رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ خرداد ۱۳۸۸

جیمز باند به کابل می‌رود

آلبرت بروکولی تهیه کننده فیلم‌های جیمز باند قصد دارد فیلم بعدی جیمز باند را در افغانستان فیلمبرداری کند.

پس‌زمینه این فیلم، کشت و قاچاق مواد مخدر در منطقه هیلمند افغانستان است که یکی از بزرگ‌ترین مناطق کشت خشخاش در این کشور به شمار می‌رود.

در این فیلم جیمز باند(مامور ۰۰۷) با همکاری نیروهای بریتانیایی مستقر در افغانستان، به مبارزه با باندهای خطرناک مواد مخدر که از سوی طالبان پشتیبانی می‌شوند، برمی‌خیزد.

به گزارش گاردین، یکی از مقامات سابق وزارت خارجه بریتانیا که در افغانستان و منطقه هیلمند بوده، مشاور اصلی این پروژه سینمایی است.

اما سیاستمداران بریتانیایی، همواره شخصیت جیمز باند را مورد تمسخر قرار داده و جوک‌های زیادی درباره دخالت وی در افغانستان و ماموریت او برای تغییر وضعیت منطقه هیلمند ساخته‌اند؛ منطقه‌ای بسیار خطرناک که سربازان بریتانیایی در مکان‌هایی شبیه دژ زندگی می‌کنند و بدون پشتیبانی سنگین نظامی و خودروهای ضد بمب قادر نیستند از دژ خارج شوند.


مقامات بریتانیایی هیچ‌کدام باور ندارند که فیلم آینده جیمز باند بتواند تصویر درستی از این منطقه و وضعیت نیروهای بریتانیا که با شبه نظامیان‌طالبان و قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند، ارائه کند.

هنوز اطلاعاتی درباره نحوه تولید این فیلم، کارگردان و بازیگران آن از سوی «ایون پروداکشن» کمپانی تولید کننده فیلم‌های جیمز باند، منتشر نشده است.

این نخستین بار نیست که جیمز باند در ماموریت‌های خود، پا به خاک افغانستان می‌گذارد.

در فیلم «روشنایی‌های زنده»، تیموتی دالتن بازیگر نقش جیمز باند، در اردوگاه روس‌ها در افغانستان زندانی می‌شود، اما سرانجام با کمک نیروهای ضد کمونیست مجاهدین افغان، از زندان روس‌ها فرار می‌کند.

Share/Save/Bookmark