رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸

مطرح شدن حمله کوی دانشگاه در مجلس

مسئله برخورد با عوامل حمله به کوی دانشگاه تهران در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)، کمیته پیگیری رویدادهای اخیر مقرر کرد «که ضمن برخورد با آمرین و عاملین کوی دانشگاه و جبران خسارت‌های مادی و معنوی هر چه سریعتر از دانشجویان دلجویی شود.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز ۴۴ تن از نمایندگان مجلس سوال مشترکی را از محمدرضا زاهدی وزیر علوم مطرح کرده‌اند. در این سوال از وزیر علوم پرسیده شده‌است «پس از وقوع حوادث اخیر در کوی دانشگاه چه اقدامی کرده‌اید؟»

پنجاه و دو تن از نمایندگان مجلس نیز از هیأت رئیسه مجلس خواستار احضار وزیر کشور برای ارائه توضیح در مورد "نحوه برخورد با مردم" در جریان ناآرامی‌های اخیر شده‌اند.

در جریان حمله نیروهای حکومت به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز هفت دانشجو کشته و خساراتی به خوابگاه‌ها وارد آمد.
نیروهای انصار و لباس شخصی با سازمان‌دهی گسترده و هماهنگ به دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله کردند و این افراد مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند.

در جلسه غیر علنی دیروز مجلس، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران حوادث را شرح داد و جانشین فرماندهی نیروی انتظامی نیز در مورد رویدادهای اخیر و آنچه در روزهای شنبه و یکشنبه در کوی دانشگاه گذشت گزارشی ارائه کرد.

علی لاریجانی از حمله به مجتمع مسکونی سبحان نیز ابراز نگرانی کرده‌است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «به نظر کمیته آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که چرا افرادی با لباس شخصی و بدون داشتن ماموریت از طرف نهادهای مسئول داخل نظام وارد کوی شدند، از نظر کمیته این افراد کاملاً مشکوک هستند و باید هر چه سریعتر هویت آنان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشف و فاش شود.»

رئیس مجلس روزهای پیش هیأتی را مامور رسیدگی به حوادث شب گذشته تهران کرد.
«علی لاریجانی» در نامه خود به این کمیته ماموریت داده‌است تا هر چه سریع‌تر علل این حادثه را که منجر به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن عده‌ای دیگر در میدان آزادی شده‌است را بررسی و گزارش نمایند.

حمله به کوی دانشگاه و حمله به مجتمع مسکونی سبحان از موارد مورد اعتراض رئیس مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی هیاتی را به مدیریت «سیدمحمدحسن ابوترابی» نایب رئیس مجلس مأمور رسیدگی به این حادثه کرد.

ناآرامی‌های اخیر در پی درخواست گسترده مردم برای رسیدگی به «تقلبات» انتخاباتی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران روی داده‌است.

Share/Save/Bookmark