رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸
موسوی در بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران:

موسوی: تسلیم «صحنه‌آرایی» نخواهم شد

میرحسین موسوی در اعتراض به نتایج شمارش آراء اعلام کرد که تسلیم «شعبده‌ بازی‌ها» و «این صحنه‌آرایی خطرناک» نخواهد شد.

آقای موسوی در اطلاعیه‌ای که ساعتی پیش منتشر شد، افزوده است که اعلام نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران «بهت‌آور» است.

ستاد انتخابات کشور در آخرین گزارش‌های خود از نتایج شمارش آراء اعلام کرده که محمود احمدی‌نژاد با کسب بیش از ۱۹ میلیون رای از ۳۰ میلیون رای شمارش شده، در رتبه نخست قرار گرفته است.

براساس اعلام این ستاد، آقای موسوی نیز در حدود ۱۰ میلیون رای دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اطلاعیه خود با رد این گزارش، نوشته است: «مردمی که در صف‌های طولانی اخذ رای شاهد ترکیب آراء بودند و خود می‌دانند که به چه کسی رای داده‌اند، با حیرت تمام به شعبده‌بازی دست‌اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می‌کنند.»

آقای موسوی در این اطلاعیه آورده است که مردم «بیش از همیشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح این بازی بزرگ ریخته شده است.»

در قسمت دیگری از این اطلاعیه آمده است: «ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات، هشدار می‌دهم که تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نخواهم شد.»


به گفته نخست وزیر پیشین ایران، «نتیجه آنچه که از عملکرد متصدیان بی‌امانت دیده‌ایم و می‌بینیم، جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت دروغ و استبداد نیست.»

آقای موسوی اعلام کرده که «اینجانب طبق وظیفه شرعی و ملی خویش به افشای رازهای پشت سر این روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابودکننده آن را بر سرنوشت کشور توضیح خواهم داد و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نیروهای موثر در نظام را به توجیه‌گرانی دروغگو در مقابل مردم تبدیل کند.»

وی به مسئولان وزارت کشور توصیه کرده که «پیش از آنکه دیر شود، این روند را فورا متوقف» کنند.‌

آقای موسوی در عین حال تصریح کرده است: «خائنین به آراء مردم ابائی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود.»

این اطلاعیه در حالی صادر می‌شود که گزارش‌های از بروز برخی ناآرامی‌ها در خیابان فاطمی از سوی برخی شاهدان عینی و وب‌سایت‌های داخل ایران مخابره می‌شود.

شاهدان عینی می‌گویند که گارد ویژه پلیس با استقرار در مقابل ساختمان وزارت کشور خود را آماده برخورد با برخی معترضان هوادار موسوی کرده است.

در درگیری‌های پراکنده‌ای که تاکنون گزارش شده، برخی معترضان در این خشونت‌ها مجروح شده‌ و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در وزارت كشوري كه آقاي محصولي مسئول آنست كه خود 10 ميليارد تومان به ستاد آقاي احمدي نژاد كمك مالي كرده است انتظار داريد چه نتيجه اي اعلام شود.واقعا كه فقط بايد تاسف خورد.

-- كيوان ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

انقلاب مخملی همان چیزی که حکومت از آن بیم داشت آغاز شده! همه در فکر اعتصاب عمومی و تحصن در خیابانها یند. همه بهت زده اند. همه نگرانند، روحانیت و در راس آنها شخص رهبر حکومت دیگر حتا در میان طرفدارانشان هم مورد تنفرند. تهران یکپارچه خشم و خروش است. رهبری فعلا نظری نداده تا ببیند باد پر زور است یا نه، او آنقدر ریا کار است که منتظر مانده تا ببیند مردم چه واکنشی نشان می دهند اگر واکنش محکم باشد جا خواهد زد و همراه مردم خواهد شد، یا انتخابات را باطل اعلام خواهد کرد ولی اگر واکنش محکم نباشد نتیجه انتخابات را تحمیل خواهد نمود . مردم بیدار باشید و بیدار بمانید.

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

ننگ باد بر چنین دستگاه نظارتی که از نجابت مردم ایران سوء استفاده کردند؟
ابرو وحیثیت ایران وایرانیان را بردند

-- ایرانی ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

شکست و اشتباه بزرگی دیگر برای باصطلاح روشنفکران که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کردند! تحلیل های روشنفکران ایدئولوژیک و فسیل شده ایران هنوز بر پایه امید به این آخوند و آن آخوند بنا شده است و نتیجه آن جز رنج و بدبختی بیشتر برای ملت ایران حاصلی دیگر نداشته است.
جمیعت ایدئولوژیک ها،

-- Jamiat ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

تف به اين سيساست بي پدرومادر كه اين ملت
بدبخت را مضحكه خود قرار داده ....... حالا عده اي كشته مي شوند و تمام .........
دلم مي سوزد براي آن همه زحمتي كه كشيده شد. براي آن صفهاي طولاني كه ايستاديم تا حقمان را بگيريم . متاسفم براي خودم و مردم .......
با اين اعلام آرا مي خواهند بگويند كه تا اينجا ما 24 ميليون گاو و گوسفند در اين مملكت داريم و خبر نداشتيم ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

-- مرجان ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

دوستان زمانه بگذارید ما که بیرون از ایران هستیم از این طریق با داخل صحبت کنیم و کامنت‌ها را سریع‌تر منتشر کنید. ما از آقای موسوی می‌خواهیم با این رهبر کذایی در برابر مردم سخن بگوید و او را به سخنرانی و پاسخگویی بکشاند.

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

با توجه به رخ داد بزرگ روز جمعه كه همگان مي دانند مردم شريف و نجيب ايران زمين آراء خود را به سيد بزرگوار اين سرزمين در صندوفق ها ريختن و امانت داران آرائ چيز ديگري در از صندوق ها در آوردند جا دارد در يك هم آرائي و راهپيمائي عظيم سراسري نسبت به اين عمل زشت اعتراض نموده و از آراء خود صيانت كنيم .

-- مسعود ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

بسیاری در ماههای گذشته و حتی تا روز آخر هفته هم همه را دعوت به رای دادن نمودند و توهمات خودشان و لیبرال منشی خود را به خلق الله انتقال دادند چه ها که در مدح دموکراسی دینی نغمه سرایی که نکردند و کسانی را که انتخابات را تحریم کردند بدتر از احمدی نزاد و همسو با حزب پادگانی معرفی کردند زیرا هنوز این لیدرهای متوهم نه مفهوم دموکراسی را درک می کنند ونه جمهوری اسلامی را می شناسند . دنباله روی از تفکرات توده های عقب مانده نیاز به لیدر و نخبه ی سیاسی ندارد رهبر مردم و اندیشمندان مردم باید مردم را به روشی علمی هدایت کنند ما گفتیم در یک نظام توتالیتر که همیشه برای دولتهای غربی ادای دموکراسی را در می آورد و بی شرمانه همه ی شکنجه ها و استبداد نهان و ناپیدای خودش را پرده پوشی می کند نباید مردم را وارد این خیمه شب بازی ها کرد و تقلب آشکار در آرای مردم شگفتی آفریده است . حال آقایان سینه چاک بفرمايید و از آرای مردم دفاع کنید و پاسخگوی مردم باشید شما که سینه چاک این دموکراسی فرمایشی هستید بفرمایید پاسخ این همه جوان بهت زده را بدهبد . این انتخابات نشان داد که مشوقین این خیمه شب بازی دیگر باید فاتحه ی سیاست را برای همیشه بخوانند زیرا ثابت کرده اند که لیاقت هدایت مردم را ندارند انتخاب بد و بدتر هم حتی در جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست . چه رسد به اینکه از کاندیدای اصلح صحبتی شود . اگر در انتخابات گذشته ما متهم به همسویی با محافظه کاران شدیم و شما مردم را متقاعد کردید که پر شور وارد انتخابات شوند پس آقایان بفرمایید پاسخ اینهمه نادانی خود را بدهید و یا سیاست را برای همیشه فراموش کنید . سپاه پاسداران بسیج وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی با خ.اهش های معصومانه و التماسها ی شما آقایان قدرت را کنار نخواهند گذاشت . وضعیت کنونی کشور پس از این انتخابات به شدت متلاطم خواهد شد کودتا صورت واقعی بخود گرفته است و خشونت صد چندان خواهد شد خسارات اصلاحات بله انقلاب نه از چندین انقلاب هم بیشتر شده است درگیری های خیابانی به شدت رو به فزونی خواهد رفت مشروعیت نظام دیگر حتی برای دروغگویان هم از بین رفته است . راه برون رفت از این بحران تنها در همدلی و همزبانی مردم و مشارکت مردم در اعتراضات خیابانی ست و تا استعفای احمدی نزاد و خامنه ای باید همه ی امورات کشور به حالت فلج در اید . این تنها راه خلاصی از شر این نظامیان و گاردهای اهنین لباس شخصی ست

-- farhad-faryad ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

اعتراض این آقا پشیزی نمی ارزد و بخش دیگری از نمایش نظام است. چون موسوی خود بخشی از نظامی است که با تمام این «شعبده بازیها» بقول خودش هنوز هم ان را «مقدس» می نامد. برای یک مومن به حق صفت «مقدس» فقط و فقط به خداوند تعلق دارد و باقی فنا پذیر است.

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

فقط می توان تاسف خورد!
انقلاب ما با ارزش تر از این است که بخاطر صندلی ریاست جمهوری به رای یک ملت خیانت شود

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

موسوی می تواند نقش مهمی در بازگرداندن رای مردم داشته باشد و امروز رهبری گروه دموکراتیک مردمی را بر عهده گیرد. و تسلیم این به ظاهر دوستان مذهب گرای خودش نشود. دست کم برای مردم که جای خود دارد! به نمایندگان مردم هم اثبات شد که این شریعت مداران هیچ دین و ایمان ندارند و از رنگ و لباس دین و مذهب برای سرکوب خرد انسان ایرانی سوء استفاده کرده و می کنند. همه باید جنبش مردمی را حمایت کنیم. چه بیرون و چه داخل ایران!

-- مسعود.ا ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

این تقلب را به مردم ایران تسلیت می گویم

-- nahid ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

نتایج بسیار عجیب و تاسف آور است . من خجالت می کشم که بگویم در یک دستگاه دولتی و به عنوان کارمند دولت کار می کنم . وای بر ما

-- یک کارمند ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

خامنه هی منتظر باش که احمدی نژاد شر تو را هم از سر مصباح و حجتیه کم کنه. جلوی اراده یک ملت نمیشود ایستاد. جوانانی که هیچ امیدی به آینده شان در این مملکت پر از دروغ و ریا و فساد ندارند از چه چیز باید بترسند؟ حکومت جهل و جور و فساد ولی مطلقه فقیه رو به پایان است.... ننگ بر شما باد سید علی آقای پائین خیابانی

-- abdollah ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

تو منطقه ما یک نفرم به این... احمدی نژاد رای نداد من نمیدونم چه جوری این اول شد؟

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

امروز، بیش از هر زمان دیگر، آنانی در برابر این افتضاح مسئولند که برای شرکت در انتخابات ایران تن پوش ایدئولوژیک می دوختند.

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

چي مي خواين بگم. من يه جوان سرخورده ام كه جوونيم تو دوره اين انتر به باد رفت... ديشب كلي به حال خودم و بقيه مردم گريه كردم اما چه فايده!!!! رهبر نشسته و تماشا مي كنه كه مردمو تو درگيري هاي امروز سركوب مي كنند و اون وقت پيام تبريك مي فرسته.!!!! احساس نا اميدي مطلق از زندگي مي كنم......

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

دوستانی که احساس نامیدی میکنند، بی شک از پتانسیل عظیمی که در خود دارند بیخبرند.انرژی جوانی اگر با حس انقلابی اجین شود چها که نمی شود کرد.دوست خوب من احساس سرخوردگی نکنید . بیایید این اتفاقات اخیر را به فال نیک پس گرفتن آزادی امان بگیریم و ایمان داشته باشیم "همیشه دستی منتظر دست دیگر است"
زنده باد آزادی

-- sevda ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM

بابا دست برداريد از اين كارها .... اينا همش فيلمه ... موسوي با احمدي نجاد با هم همدستند ...

-- سعيد ، Jun 14, 2009 در ساعت 01:00 PM