رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ خرداد ۱۳۸۸

آیت‌الله خامنه‌ای: ظرفیت تحمل عدم پیروزی کار آسانی نیست

آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین سخنان خود پس از تجمع عظیم روز دوشنبه مخالفان در تهران گفت «ظرفیت و تحمل پیروزی و عدم پیروزی کار آسانی نیست.»

رهبر جمهوری اسلامی در مورد گروهی از تظاهرکنندگان چند روز اخیر در تهران با «اخلالگر و جنایت‌کار» نامیدن آن‌ها افزود: «این افراد طرفدار اغتشاش و تشنج هستند و اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می‌شد، قطعاً چنین حوادث پیش می‌آمد.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه از دو جناح خواست تا «یکدیگر را عصبانی نکنند.»

رهبر جمهوری اسلامی بر پیگیری اشکالات به انتخابات از مجاری قانونی تأکید کرد و گفت: «این اشکالات حتماً باید رسیدگی شوند و من از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور می‌خواهم اشکالات مطرح شده، دقیقا بررسی شوند تا شبهه‌ای باقی نماند.»

وی در عین حال از اعتماد باسابقه خود به مسئولان رأی‌گیری انتخابات صحبت به میان آورد و تلویحاً تأئید دوباره خود نسبت به «پیروز» دانستن محمود احمدی‌نژاد در این انتخابات را بیان کرد.

وی در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به کشته شدن دست کم هفت شهروند در میدان آزادی تهران به‌دست نیروهای بسیج و زخمی شدن شمار دیگری از شهروندان طی راهپیمایی‌های اعتراضی دیروز نکرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اصولا دیکتاتورها دوزاریشون دیر می افته. برای همینه که یکتاتور میشن

-- nam ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

آقای خامنه ای بدون اینکه خواسته باشد راستش را دگفته، برای او پذیرش شکست سخت دشوار بوده و دست به چنین خودکشی و دیگر کشی و مردم کشی زده است. آری تحمل پیروزی دیگران و قبول شکست خویش مشکل و طاقت فرساست!

-- بدون نام ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

تحمل تقلب و دروغ و قانون شکنی و تحقیر مردم و خلاصهامر استبداد مشکلتر است!!!

-- nam ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

احساسش می کنی نه؟

-- مژده ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

پوتین و مدودف هم به همین شیوه انتخاب میشوند .وروزنامه نگارانیکه چون و چرا کنند بدست لباس شخصی های کمی ناشناس کشته میشوند /22/ تا امروز.دارو دسته ی رهبر ومشاوران روسی او میدانند چگونه رای وصندوق سازی کنند.اگر در اینده همینها باشند رئیس جمهور 98 در صدی برایمان میسازند.

-- behnam ، Jun 18, 2009 در ساعت 03:02 PM