رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ خرداد ۱۳۸۸

گزارشگران بدون مرز: تقلب محکوم است

سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور اطلاعیه‌ای، «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را محکوم کرد.

این سازمان در اطلاعیه‌ای که امروز شنبه منتشر کرده، آورده است: «اقدامات دولت جمهوری اسلامی در ممانعت از فعالیت رسانه‌ها برای اعلام تقلب وسیع انتخاباتی که اولین دور انتخابات ریاست جمهوری را آلوده کرده است، محکوم» است.

گزارشگران افزوده که با وجود تائید «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری ایران، «دولت با پروپاگاند و سانسور در حال آماده کردن نتایح برای اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در اولین دور انتخابات است.»

این سازمان همچنین اعلام کرده است که سایت‌های اطلاع‌رسانی نزدیک به دو نامزد اصلاح‌طلب میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی مقام‌ها و نهادهای دولتی مسدود شده‌اند.

«دولت با پروپاگاند و سانسور در حال آماده کردن نتایح برای اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در اولین دور انتخابات است»

متن کامل را بخوانید

روز گذشته تعدادی از وب‌سایت‌های هوادار میرحسین موسوی در ایران چند ساعت مانده به پایان رای‌گیری، فیلتر و یک سایت دیگر نیز توقیف شده است.

این مسدود سازی از روز پنجشنبه ٢١ خرداد با سایت «انتخاب» آغاز شد و سپس در روز انتخابات، سایت‌های «آینده، موج‌سوم، نوروز، تریبون» که از نامزدی موسوی و کروبی حمایت می‌کردند، ادامه یافت.

گزارشگران در بخش دیگری از اطلاعیه خود آورده است که سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران به روزنامه‌های نزدیک به «نامزد‌های مخالف» هشدار داده که از انتشار مطلب و یا تیتر‌هایی درباره پیروزی نامزد خود «خودداری» کنند.

این سازمان افزوده که همچنین «از ساعت ۱۱ شب پنجشنبه ٢١ خرداد، سیستم پیامک در ایران با هدف جلوگیری از انتشار خبر تقلب دچار اخلال شدید شده است.»

بنابر آمار رسمی ستاد انتخابات وزارت کشور که تحت نظارت هواداران محمود احمدی‌نژاد قرار دارد، از ۳۵ میلیون رأی شمارش شده، نزدیک به ٢٢ میلیون برای احمدی‌نژاد، ١٢ میلیون برای میرحسین موسوی، ٦٠٠ هزار برای محسن رضایی و ٣٠٠ هزار رای برای مهدی کروبی شمارش شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بجایی اینکه وقت را تلف کنید آیا بهتر نیست هشدار‌های لازم به مردم در مورد خواب‌های که در آینده برای مردم دیده ا‌ند بدهید. و این کار زمینه سازی برای استبداد و حکومت نظامی و سرکوب خواهد بود. و آینده خیلی‌ سیاهی برای تک تک ما ایرانی‌ ها دارند تدارک می‌‌بینند.

-- dahoom ، Jun 13, 2009 در ساعت 11:00 AM

گور نظام کنده شد با این انتخابات

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 11:00 AM