رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸

دیدار موسوی با آیت‌الله علی خامنه‌ای

میرحسین موسوی و آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، عصر روز گذشته دیدار کردند.

وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی با اعلام این خبر اعلام کرد که آقای خامنه‌ای در این دیدار به میرحسین موسوی توصیه کرد که اعتراض خود به نتایج انتخابات را از طریق مراجع قانونی پیگری کند.

موسوی یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور مبنی بر پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات معترض بوده و خواستار ابطال آن شده است.

آقای موسوی در این دیدار بار دیگر «دیدگاه خود درباره روند انتخابات» را به اطلاع رهبر جمهوری اسلامی رسانده است.

آقای خامنه‌ای نیز گفته است که «در دوره‌های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایت انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعا در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود.»

وی همچنین افزود که به شورای نگهبان دستور داده است نامه اعتراض میرحسین موسوی را به «دقت» بررسی کند.


آقای موسوی روز گذشته با انتشار نامه‌ای از شورای نگهبان خواسته بود که نتایج انتخابات را «باطل» اعلام کند.

رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار با اشاره به بروز برخی ناآرامی‌ها در ایران افزوده که «تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها» دیده می‌شود.

وی خطاب به آقای موسوی گفته که «جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.»

هواداران آقای موسوی عصر امروز دوشنبه قرار است در اعتراض به نتایج انتخابات در یک راهپیمایی آرام شرکت کنند.

حضور محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این راهپیمایی، قطعی گزارش شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تمامی مشکلاتی که هم اکنون پیش آمده ازناحیه کسانی است که به نام قانون هرچه دلشان می خواهد انجام می دهند راه پیمایی ومتنگ که دریک لحظه ازمصلا به ولی عصر منتقل میشود؟.وقت اضافه دررسانه ی عمومی .وواریزنمون رای موسوی .رضایی.وکروبی به حساب احمدی نژاد .دروغگویی .و....زمانی که متولیان خود قانون شکنندوقانون گریز آیامیشودبه آنان اعتمادکرد ؟

-- ابراهیم ملکی ، Jun 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

lotfan yahoo news ra check konid,man didam ke aghaye khameniee dastore dadeh ast ke dar morede taghalob dar ara tahghigh shavad.omidavaram eshtebah nakarde basham,bande in mozoo ra havalieh saate 5 be vaghte malesi yani saate 1 bad az zohr be vaghte iran didam.

-- majid ، Jun 15, 2009 در ساعت 01:15 PM

اگر ملک ز باغ رعیت خورد سیبی . برند غلامان وی درخت از بیخ. زمانیکه رهبری نظام برخلاف قانون پس از کودتای انتخاباتی بدون گذراندن مراحل قانونی بلافاصله مهر تائید بر صحت آن انتخابات میگذارد دیگر راهی برای اجرای قانون وجود ندارد . تأیید انتخابات از ناحیه رهبری در واقع کوتاه نمودن دست تمام کسانی که به عناوین مختلف می خواهند در مقابل این کودتاچیان بایستند است و شورای نگهبان که زیرمجموعه ی رهبری است جز تأیید نظر رهبری چاره ای ندارد.

-- ابراهیم ملکی ، Jun 16, 2009 در ساعت 01:15 PM