رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸

آزادی تعدادی از بازداشت شدگان روز گذشته

تعدادی از بازداشت شدگان روز گذشته ۲۳ خردادماه آزاد شدند.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس، آزادی این افراد را نتیجه رایزنی‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس با دفتر رهبر جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه اعلام کرد.

به گزارش «پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس»، آقای تابش خبر آزادی محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، محسن میردامادی، محسن صفایی فراهانی، زهره آغاجری و سعید شریعتی را تائید کرده ‌است.

به گفته وی، جمعی از نمایندگان مجلس با امضای تذکری خطاب به وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری، خواستار تلاش برای جلوگیری از «دامن زدن به التهابات بعد از انتخابات» و بازداشت تعدادی از چهره‌های سیاسی شده‌اند.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس، آزادی این افراد را نتیجه رایزنی‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس با دفتر رهبر جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه اعلام کرد

این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی از تهران، رضا تاجیک و سمیه توحیدلو نیز صبح امروز بازداشت شده‌اند.

رضا تاجیک، روزنامه‌نگار در محل کارش روزنامه «فرهیختگان» بازداشت شده ‌است.

محمدعلی ابطحی در گفتگو با خبرگزاری رویترز از دستگیری بیش از ۱۰۰ تن از اصلاح‌طلبان از سوی نیروهای امنیتی خبر داد.

بیشتر دستگیر شدگان از اعضای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و فعالان ملی-مذهبی هستند.

دستگیری گسترده فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران پس از گسترش ناآرامی‌ها در تهران در اعتراض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.

در این انتخابات، محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد «پیروز» معرفی شد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دیگر انتخابات آن را نپذیرفته‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
دستگیری بیش از ۱۰۰ اصلاح‌طلب در تهران

نظرهای خوانندگان

هم اکنون در مشهد شروع به کرفتن اصلاح طلب نموده اند مهدی عبایی وچندنفر دیگر رااز حسینیه مرحوم آیت الله شیرازی امام جمعه سابق دستگیر وباخود بردند(جهت اطلاع)

-- ابراهیم ملکی ، Jun 14, 2009 در ساعت 02:15 PM