رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ تیر ۱۳۸۸

کاندیداها به شورای نگهبان: «۶۴۶ تخلف»

آقایان موسوی، کروبی و رضایی، «۶۴۶ مورد تخلف» در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ذکر کرده‌اند.

این مطلب را عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز، پنج‌شنبه، در تلویزیون ایران بیان کرد.

به گفته آقای کدخدایی یکی از کاندیداها ۳۹۰ مورد، کاندیدای دیگر ۱۶۰ مورد و نامزد سوم ۹۶ مورد تخلف انتخاباتی را ذکر کرده‌اند.

وی مشخص نکرد که هر یک از این آمارها مربوط به کدام کاندیدا است.

آقای کدخدایی بدون اشاره به نام کاندیدا، گفت که «یکی از نامزدها ۳۹۰ مورد تخلف ذکر کرده که ۵۱ مورد آن مسئله کمبود برگه رأی یا تأخیر در رساندن آن‌ها به محل‌های رأی‌گیری است.»

به گفته وی دیگر تخلفاتی که این کاندیدا ذکر کرده عبارت است از «ترغیب مردم به رأی دادن به نامزدی مشخص، ممانعت از حضور نمایندگان او در محل‌های رأی‌گیری و نزدن مهر بر روی کارت شناسایی رأی‌دهندگان.»

به گزارش تارنمای رسمی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی، روز سه‌شنبه یکی از ویژگی‌های انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری را «تعداد اندک تخلفات گزارش شده در آن» عنوان کرد و گفت «هیچ‌کس نمی‌تواند پیروزی مردم در انتخابات را از آنان بگیرد.»

سخنگوی شورای نگهبان ویژگی این انتخابات را «تعداد اندک تخلفات گزارش شده در آن» عنوان کرده‌است.

وی هم‌چنین روز سه‌شنبه گفت: «نامزدهای انتخابات تا سه روز پس از پایان رأی‌گیری فرصت داشتند شکایات خود را در خصوص انتخابات به شورای نگهبان تحویل دهند. تا روز گذشته سه نفر از نامزدها، شکایات خود را ارائه کرده‌اند.»
وی افزود: «طبق قانون، شورای نگهبان هفت تا ۱۰ روز فرصت دارد به این شکایت‌ها رسیدگی کند.»

نتایج رسمی، محمود احمدی‌نژاد را «پیروز قطعی» انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرده‌اند. این نتایج از سوی سه نامزد دیگر این انتخابات مردود دانسته شده‌است.

هواداران میرحسین موسوی، از نامزدهای اصلاح‌طلب ریاست‌جمهوری، ‌طی روزهای اخیر در اعتراض به «تخلفات انتخاباتی» دست به تظاهرات گسترده‌ای زده‌اند.

مهدی کروبی نیز از مردم خواسته تا فردا، جمعه، به سوی نماز جمعه تهران راهپیمایی کنند. خبرگزاری‌های ایران اعلام کرده‌اند که آیت‌الله خامنه‌ای قرار است در حضور نیروهای بسیج، امامت نماز جمعه این هفته را بر عهده بگیرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

لعنت خدا بر دروغگویان راستگو نما

-- اکبر ، Jun 18, 2009 در ساعت 07:54 AM

به نماز جمعه نروید چرا که بسیج امروز فراخوان داده برای شرکت در نماز فردا
احتمال برخورد های ناگوار و یا سو استفاده از تجمع مردم به نفع خودشان بسیار هست
به هوش باشید
کروبی هم باید آگاه تر برخورد کند
حکومت در پی سود جویی افتاده

-- ایران ، Jun 18, 2009 در ساعت 07:54 AM

از دیروز شایع شده که بنیادی بنام بنیاد انمام خامنه ای در تهران شروع بکار کرده است. رییس اسن بنیاد مجتبی خامنه ای و معاون او حاج شیخ سید حسین شریعتمداری ست . اولین ماموریت این بنیاد اجرای دستور خامنه ای ست مبنی برهر چه با شکوه تر برقرار شدن سخنرانی حضرت امام در روز جمعه ی در نماز جماعـت. بنا بر دستور خامنه ای سپاهیان و بسیجیان سراسر کشور باید به تهران گسیل داشته شوند. در این گسیل از 85 هواپیما و سیزده هزار دستگاه اتوبوسها و راه آهن استفاده خواهد شد. خامنه ای گفته است یک نفر هم یکنفر است. در میدان شوش کسی می گفت: یکی نیست به این بابا بگه اگر یه نفرم یه نفره، پس چرا اینهمه نفر به نفر به نفر آدمی می کشی!! اما اشتباه بنیاد خامنه ای و خصوصا فرماندها، و بالاخص فرماندهانی که با آقا مشکل دارند این است که اولا شهرستانها را از وجود پاسدارها و بسیجیها خالی می کند، و در ضمن این حرکتهای دسته جمعی ممکن است خطراتی را هم داشته باشد. زیرا زبان های سیاه مدعیند که تا کنون چندین هواپیما را فداییان امام خامنه ای روی هوا پنچر کرده اند. مثل آن سی 130 را و آن هواپیمای در کویر کرمان را و یا کشتار دیگری که به فرماندهان متمرد مثل دوزدوزانی و رحیمی وارد گشت، انها بیچارهها فقط به رهبری گفته بودند که شاخ بشاخ شدن با بزرگترین قدرت نظامی اقتصادی و سیاسی و حتا دموکراتیک جهان برای ایران نه تنها سودی ندارد بلکه زیان آور نیز هستن! ولی رهبری این حرفها را توهین به خودش یعنی خدا ، و خدا یعنی خودش تلقی کرده و بوسه ی مرگ بر پیشانی گویندگان چنین حرفهایی می زند.

-- بدون نام ، Jun 18, 2009 در ساعت 07:54 AM

برنده این انتخابات کسی جز آفای خامنه ای نمی باشد. بررسی شکایات یک بازی تمسخر امیز جز بازی دادن ملت نمی باشد چرا که رژیم در حال اتلاف وقت و دست انداختن مردم است.

-- صادق ، Jun 18, 2009 در ساعت 07:54 AM

به نظر من این حرکت صفر و یکیه!یعنی یا خیلی می گیره و خامنه ای رسوا می شه یا عده زیادی قربانی می شن.بعید می دونم آقای کروبی به این قسمتش فکر نکرده باشه..

-- علی ، Jun 18, 2009 در ساعت 07:54 AM

میرحسین موسوی نامه محرمانه به ریاست خبرگان رهبری نوشته است" و از آنها خواستار پیگیری و رسیدگی با توجه به وظیفه قانونی آنها براساس قانون اساسی گردیده است. به نظر می رسد رهبر فعلی از مقام ولی فقیه عادل خارج گردیده است و شورای نگهبان و وزارت کشور با آگاهی او اقدام به تقلب نموده اندکه مشروعیت نظام دچار خدشه گردیده است. احتمال برگزاری جلسه فوق العاده خبرگان رهبری در قم به صورت محرمانه با حضور اکثریت اعضاء می رود. در این راستا هواداران رهبر فعلی شروع به حمله به ریاست خبرگان رهبری نموده اند تا مانع تشکیل جلسه گردند.

-- بدون نام ، Jun 18, 2009 در ساعت 07:54 AM

تخلف بزرگ این انتخابات یک کاندیدایی بودن ان می باشد
اگر40ملیون نفر شرکت کردن فقط به خاطر بیرون کردن این اقا بود نه چیز دیگه

-- امید ، Jun 22, 2009 در ساعت 07:54 AM