رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ خرداد ۱۳۸۸

حمایت اساتید از اعتراضات دانشجویان

جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی از وی خواستند موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کند.

به گزارش قلم نیوز، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران وضعیت پیش‌آمده را بسیار فراتر از تخلفات متعارف انتخاباتی و جابه‌جایی ساده در آرای صندوق‌ها برشمرده‌اند.

در این نامه آمده‌است: «گرچه ابطال انتخابات توسط شورای نگهبان، به‌عنوان حداقل مطالبه امضاکنندگان، می‌تواند ظاهر مشکل را حل کرده، و وضعیت را به شرایط قابل‌قبول بازگرداند، ولی مهم‌تر از آن جبران تحقیرهای رواداشته شده در حق مردم، عذرخواهی مجریان از اعمال انجام شده، و معرفی آمران و عاملان وارونه کردن آرا به مراجع ذیربط قضایی است.»

امضا کنندگان این بیانیه هرگونه کوتاه آمدن در مقابل حقوق مردم را خیانت به امید مردم تلقی کرده و نسبت به عواقب اجتماعی و روانی، و چه‌بسا امنیتی، ناشی از نومیدی مردم نسبت به احقاق حقوق در چارچوب قوانین موضوعه جمهوری اسلامی اعلام خطر کرده‌اند.

استعفای اساتید دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و تهران
خبرنامه امیرکبیر نیز از استعفای دسته جمعی اساتید دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به حملات اخیر به دانشجویان خبر داد.

در چند روز اخیر بسیاری از اساتید دانشگاه تهران در اعتراض به حمله به کوی دانشگاه تهران استعفا دادند.

جمعی از اساتید دانشگاه امیرکبیر نیز روز یکشنبه با تحصن در مسجد دانشگاه، در اعتراض به نتایج شمارش انتخابات و حوادث اخیر در حمله به مردم و دانشجویان استعفا دادند.

در پی حمله به کوی دانشگاه شیراز و کشته شدن دو دانشجو، جمعی از استادان دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای خواستار توضیح مسوولان استان و نیروهای انتظامی درباره حوادث اخیر شدند.

استادان دانشگاه شیراز از مسوولان استان و نیروهای انتظامی خواسته‌اند با حضور در جمع اساتید درباره علت ورود نیروهای مردمی و انتظامی به محیط دانشگاه توضیح دهند.

اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در پی تدارک برنامه‌ای جهت برگزاری مراسم سوگواری کشته‌شدگان چند روز هستند

برخورد با عوامل ایجاد بی‌نظمی و اغتشاش برخورد و رسیدگی قانونی به درخواست کسانی که از روند انتخابات شکایت دارند از دیگر خواسته‌های اساتید دانشگاه شیراز است.

گزارش‌های رسیده از دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز حاکی از پیوستن جمعی از اساتید دانشگاه به دانشجویان متحصن است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در پی تدارک برنامه‌ای جهت برگزاری مراسم سوگواری شهدای چند روز اخیر در تهران و دیگر شهرهای‌های کشور در مسجد دانشگاه هستند.

دانشجویان سیستان و بلوچستان اعلام کردند تا مشخص شدن عاملان جنایات کوی دانشگاه و ابطال انتخابات به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد.

طی حمله به کوی دانشگاه تهران و شیراز هفت دانشجو جان خود را از دست داده‌اند. اغلب دانشگاه‌های کشور طی شش روز گذشته شاهد اعتراض به نتیج شمارش انتخابات ریاست جمهوری بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جاوید نام شهیدان راه آزادی و پرچمداران نجات ایران از زنجیر نادانی زهاکیان مار دوش . راهتان ادامه دارد و چون کاوه و فریدون درخشان خواهد بود بر بلندای تاریخ سزمین اهورایمان ایران آزاد و آباد از ارس واترک دریای مازندران باز پس گرفته بر اساس پیمان نامه 1919 (50% سهم ایران) تا خلیج همیشه پارس .........
آزاد باد ای ایران آباد باد ای ایران ....از این فرزندان خود دلشاد باد ای ایران

-- جهانگیر ، Jun 18, 2009 در ساعت 01:06 PM