رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸
موسوی در نامه‌ای به مراجع تقلید:

درخواست موسوی از مراجع تقلید

میرحسین موسوی در نامه‌ای به مراجع تقلید اعلام کرد که «تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده است.»

آقای موسوی که نامه خود را با عنوان «انالله و اناالیه راجعون» آغاز کرده، با اعتراض به «تقلب‌های» صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به مراجع تقلید نوشته است: «سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آراء را به دنبال خواهد داشت.»


نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی در نامه خود افزوده است: «توسل به دروغ و استفاده‌ بی‌حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم، به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود.»

آقای موسوی اظهار داشته که «تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.»


وی در نامه خود آورده است که «امیدی به کارایی قوه قضائیه» ندارد و از مراجع تقلید می‌خواهد که بر «حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند» اقدام کنند.

آقای موسوی از مراجع تقلید خواسته است که در این ارتباط به مسئولانی که نامی از آنها نبرده است، «تذکر» دهند.

اطلاعیه ستاد انتخاباتی موسوی
ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز در واکنش به گسترش اعتراض‌ها در برخی شهر‌های ایران با صدور اطلاعیه‌ای از هواداران خود خواست که «آرامش» را حفظ کنند.


این ستاد در اطلاعیه خود با رد تلویحی پیام آیت‌الله خامنه‌ای، بار دیگر اعلام کرده که «امروز اراده و عزم شما در برابر یک پدیده اعجاب‌انگیز به نام دروغ، تزویر و تقلب، بهت‌زده شده و بیش از پیش دلتنگ امام راحل است تا نزد او شکایت برد.»

گروهی از هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی از صبح امروز در اعتراض به اعلام نتایج شمارش آراء و پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، در سطح برخی خیابان‌های شهر تهران دست به راهپیمایی زده‌اند.


راهپیمایی این افراد که تعداد آنها براساس گزارش‌ها بیش از پنج هزار نفر اعلام شده است با خشونت‌ شدید پلیس مواجه شده است.

گزارش‌ها حاکی است که علاوه بر تهران، مشهد، اصفهان و سنندج هم شاهد ناآرامی‌هایی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ميرجسين موسوی بايد دستور اعتصاب عمومی بدهد. تظاهرات به خاک و خون کشيده خواهد شد. علمای قم هم در صورت عدم واکنش فقط نشاند خواهند داد که فساد تا عمق حوزه های علميه شيعه نفوذ کرده است.

-- ارسنجانی ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

این نامه اقای موسوی هم مثل حرفهای دیگرش فقط برای دلخوش کردن ما مردم فریب خورده نوشته شده و «چیز» دیگری بیش نیست. دیگر زمان «حرف» و «نامه» گذشته است.

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

باز این عقده ایها facebook رو فیلتر کردن!!

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

با وجود این نا آرامی ها نیازی به دشمن های خارجی نداریم

-- با وجود این نا آرامی ها نیازی به دشمن های خارجی نداریم ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

واقعا تاسف برانگیز است که میخواهید جوانان ملت را به کشتن دهید چرا خودتان وارد معرکه نمی شوید و از حیثیت خود دفاع نمیکنید.

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

سلام
این پروژه ای از پیش تعریف شده است و انقلابی رنگین منتها با یک تفاوت ؛ اون تفاوت هم اینه که کافیه رهبر یک دستور کوچیک برای ریختن مردم به خیابونها بده!
همین کافیه تا امثال این فرد تفاوت ایران و گرجستان رو بفهمن
تیر 78 یامون نرفته جمع شدن شورش به اون عظمت در عرض 5 ساعت!!!

-- علی رضا ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

زمان آن فرا رسیده که روشنفکران و ایدئولوگ ها و تحلیلگران مذهبی و غیر مذهبی و فسیل کشور صحنه سیاست را ترک کرده و بیش از این باعث رنج و فلاکت و مرگ مردم نشوند.
شکست خورده گان،


-- Shekast ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

ببینید این روشنفکر مذهبی دستش را به طرف چه کسانی دراز کرده است!؟ وای به حال ملت ایران که روشنفکران و هنرمندانی مثل حاج میرحسین دارد!
دمبکی،

-- Dombaki ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

بابا جون، حوزه علمیه قوم تو چنگ رهبریه! وقتی همون اوایل انقلاب مرجعی به قدرت و عظمت شریعتمداری رو اعدام کردن و آب از آب تکون نخورد، حالا موسوی می‌خواد حوزه رو بندازه به جون خامنه‌ای؟

-- بازجو ، Jun 13, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقای موسوی باید دستور اعتصاب عمومی بدهد و رازهای پشت پرده را فاش نماید. نازپرورد تنعم راه نبرد به دوست/عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

-- یک شهروند ، Jun 14, 2009 در ساعت 03:00 PM