رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸

درخواست شورای نگهبان از نامزد‌ها

شورای نگهبان از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری خواست که «شکایت مستند» خود از روند برگزاری انتخابات را به این شورا ارائه کنند.

این درخواست چند ساعت پس از آنکه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با میرحسین موسوی گفت که به شورای نگهبان دستور داده است تا به شکایت وی به «دقت» رسیدگی کند، مطرح می‌شود.

آقای خامنه‌ای همچنین از موسوی خواسته که اعتراض خود را به صورت قانونی دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای که در این خصوص صادر کرده، از نامزد‌ها خواسته که «شکایت مستند» خود را هرچه سریع‌تر به این شورا ارائه کنند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی سه نامزد انتخابات هستند که به نتایج این انتخابات اعتراض کرده و خواستار «ابطال» آن شده‌اند.

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای که در این خصوص صادر کرده، از نامزد‌ها خواسته که «شکایت مستند» خود را هرچه سریع‌تر به این شورا ارائه کنند

محسن رضایی در نامه‌ای که امروز دوشنبه به محمود احمدی‌نژاد نوشته، از وی خواسته که به وزارت کشور دستور دهد تا اطلاعات مربوط به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در اختیار وی بگذارد.

درخواستی که از دو روز پیش تاکنون بدون پاسخ مانده است.

آقای رضایی در نامه خود آورده است که «بدون این اطلاعات، مشخص کردن تخلفات و مغایرت‌های اطلاعات به دست آمده توسط نامزدها با اطلاعات رسمی انتخابات، کار بسیار مشکلی است.»

نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که در آن محمود احمدی‌نژاد «برنده» اعلام شده، از سوی نامزد‌های دیگر و بسیاری از رای‌دهندگان رد شده است.

از روز شنبه تاکنون، شهرهای ایران شاهد برپایی راهپمایی‌های اعتراض‌آمیزی است که با خشونت شدید پلیس همراه بوده است.

معترضان خواستار «ابطال» نتایج انتخابات هستند، اما محمود احمدی‌نژاد گفته که این افراد «مشتی خس و خاشاک» هستند و وی منتخب مردم ایران است.

شورای نگهبان تنها مرجع نظارت و تائید صحت انتخابات در جمهوری اسلامی است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
دیدار موسوی با آیت‌الله علی خامنه‌ای

نظرهای خوانندگان

در شهرستان سبزوار در اکثر حوزها در ساعت 8.30 دقیقه اعلام شد بگویید تعرفه نیست در صورتی که بود ونگذاشتند تعرفهای باقی مانده را ثبت کنیم واین تعرفه ها گم شد و معلوم نشد کجا رفت

-- مریم امامی ، Jun 17, 2009 در ساعت 02:15 PM