رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ خرداد ۱۳۸۸

اظهارات تازه محمود احمدی‌نژاد تکذیب شد

دیوان محاسبات کشور در اطلاعیه‌ای، اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر حل و فصل پرونده یک میلیارد دلاری درآمدهای نفتی را تکذیب کرد.

آقای احمدی‌نژاد شب گذشته در ۲۰ دقیقه وقت اضافه‌ای که کمیسیون تبلیغات صداوسیما در اختیار وی گذاشته بود، در بخشی از اظهارات خود گفت که پرونده واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی به خزانه مختومه شده است.

روابط عمومی دیوان محاسبات امروز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای با تکذیب اظهارات آقای احمدی‌نژاد، اعلام کرد: «ضمن تکذیب مختومه شدن پرونده فوق‌الذکر، همچنان که در گذشته نیز تاکید شده است پرونده مورد اشاره برای رسیدگی و صدور دادخواست در مسیر دادسرای دیوان محاسبات کشور مطرح و در حال رسیدگی است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات افزود که این پرونده «برای صدور رای به هیئت‌های مستشاری و حسب ضرورت محکمه تجدیدنظر ارجاع خواهد شد.»

اظهارات آقای احمدی‌نژاد در حالی مطرح شد که هفته گذشته خبرگزاری ایلنا از احضار غلامحسین نوذری وزیر نفت به دادسرای دیوان محاسبات خبر داده بود.

دیوان محاسبات کشور یکی از زیرمجموعه‌های مجلس شورای اسلامی است. گزارش تفریغ این دیوان، مبنی بر واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار به خزانه کشور از سوی دولت نهم در سال ۱۳۸۵ منجر به بروز برخی تنش‌ها در ایران شده است.


غلاحسین الهام سخنگوی دولت در واکنش به این گزارش، آن را اقدامی «سیاسی» برای تخریب دولت محمود احمدی‌نژاد ارزیابی کرد.

محمود احمدی‌نژاد هم بهمن ماه سال گذشته در جریان یک برنامه زنده تلویزیونی این گزارش را رد کرده بود.

در گزارش ۳۳ جلدی تفریغ بودجه سال ۱۳۸۵ که سال گذشته از سوی دیوان محاسبات تهیه و در اختیار مجلس قرار گرفته، آمده است که دولت در این سال مبلغ یک میلیارد و ۵۸ میلیون دلار از درآمد‌های نفتی را به خزانه واریز نکرده است.

براساس اصل ۵۵ قانون اساسی، تهیه گزارش تفریغ بودجه بر عهده دیوان محاسبات کشور است.

این دیوان موظف است که گزارش تفریغ بودجه هر سال را تهیه کند و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

عبدالرضا رحمانی رئیس دیوان محاسبات کشور نیز ۲۱ بهمن ماه اعلام کرد که دولت نهم در بودجه سال ۱۳۸۵، دو هزار مورد انحراف داشته است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«احضار» نوذری به دادسرای دیوان محاسبات

نظرهای خوانندگان

حکومت نظامی در بروجرد
شب گذشته بروجرد در خون وقیام وناآرامی وتجاوز بود
بروجرد دیشب درخون وقتل عام بود
تکرار حادثه تلخ حسینه دراویش این بار در ستاد های میر حسین در بروجرد رخ داد.
کجاست این آقای خامنه ای...کجاست این رهبری که می فرمائید ما همه اوضاع کشور را در دست داریم
تجاوز به حقوق شهر وندی ...تبعیض وبی عدالتی بیداد می کند.مردم به چه زبانی به شما بگویند ماشمارا نمی خواهیم
حمله عوامل سپاه بسیج وسپاه به مردم بروجرد
حامیان احمدی که از حضور و استقبال بی نظیر مردم بروجرد از موسوی و رهنورد عصبانی شده بودند عصر روز گذشته با حمله به ستادهای موسوی اقدام به ضرب و شتم حامیان موسوی کردند
در این راستا عده زیادی از حامیان موسوی زخمی و به بیمارستان شهید چمران بروجرد منتقل شدند و ستادهای موسوی در بروجرد تخریب و عکسها و بنرهای او توسط حامیان احمدی که شامل زنان و مردان بسیجی بودند پاره و از بین رفت.
اوضاع شهر بروجرد از ساعت شش غروب تا 11 شب نابسامان بود و نیورهای امنیتی و گارد ویژه از خرم آباد برای آرام کردن اوضاع آمدند.
دیشب بروجرد گویی انقلابی دیگر شده بود
چون برغم اعتراض های شدید اما مطرح نشد.
در ضمن ابتدا حامیان احمدی نژاد نشستی را در سالن طالقانی بروجرد برگزار کردند و پس از آن همگی در قالب راهپیمایی در خیابان تختی حاضر و ابتدا به ستاد خواهران موسوی حمله و آنها را کتک زدند و بعد به دیگر ستادهای او حمله کردند..
شعار می دادند موسوی کم آورده بچه سوسول آورده
موسوی حیا کن احمدی رو رها کن

-- بدون نام ، Jun 11, 2009 در ساعت 01:00 PM