رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸

عبدالفتاح سلطانی بازداشت شد

بنا به گزارش‌های رسیده از تهران ساعاتی پیش، عبدالفتاح سلطانی، عضو کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد.

در پی ناآرامی‌های اخیر کشور، بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان سیاسی، دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر بازداشت شده‌اند.

جمعی از وکلای دادگستری با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای دفاع از حقوق بازداشت‌شدگان، مصدومین و خانواده‌های اولیاءدم حوادث اخیر اعلام کرده‌اند.

در این بیانیه از خبرنگاران، رسانه‌ها و فعالین حقوق بشر خواسته شده که مصدومین و خانواده‌های بازداشت شدگان و کشته شدگان را به وکلای داوطلب معرفی کنند.

طی درگیری‌های اخیر در تهران و شهرهای دیگر نزدیک به ده نفر کشته شده و شماری نیز مجروح شده‌اند.

در این بیانیه آمده‌است: «طبق اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل اجتماعات و راه پیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است و چنانچه فردی توسط مامورین مسلح مجروح و یا کشته شود، عمل ارتکابی آنان پیگرد قانونی دارد.»


صبح امروز، محمدعلی ابطحی و سعید حجاریان دو تن از حامیان مهدی کروبی و میرحسین موسوی نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. گزارش‌ها همچنین از بازداشت ۲۰ نفر از فعالان ملی-مذهبی در تبریز خبر می‌دهد.

دستگیری این افراد همزمان با گسترش ناآرامی‌ها در ایران صورت می‌گیرد. فضای سیاسی- اجتماعی ایران با اعلام «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در انتخابات متشنج است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
ابطحی و حجاریان بازداشت شدند