رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸

اوباما: تفاوت دو کاندیدا زیاد نیست

باراک اوباما امروز، سه‌شنبه، تفاوت کمی میان محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی قائل شد و اظهار داشت که «هر دو با ایالات متحده دشمنی دارند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری آمریکا آخرین صحبت خود در مورد ایران را طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت.
آقای اوباما پیش از این در صحبتی دیگر هشدار داده بود که «دخالت» ایالات متحده در مسئله پیامدهای انتخابات مناقشه‌آمیز ایران ممکن است نتیجه عکس دهد.

باراک اوباما امروز گفت: «به نظر من مهم است متوجه باشیم که گرچه جوش و خروش شگفت‌انگیزی در ایران در جریان است ولی تفاوت میان احمدی‌نژاد و موسوی در زمینه سیاست‌های عملی آن‌ها ممکن است چندان هم که تبلیغ می‌شود بزرگ نباشد.»

باراک اوباما: «فرقی نمی‌کند که نتیجه تلاطم انتخاباتی چه باشد، ایالات متحده در هر صورت به دیپلماسی سختگیرانه خود نسبت به ایران ادامه می‌دهد.»

آقای اوباما افزود: «در هر دو صورت ما قرار بود با یک ایرانی طرف باشیم که پیشینه خصومت با ایالات متحده را دارد، و در منطقه مقداری مشکل ایجاد کرده و به دنبال سلاح هسته‌ای بوده‌است.»

رئیس جمهور آمریکا هم‌چنین در مورد دلایل خود برای مجاز ندانستن جانبداری ایالات متحده از مخالفان محمود احمدی‌نژاد توضیح داد.

وی در این باره گفت: «آسان‌ترین راه برای نیروهای افراطی داخل ایران برای سرکوب اصلاح‌طلبان اینست که بگویند این ایالات متحده است که آن اصلاح‌طلبان را ترغیب می‌کند.»

باراک اوباما در عین حال افزود: «فرقی نمی‌کند که نتیجه تلاطم انتخاباتی چه باشد، ایالات متحده در هر صورت به دیپلماسی سختگیرانه خود نسبت به ایران ادامه می‌دهد.»

در عین حال رئيس جمهور آمريكا، در واكنشی دیگر که در یک نشست رسانه‌ای مشترک با رئیس جمهوری کره جنوبی بیان کرد در مورد تحولات ایران ابراز «نگرانی عمیق» کرد و گفت: «صداى مردم ايران بايد شنيده شده و نبايد سركوب شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اولش كه عنوان رو ديدم , عصباني شدم كه چطور پرروانه داره از منافع كشور خودش ميگه... اما بعد متوجه شدم بهترين و زيركانه ترين سياست اوباماست ... چون يه طيف عظيمي از مردم دنيا نگاه مشكوكانه به اعتراضات مردم ايران دارند و اونو مرتبط با جنگ آمريكا بر سر نفت ميدونن و به موسوي ,حامي و جاسوس آمريكا ميگن .. اين برخورد اوباما باعث خفه شدن اين قسم ميشه ...

-- سويل ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

راست میگه فرقی بینشون نیست چون آخر این سناریوی تکراری که در مورد عراق هم انجام شد ، موشکهای چندتنی بر روی ایرانه.خدا به دادمون برسه.

-- امیر ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

when obum says there is no difference between the two candidates, he is taking side!

-- بدون نام ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM

این ادبیات از کسی مثل اوباما بعیده.
خیلی ها رو در ایران نا امید میکنه.
درسته که موسوی و احمدی نژاد در اصول سیاست خارجی از رهبر پیروی خواهند کرد اما ادبیات کاملا متفاوتی استفاده خواهد شد که اقلا به اندازه گذشته برای سیاستهای آمریکا دردسر ساز نخواهد بود.
در نهایت و سوای از این مسایل عده ای در ایران در این راه کشته شده اند و تفاوت قایل نشدن بین این دو نفر نوعی بی احترامی به این شهداست. حداقل میتونست هیچی در این زمینه نگه.

-- بدون نام ، Jun 17, 2009 در ساعت 03:02 PM