رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸

جبهه مشارکت خواستار ابطال انتخابات شد

جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای خواستار ابطال نتایج انتخابات شد.

این حزب حامی میرحسین موسوی، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را «تماما مخدوش و غیر قابل دفاع» اعلام کرده‌ است.

روز گذشته مجمع روحانیون مبارز، از دیگر احزاب هوادار میرحسین موسوی نیز خواهان ابطال انتخابات شد.

«برخورد قانونی با متخلفان و برگزاری مجدد انتخابات تحت نظارت کامل ملت و نمایندگان قانونی نامزدهای انتخابات» از دیگر خواسته‌های جبهه مشارکت است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه برگزار شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد را پیروز آن اعلام کرد.

سایر نامزدهای ریاست جمهوری با رد «پیروزی» آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که در این دوره از انتخابات «تقلب‌های» گسترده‌ای صورت گرفته ‌است.

در بیانیه جبهه مشارکت آمده‌ است: «اعلام نتیجه شگفتی‌آور انتخابات حکایت از سناریوئی از پیش طراحی شده داشت که به هیچ وجه برای مردم قابل تصور نبود و کودتائی انتخاباتی را نشان می‌داد.»


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز امروز طی بیانیه‌ای نتایج اعلام شده در انتخابات را «کودتایی نرم علیه مردمسالاری» اعلام کرد.

این بیانیه «توقیف روزنامه‌های حامی مهندس موسوی، قطع کامل شبکه پیامک و اختلال در شبکه تلفن همراه» را نشان‌دهندة عزم جدی برای حاکم کردن خواست و اراده «اقلیتی اقتدارگرا و قدرت طلب» به جای رأی مردم برشمرده ‌است.

«اخلال در پذیرش نمایندگان ناظر معرفی شده از سوی موسوی و همچنین ایجاد مانع در اعمال نظارت آنان در شمارش آرا در تعداد زیادی از شعب اخذ رأی» از دیگر موارد اعتراض جبهه مشارکت است.

این حزب اصلا‌ح‌طلب «اقدامات ایذایی توسط نیروهای امنیتی علیه ستادهای انتخاباتی مهندس موسوی و عدم ارائه مجوز به همایش‌ها و گردهمایی‌های حامیان ایشان» را از دیگر نشانه‌های اخلال در برگزاری انتخابات عنوان کرده‌ است.

جبهه مشارکت همچنین به «فیلترینگ کامل سایت‌های حامی موسوی در روز انتخابات، قطع کامل شبکه ارتباطی کمیته صیانت از آراء و اعلام عجولانه و دستپاچه نتایج از پیش تعیین شده» اعتراض کرده‌ است.

این حزب حامی میرحسین موسوی، با اعلام اینکه دولت و مسئولین انتخابات را «مسئول» شرایط به وجود آمده می‌داند، از همه هواداران خود خواسته‌ است با هوشیاری کامل «اعتراضات خود را در چارچوب‌های مدنی» ساماندهی کنند.

در بیانیه این حزب، از مردم خواسته شده ‌است از اقداماتی که می‌تواند منجر به تنش و تشنج شود، پرهیز کنند.

اعضای جبهه مشارکت نگران هستند که «مسئولین وضع موجود» با ایجاد فضای «امنیتی و پلیسی و جو سرکوب» اصل مسئله و خواست ملت را که به گفته آنها «ابطال انتخابات» است به محاق ببرند.

Share/Save/Bookmark