدان انقلاب موکول شد.»

در این اطلاعیه آمده‌است:
«به دنبال در خواست مجوز تجمع در میدان انقلاب به منظور اعتراض به نتایج مخدوش اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ضمن تقدیر از حساسیت مهم مردم شریف ایران به اطلاع می رساند برنامه قبلی اعلام شده در خصوص حضور در نماز جمعه با لباس مشکی لغو گردید.

لذا از هموطنان عزیز می خواهیم روز شنبه با حضور پر شور خود در راهپیمایی بزرگ میدان انقلاب تا آزادی اعتراض خود را به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نمایند.»

اما این تغییر برنامه هنوز در ساعات اولیه بامداد جمعه در تارنمای شخصی آقای کروبی به چشم نمی‌خورد.

مهدی کروبی تا پیش از این ساعات از مردم دعوت کرده‌بود تا روز جمعه ۲۹ خرداد ساعت ۱۱ با لباس‌های سیاه به نشانه سوگواری برای «شهدای راه جمهوریت نظام اسلامی ایران» از میدان هفت تیر تهران به سمت محل برگزاری نماز جمعه راهپیمایی کنند.

این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده‌است که امامت نماز جمعه این هفته را خود شخصاً بر عهده دارد.
مهدی کروبی در اعلام دعوت خود از مردم افزوده‌بود: «با راهپیمایی به سمت محل برگزاری نماز جمعه «اعتراض خود را به گوش عالی‌ترين مقام ايران برسانید.»

روز شنبه
حزب اعتماد ملی در نامه ای به وزیر کشور خواهان صدور مجوز برای برپایی تجمع اعتراض‌آمیز به نتایج انتخابات در روز شنبه شده‌است.

در نامه رسول منتجب‌نیا قایم مقام دبیر کل این حزب از وزیر کشور برای ساعت ١٦ روز شنبه و در میدان انقلاب به سمت آزادی تقاضای مجوز راهپیمایی شده است.

این راهپیمایی قرار است از ساعت ۱۶ تا ۱۹ بعدازظهر صورت می‌گیرد و هدف از این راهپیمایی «پی‌گیری مطالبات قانونی و تداوم اعتراض مدنی» اعلام شده‌است.

دکتر محمد تقی کروبی اهداف و مطالبات ستاد کروبی از برگزاری راهپیمایی را چنین برشمرده‌است:
«۱- پاسداشت خون شهدای کوی دانشگاه و شهدای راهپیمایی های اخیر در سراسر ایران

۲- آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در بند

۳- رساندن پیام اعتراض تمامی مردمی که نسبت به آرائشان خیانت شده است

۴- اعلام درخواست ابطال نتیجه انتخابات.»

سه نامزد از چهار نامزد انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری ایران،‌ از جمله مهدی کروبی، نسبت به صحت نتایج اعلام شده آراء مردم شک و تردید دارند.
اعتراضات گسترده به نحوه شمارش و اعلام آراء روز جمعه وارد ششمین روز خود شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی و موسوی باید مانند رضایی برای کودتاچیان اولتیماتوم مشخص کنند. آمدیم و آنها تا ابد نخواستند از صندلی ریاست فرو بیایند. آن وقت چه؟ آنها باید مبارزه‌ی خود را با پیامدهای عینی و علنی برای احمدی نژاد همراه کنند. برای نمونه جنبش ملی برای پرداخت نکردن قبض‌های دولتی. پارک کردن تمام ماشین‌ها در سراسر شهر برای بند آمدن راه. تعطیلی بازارها و تعطیلی کارهای دولتی. تعطیلی بخش‌هایی مثل اتوبوس‌رانی و ...این ها موضوع‌هایی است که پیش‌برندگان اعتراض‌ها باید به آن بیندیشند و گرنه هر روز به خیابان‌ها آمدن ممکن است برای دولت نه-دهم عادی شود. اما اگر احمدی‌نژاد نرود شکی نیست کهباید همراه با رهبر برود.

-- دوست‌محمد ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM

پيروزي نهايي با مردم مي باشد ما خسته نمي شويم تا ديكتاتور نابود شود.

-- بدون نام ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM

سخنان امرز خامنه ایی تهدید و به رخ کشیدن چاقوکشهای بسیجی به معترضین بود. محسن رضایی هم در میان جمع بود. نه در صف اول ولی در صف سوم یا چهارم.

-- Angel ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM

شما در خیال خامید
هنوز نفهمیدم به چه دلیل باید بیرید توی خیابان؟
این رفتار ها هزینه زیادی برای کشور داره

-- دوست شما ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM

ما بايد روز شنبه به خيابان برويم و راهپيماي را انجام دهيم. چون صحبتهاي امروز خامنه اي نشان داد كه چقدر از اين موضوع ترس دارد و گرنه چند بار اين موضوع را تكرار نمي كرد.
2- محسن رضايي تمام شد.

-- كريم ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM

ايكاش بجاي اينهمه لجاجت با مردم سياست بخرج ميدادند و آنهارو آرام ميكردن نه اينكه براشون خط و نشون بزارن .
اگه مردم هم كوتاه نيان چي ؟
پس تاريخ چي ميگه ؟
آيا شاه بهتر عمل نكرد كه گفت من صداي انقلاب شمارو شنيدم و بعدش هم رفت
ولي آيا براي اين منصب بايد اينطوري به مردم كه تا ديروز براشون ارزش قائل بوديد حالا كه رأي ريزي تمام شده توهين بشه
متأسفم كه داره كار بجاهاي باريك ميكشه
بزور ميخواهن به مردم خدمت كنن . خيلي جالبه

-- حميد ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM

بنده که از لندن اتفاقات اخیر را رصد می نمایم، شاهد ورق خوردن خیانتی عمیق تر به ورق های خیانت به کشور در تاریخ معاصر هستم. اینبار این خیانت به ایران اینبار به وسیله نخبگان رژیم اسلامی رقم خورد و آثار منفی آن همچنان بر پیشانی اهورایی وطن باقی خواهد ماند.

-- بدون نام ، Jun 19, 2009 در ساعت 06:39 AM