رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸

تجمع و اعتراض در فرانسه و هلند

هنرمندان ایرانی ساکن پاریس طی بیانیه‌ای ایرانیان مقیم خارج از کشور را دعوت به اعتصاب غذا کردند.

در این بیانیه که امضای محسن مخملباف، مرجان ساتراپی، عباس بختیاری در پای آن دیده می‌شود، آمده است: «در این لحظه اضطرار، هم صدایی هر ایرانی مقیم خارج از کشور طنین همبستگی و فریاد هم دردی با مردم در بند ایران است.»

ایرانیان مقیم هلند در تدارک تجمعی اعتراض آمیز در برابر سفارت روسیه در هلند هستند

این بیانیه ادامه داده‌است: «امروز در ایران شاهد پیکرهایی بودیم که در مقابل چشم همگان از خون خالی شدند. پیکر این عزیزان بر روی شانه‌های مردم ایران تشییع می‌شود و شانه‌های ما در فاصله، خالی مانده‌است. بیائیم با اعتصاب غذا، خون‌های ریخته شده را پاس بداریم تا فریاد ما بر بامهای جهان هم صدا با مردم ایران طنین انداز شود.»

ایرانیان مقیم پاریس اعتصاب غذای خود را چهارشنبه ۱۷ ژوئن در فرهنگسرای پویا پاریس آغاز می‌کنند.

تجمع در برابر پارلمان هلند
ایرانیان مقیم هلند نیز در اعتراض به تخلفات در نتایج انتخابات و اعتراض به سرکوب مردم ایران در مقابل پارلمان هلند تجمع می‌کنند. این تجمع ساعت ۱۶ پنجشنبه ۱۸ ژوئن برگزار می‌شود.

ایرانیان مقیم هلند همچنین در تدارک تجمعی اعتراض آمیز در برابر سفارت روسیه در هلند هستند. این تجمع در اعتراض به تبریک مقامات روسیه به محمود احمدی‌نژاد و دعوت وی به روسیه انجام می‌شود.


محمود احمدی‌نژاد امروز در نخستین سفر خارجی پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، به روسیه رفت. سرجی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده، انتخابات مسئله داخلی ایران است و او بر پیروزی محمود احمدی نژاد صحه می‌گذارد.

در روزهای اخیر سیاری از شهرهای جهان شاهد تجمع ایرانیان در اعتراض به نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ساعت تظاهرات جلو سفارت روسیه را لطفن اعلام کنید...

-- رحمان جوانمردی ، Jun 17, 2009 در ساعت 01:01 AM

وظیفه تاریخی هر ایرانی است که در این لحظات تاریخ ساز خیزش عظیم و تاریخی مردم قهرمان و جان بر کف ایران را در هر کجای دنیا که هستند به هر شکل ممکن حمایت کند.

-- محمد حسین صدیق ، Jun 17, 2009 در ساعت 01:01 AM