رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ دی ۱۳۸۸

تیراندازی در تهران هفت کشته برجا گذاشت

در جریان تیراندازی شب گذشته گروهی از بسیجیان به سوی مردم، هفت تن کشته شدند.

این تیراندازی شب گذشته در ساعات پایانی راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم تهران در اعتراض به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت.

تلویزیون ایران صبح امروز سه‌شنبه با تائید خبر کشته شدن هفت نفر، اعلام کرد که بر اثر این تیراندازی‌ها چند تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

هویت هیچ یک از کشته شدگان و مجروحان اعلام نشده است.


تصاویر درگیری دیروز در شمال میدان آزادی پس از راهپیمایی مسالمت‌آمیز هواداران موسوی و کروبی (عکس‌ها از AP)

پیش از این گزارش‌ها از مرگ دست‌کم یک تن حکایت داشت.

شبکه چهار تلویزیون بریتانیا نیز از تیراندازی شب گذشته تهران تصاویری را پخش کرد که در آن یکی از نیرو‌های بسیج از پایگاه بسیج گردان عاشورا در شمال میدان آزادی در حال تیراندازی به سوی مردم است.

رادیو دولتی ایران نیز در گزارشی اعلام کرد که در جریان حمله «اراذل و اوباش» به یک پایگاه بسیج، «هفت تن» کشته شده‌اند.

گزارش‌های دیگر از تهران حاکی است که در این تیراندازی‌ها، گروهی از موتورسواران لباس شخصی نیز به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند.


خشونت‌های روز گذشته بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های جهان داشته است. این رسانه‌ها تصاویری از زخمی‌شدگان این ناآرامی‌ها را پخش کرده‌اند.

خشونت‌ها در تهران و برخی شهرهای ایران از روز شنبه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

معترضان به نتایج انتخابات خواستار «ابطال» این انتخابات هستند، اما محمود احمدی‌نژاد که پیروز این انتخابات اعلام شده مخالفان خود را «خس و خاشاک» نامیده است که توان تغییر در «رای مردم» را ندارند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تیراندازی در راهپیمایی اعتراضی تهران

نظرهای خوانندگان

نه شاه باشه نه دکتور مرگ بر دیکتاتور،مردم برپاخواسته دراین حرکت میخواهند به احمقی مثل احمدی نژاد بگویند بیشعور به شعور ملت توهین نکن ملت همه زشتیها دروغ ها وچپاولگریهای شماراتحمل کردند ولی توهین به شعورشان را تحمل نمیکنند،مرگ بردیکتاتور،مرگ برغاصبان ،مرگ بردزدان رای ملت ایران،حکومتگران غاصب بدانند "میکشم میکشم آنکه برادرم کشت"

-- فردا ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:30 PM

خبرگزاری‌های فارس و رجا سعی کرده‌اند سایت شما را با بار اضافی روبه‌رو کنند که از کار بیفتد. اسم این خبرگزاری‌ها وقتی صفحه‌های شما را باز می‌کنیم در زیر صفحه دیده می‌شود. ولی موفق نشده‌اند. موفق باشی زمانه.

-- شاهین ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:30 PM

اگر این اسلام است که مردم را بخاطر حرفشان باتوم بزنند و برگبار گلوله ببننند من این اسلام را نمیخواهم و اگر این اسمش رهبریست که بر این کشتار سکوت می‌کند این رهبر را هم نمیخواهم. به شعار مردم گوش بدهید. مردم آزادی میخواهند نه دیکتاتوری. راستی‌ میدانید آزادی چیست؟

-- mitra ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:30 PM

راهپيمايى پزشکان، پرستاران و کارکنان بيمارستان رسول اکرم خيابان نيايش ستارخان به سوى ميدان توحيد...


روشنگری: خبر دريافتی

در بيمارستان حضرت محمد واقع در شهرآرا 9 نفر از کشته شدگان ديروز، همين الان در حال تشييع جنازه هستند. راهپيمايى پزشکان، پرستاران و کارکنان بيمارستان رسول اکرم خيابان نيايش ستارخان به سوى ميدان توحيد در اعتراض به کشتار ديشب تهران. به گفته يکى از پرستاران ديشب حدود 35 مجروح را به اين بيمارستان رسانده اند که 8 تن از آنان تا امروز صبح کشته شده اند. اين راهپيمايى هم اکنون در جريان است

-- iou ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:30 PM

زندگی زیباست آزادی زیباتر، زندگان را نکشید ، آزادی را بند نکشید
سلام بر آزادی ننگ بر استبداد مذهبی
استاندار تهران اعلام کردکه 7 نفر در تظاهرات مسالمت آمیز کشته شدند و 29 نفر زخمی شدند
این نشان می دهد که رهبران استبداد مذهبی و ولی فقیه از تجربه دیکتاتورهای گذشته درس نگرفته اند و سعی دارند با خشونت مردم ایران را از مطالبات حق طلبانه ومشروع خود و رای های خود ، محروم کنند.
قدرت و ثروت چنان ولی فقیه و روحانیون وابسته به وی را کور کرده است که بعد از گذشت 30 سال از تجربه شاه ایران ،در س نگرفتند.

با سلام به تمامی شهدای راه ازادی ، استقلال و جمهوریت مردم ایران ، ولی فقیه مسول حفظ سلامت و جان تمامی مردم ایران هست ووی پاسخگوی قانونی تمامی خونهای برزمین ریخته شده هست
مردم ایران خون نمی خواهند .حق آنها هست که در صلح وامنیت و آرامش زندگی کنند و آزادانه انتخاب شده و انتخاب شوند . حق اساسی ای که توسط ولایت استبدادی سالهاست که نقض شده است .
زنده باد ایران زنده باد مردم ایران که شامل همه افراد از مسلمان تاگبر از آخوند تاضد آخوند ازکودک تانوجوان وپیر هست.
مردم ایران نیاز به قیم ندارند و خدا هم نمایندگی در روی زمین بعداز حضرت محمد ( س) ندارد.
به جان و شعور مردم ایران احترام بگذارید
سایتهائی مانند الف – وابسته به احمد توکلی –فارس وابسته به جناح احمد ی نژاد و سایتهائی که مغرضانه اطلاع رسانی کرده و یا نیمی از حقیقت را می گویند در خونهای افراد و ابروی رفته ایران سهیم هستند.
زندگی زیباست برای همه مردم ایران در ایران . انحصار طلبی را متوقف کنید .

سعید سلطانپور
روزنامه نگار کانادا

-- سعید سلطانپور ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:30 PM

براستی کدامین زادبوم مام وطن اهریمنی اینچنین زاد که بی شرمانه جوانانانمان را به چنگال دروغین
قانون اهورایی از هم میدرد؟

-- بدون نام ، Jun 16, 2009 در ساعت 12:30 PM

صدا و سيما با دروغ هايش مردم را فريب مي ده و جنگ برادر کشي راه انداخته بايد همه متحد شوند.

-- سعيده ، Dec 28, 2009 در ساعت 12:30 PM