رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ خرداد ۱۳۸۸

سپاه یک نامزد را تهدید به شکایت کرد

سپاه پاسداران اعلام کرد که «اتهامات» مطرح شده یک نامزد ریاست جمهوری علیه سپاه و نیروی مقاومت بسیج را «پیگری قانونی» خواهد کرد.

آقای موسوی روز گذشته در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود که «شواهدی از مداخله تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپـاه و بسیـج در انتخـابـات» در اختیار دارد.

وی از آقای خامنه‌ای خواسته بود که مانع از دخالت نیرو‌های نظامی در انتخابات شود.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که بامداد امروز جمعه منتشر کرده، بدون اشاره به نام آقای موسوی، افزوده که اظهارات این نامزد «اتهامی خلاف واقع» است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که اظهارات یک نامزد ریاست جمهوری علیه سپاه «اتهامی غیر قابل اغماض» است و باید از «سپاه پاسداران و بسیجیان مخلص عذرخواهی نموده و سپاه نیز حق هرگونه پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.»

سپاه پاسداران در عین حال از نامزدی که نام وی را اعلام نکرده، خواسته که شواهد، اسناد و مدارک خود مبنی بر دخالت نیرو‌های بسیج در انتخابات را «به سرعت و بدون فوت وقت» در اختیار فرماندهان این نیرو قرار دهد.

اطلاعیه سپاه پاسداران پس از آنکه یدالله جوانی رئیس دفتر سیاسی این نیرو، طی سخنانی در هفته‌نامه صبح صادق(ارگان سپاه)، میرحسین موسوی و طرفدارانش را به مقدمه‌چینی برای وقوع «انقلابی رنگی» در ایران متهم کرد، منتشر می‌شود.


عکس از AFP

آقای جوانی هشدار داده است که سپاه پاسداران با «هوشیاری مردم، هر حرکتی برای انقلاب مخملی را در نطفه خفه خواهد» کرد.

این مقام سپاه پاسداران همچنین گفته است که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اطرافیان و حامیان میرحسین موسوی برای وقوع یک «انقلاب رنگی» در ایران زمینه‌چینی می‌کنند.

اطلاعیه سپاه پاسداران در حالی منتشر می‌شود که مهدی کروبی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز، چهارشنبه گذشته با انتشار نامه‌ای در خصوص احتمال دخالت‌های نیرو‌های نظامی در انتخابات با مقام‌های نظامی ایران «اتمام‌ حجت» کرد.

آقای کروبی در نامه‌ای خطاب به فرماندهان بسیج، پلیس و وزیر اطلاعات، نوشت که اخبار «نگران‌کننده‌ای» از احتمال دخالت‌های سازمان‌یافته یا نظارت‌های «مداخله‌جویانه» در انتخابات دریافت کرده است.

این نامزد ریاست جمهوری، برای نظارت بر روند انتخابات به همراه میرحسین موسوی، کمیته‌ای با عنوان «کمیته صیانت از آرا» تشکیل داد که با واکنش شورای نگهبان مواجه شده است.

شورای نگهبان تشکیل این کمیته را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته است، با این حال وزارت کشور اعلام کرده که هر یک از نامزد‌ها می‌توانند در روز رای‌گیری نمایندگانی برای نظارت به ستاد انتخابات کشور معرفی کنند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
هشدار سپاه پاسداران و کیهان به موسوی
«مانع پرونده‌سازی علیه طرفدارانم شوید»

نظرهای خوانندگان

به نظر من این رنگ بازی موسوی و طرفدارانش هم یک حقه بیش نیست برای ترساندن مردم از انقلاب رنگی (آمریکایی) و کشاندن آنها به پای صندوقها برای بالابردن آرای احمدی نژاد که در اصل کاندیدای کل رژیم است.

-- امیر ، Jun 12, 2009 در ساعت 09:00 AM