رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸

«صلاحیت فردی احمدی‌نژاد بررسی شود»

مهدی کروبی، از نامزدهای دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خوستار «بررسی صلاحیت فردی محمود احمدی‌نژاد» شد.

به گزارش سحام نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی این خواسته را با نگارش نامه‌ای شکایتی به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان اعلام کرده‌است.

این درخواست آقای کروبی از درخواست پیشین وی که ابطال آراء انتخابت بود فراتر رفته است.

شکایت‌نامه آقای کروبی در ۴ بند تنظیم شده و به ترتیب از صلاحیت فردی آقای احمدی‌نژاد شروع و به وضعیت شمارش آرا ختم می‌شود.

در بخشی از این نامه آمده‌است:
«در اصل ۱۱۵ قانون اساسی کیفیت ویژگی‌های رئیس جمهور مشخص شده‌است، ما درباره رجل مذهبی، سیاسی بودن نامبرده یا مدیر و مدبر بودن فعلاً وارد بحث نمی‌شویم، چرا که ممکن است موضوعی سلیقه‌ای و قابل احتجاج باشد. اما امانت‌داری و تقوا به عنوان دو شرط دیگر نامزد ریاست جمهوری قید شده‌است که در نقض این دو ویژگی نزد ایشان می‌توان موارد فراوانی را ذکر کرد.»

این نامه ادامه می‌دهد:
«شرط تقوا بدون صداقت و راستگویی تحقق نمی‌یابد. دروغ بیّن و آشکار ناقض وجود چنین شرطی است که در اینجا صرفاً به مواردی اشاره می‌کنم که همه ملت آن را شنیده‌اند، از جمله تکذیب صریح بیان رؤیت هاله نور از سوی آقای احمدی‌نژاد در مناظره با اینجانب که می‌توانید از آیت الله جوادی آملی صحت آن را استعلام کنید. بیان این که صد کشور خواستار الگوبرداری از ایران شده‌اند، ادعای این که آمریکایی‌ها می‌خواسته‌اند مرا بدزدند، دروغ صریح در مناظره با آقای رضایی مبنی بر این که تعریف اشتغال و بیکاری در دولت پیش تغییر کرده‌است و آخرین مورد آن نیز ادعای وی از عدم وصول شکایت از سوی نامزدهای انتخاباتی از روند انتخابات به شورای نگهبان است که این مورد را شورای نگهبان بهتر از هر مرجع دیگری از کذب بودن آن اطلاع دارد.»

این نامه در ادامه به مواردی اشاره می‌کند که به گفته آقای کروبی «تخلفات پیش از انتخابات، تخلفات روز انتخابات و شمارش غیر واقعی آراء» هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به جای صلاحیت فردی احمدی‌نژاد بررسی شود
باید گفت صلاحیت روحی و روانی احمدی‌نژاد بررسی شود
احتمالا منظوره کروبی نیز همین بوده !

-- mehran ، Jun 19, 2009 در ساعت 07:54 AM

واقعا باید ببینیم چقدر دموکراسی در ایران بیداد می کند که بعد از عبور از هزاران فیلتر تشخیص صلاحیت ، احمدی نژاد به عنوان کاندید ریاست جمهوری بیرون می آید
و بد تر از همه 4 سال ریاست می کند و ما بعد از 4 سال اعتراض می کنیم!!!!!!!
بپا خیزید مردم ایران که از ایرانیت دیگر چیزی نمانده به جا
این مرد نماینده ما در دنیاست
نشان ایرانیت ماست
از ماست که بر ماست

-- فانی بی نام ، Jun 19, 2009 در ساعت 07:54 AM