رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ خرداد ۱۳۸۸

واکنش احمدی‌نژاد به دیوان محاسبات

دفتر محمود احمدی‌نژاد، اظهارات دیوان محاسبات در مورد پرونده «گم شدن» یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را «متناقض، عجولانه و غیر کارشناسی» نامید.

دیوان محاسبات کشور بامداد امروز پنج‌شنبه، در اطلاعیه‌ای اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر حل و فصل پرونده یک میلیارد دلاری درآمدهای نفتی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری ایران این واکنش محمود احمدی‌نژاد را امروز عصر اعلام کرده‌ است.

آقای احمدی‌نژاد شب گذشته در ۲۰ دقیقه وقت اضافه‌ای که کمیسیون تبلیغات صداوسیما در اختیار وی گذاشته بود، پرونده واریز نشدن این مبلغ به خزانه ایران را «مختومه» نامید.

دفتر ریاست جمهوری: «یک میلیارد دلاری که از سه ماه پیش بهانه و دستاویز ضربه به دولت نهم و موجب القا شبهه گردیده، از بیخ، بی‌اساس و امری مختومه است»

محمدجعفر محمدزاده،‌ معاون دفتر محمود احمدی‌نژاد امروز گفت: «در حالی که معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات در اظهاراتی که در روزنامه‌های ۲/۳۰/ ۸۸ منتشر شد، با صراحت اعلام نموده که این مبلغ گم نشده، بلکه اختلاف و مغایرت بین حساب‌های وزارت نفت و بانک مرکزی است، باعث تعجب است که دیوان محاسبات هر روز مواضع جدید و اظهار نظرهای متناقضی می‌نماید.»

وی افزود: «برای کسانی که صاحب انصاف و آگاهی هستند، بدیهی است که مفهوم اظهار نظر معاون تفریغ بودجه دیوان محاسبات حاکی از این واقعیت است که یک میلیارد دلاری که از سه ماه پیش بهانه و دستاویز ضربه به دولت نهم و موجب القا شبهه گردیده از بیخ، بی‌اساس و امری مختومه است.»

به گفته معاون دفتر آقای احمدی‌نژاد، این امر «علی‌القاعده هرگز منجر به صدور دادخواست از سوی دادستان دیوان محاسبات یا صدور رای توسط هیئت‌های مستشاری نخواهد شد.»

محمدزاده در ادامه گفت: «کاملا واضح است که خلافی واقع نگردیده تا از سوی دادستان دیوان محاسبات دادخواست صادر شود. بنابر این، صدور بیانیه‌های غیر کارشناسانه و عجولانه از سوی دیوان محاسبات چیزی از واقعیت موضوع نخواهد کاست.»

این در حالی است که روابط عمومی دیوان محاسبات امروز با انتشار اطلاعیه‌ای با تکذیب اظهارات آقای احمدی‌نژاد، اعلام کرد: «ضمن تکذیب مختومه شدن پرونده فوق‌الذکر، همچنان که در گذشته نیز تاکید شده است پرونده مورد اشاره برای رسیدگی و صدور دادخواست در مسیر دادسرای دیوان محاسبات کشور مطرح و در حال رسیدگی است.»

دیوان محاسبات کشور که یکی از زیرمجموعه‌های مجلس شورای اسلامی است، گزارشی مبنی بر واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار به خزانه ایران از سوی دولت نهم در سال ۱۳۸۵ صادر کرده ‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اظهارات تازه محمود احمدی‌نژاد تکذیب شد

نظرهای خوانندگان

انشااله از ٢٣ خرداد به بعد جزییات همه عملکردهای این دروغگویان و دزدان رو میشود و اگر هم رییس جمهور اینده مسلمان و ایران دوست است از حق این مردم نمیگذرد.

یا علی

-- Nam ، Jun 11, 2009 در ساعت 02:15 PM