رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸

هشدار موسوی درباره گردهمایی امروز

ستاد میرحسین موسوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای موسوی در راهپیمایی امروز ولیعصر حضور نخواهد داشت. در این بیانیه از مردم خواسته شده که در دام «درگیری‌های طراحی شده» نیافتند.


در راهپیمایی دیروز مردم به صورت خودجوش قرار برگزاری یک راهپیمایی دیگر برای ساعت ۱۷ امروز از میدان ولیعصر به سمت جام جم گذاشته شده‌است.

از سوی دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از مردم تهران دعوت کرده‌است امروز در میدان ولیعصر تهران تجمع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم خواسته برای پایان دادن به آنچه «فتنه‌ جویی و گسترش ناامنی» عنوان شده‌است، در راهپیمایی به سمت میدان ولیعصر شرکت کنند.

در این بیانیه آمده‌است: «بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده‌ انقلاب اسلامی با سوء استفاده از تجمعات هواداران محترم نامزدها، اقدام به تخریب اماکن عمومی و اموال شهروندان و حمله مسلحانه به مراکز نظامی، انتظامی و بسیج نمودند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان تهرانی شد.»


در جریان راهپیمایی روز گذشته معترضان به نتایج انتخابات هفت نفر جان خود را از دست دادند. نیروهای لباس شخصی در دقائق پایانی این تظاهرات مسالمت آمیز به سوی مردم تیراندازی کردند.در فیلم‌های منتشر شده از تاهرات دیروز نیروهای بسیج در حال تیراندازی به مردم دیده می‌شوند.

در گردهمایی میلیونی روز گذشته میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران حضور داشتند.

ستاد آقای موسوی از تلاش برای اخذ مجوز یک تجمع در اعتراض به تخلفات انتخاباتی و برخوردهای «خشونت‌آمیز» خبر داده‌است

ستاد آقای موسوی از تلاش برای اخذ مجوز یک تجمع در اعتراض به تخلفات انتخاباتی، برخوردهای «خشونت‌آمیز» و جانباختن تعدادی از هموطنان خبر داده‌است.

این بیانیه با اعتراض به ایجاد «محدودیتهای شدید رسانه‌ای» از سوی دولت، اعلام کرده‌است که امکان اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع از طرف ستاد آقای موسوی وجود ندارد و مسئولیت عواقب این وضعیت را بر عهده دولت دانسته‌است.


میرحسین موسوی برای حضور در برنامه‌های مستقیم تلویزیونی و بیان مواضعش در خصوص انتخابات و وقایع پس از آن ابراز آمادگی کرده‌است.

آیت‌الله منتظری مردم را دعوت به آرامش کرد
آیت‌الله حسینعلی منتظری، نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم درخواست کرده که مطالبات خود را با آرامش و خویشتنداری پی‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آیت الله منتظری در این بیانیه مردم خواسته ‌است «با پرهیز از هرگونه خشونت، مانع سوءاستفاده افرادی شوند که خود را در میان آنها جا میزنند و به تخریب اموال عمومی می‌پردازند.»


خشونت‌ها در تهران و برخی شهرهای ایران از روز شنبه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

معترضان به نتایج انتخابات خواستار «ابطال» این انتخابات هستند، اما محمود احمدی‌نژاد که پیروز این انتخابات اعلام شده مخالفان خود را «خس و خاشاک» نامیده‌است که توان تغییر در «رای مردم» را ندارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بیانیه آقای موسوی بسیار گنگ بود و باعث دودستگی در بین طرفدارانش شد. بسیاری نمی دانستند که منظور این است که شرکت کنند یا نه.
شاید دلیل مبهم گویی قابل درک باشد اما موجه نیست. آقای موسوی! شما مسولیت سرنوشت طرفدارانتان را به دوش جانی ها می اندازید؟
در ضمن، می خواستم عرض کنم که شما در اوج فقر رسانه ای ما را تنها گذاشته اید. اگر روزنامه هستید، چرا از مطلب فوق الهام زدایی نکرده اید. اگر وظیفه شما خبر رسانی است، چرا خبری به این مهمی را اینقدر دیر اعلام می کنید؟

-- امید ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:53 PM

شما را بخدا بنویسید که بسیاری از سایت های مردم توسط رژیم اسلامی هک شده .... امروز آمدم سری به -کسوف - بزنم ودیدم این را هم هک کرده اند...این دیگر آخر دموکراسی اشان است !!!

-- From Canada ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:53 PM