رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ تیر ۱۳۸۸

«آمریکا قصد دستگیری من را داشت»

محمود احمدی‌نژاد در جدید‌ترین سخنرانی خود اعلام کرد که آمریکا قصد دستگیری وی را داشته است.

آقای احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی شریف گفت که مقام‌های آمریکایی به طور رسمی اعلام کرده بودند در صورتی که رئیس جمهوری ایران به این کشور سفر کند، وی را دستگیر و هواپیمایش را توقیف خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: «ولی بنده برای اینکه پیام ملت ایران را به جهانیان برسانم، چهار مرتبه به آمریکا سفر کردم.»

این برای نخستین‌بار است که آقای احمدی‌نژاد از طرح دستگیری خود در خاک آمریکا خبر می‌دهد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق، قصد ربودنش را داشتند که موفق به انجام این کار نشدند.

این اظهارات آقای احمدی‌نژاد مربوط به سفر اواخر سال ۱۳۸۶ وی به عراق است.


هواداران احمدی‌نژاد در خیابان آزادی

وی در آن زمان گفته بود که «گروهی متشکل از تعدادی افغان، آمریکایی، فلسطینی و عراقی می‌خواستند با شعار ضد آمریکا و ضد ایران، یعنی این که بگویند ما هم ضد آمریکا هستیم و هم ضد ایران، این کار را انجام دهند که خداوند متعال آن را خنثی کرد.»

رئیس جمهوری کنونی ایران سال گذشته همچنین از خنثی شدن طرح ترور خود در سفر به ایتالیا خبر داده بود.

محمود احمدی‌نژاد چهاردهم خردادماه سال گذشته در اولین سفر خود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ایتالیا رفت تا در اجلاس جهانی فائو شرکت کند.

در این اجلاس محمود احمدی‌نژاد و رابرت موگابه رؤسای‌جمهور ایران و زیمبابوه از سوی سران کشورهای غربی و گروه‌های حقوق بشر به تحمیل گرسنگی به مردم کشورهایشان متهم شدند.

پس از بازگشت از این سفر بود که وزارت خارجه ایران تائید کرد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کنونی ایران، سفیر این کشور در ایتالیا را به علت ناموفق بودن در ترتیب دادن دیدارهای دو جانبه با مقام‌های ایتالیایی در حاشیه این اجلاس از مقام خود عزل کرده است.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی ایران همچنین گفت که وی را تهدید کرده بودند که در صورت حضور در دانشگاه کلمبیا دستگیر خواهد شد.

به گفته آقای احمدی‌نژاد، برخی کارشناسان مخالف حضور وی به منظور سخنرانی در این دانشگاه بودند، ولی «من گفتم اگر این جلسه لغو شود آنها صدها دروغ را علیه ملت ما منتشر خواهند کرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من جدا خواهش می کنم یک روان شناس خبره آقای احمدی نژاد را تحت مراقبت و نظارت خود قرار دهد. برای حال عمومی ایشون نگرانم!

-- ehsan ، Jun 10, 2009 در ساعت 02:00 PM

اين آقا هر بار دهان باز ميكند تا حرفي بزند، چيزي از دانش بشري كم ميكند!

-- رضا ، Jun 10, 2009 در ساعت 02:00 PM

واقعا جاي تاسف داره

-- شهروز ، Jun 10, 2009 در ساعت 02:00 PM

دست مریزاد به معجزه هزاره سوم جناب اقای هاله نور که روی گوبلز را در تمامی عرصه ها کم کرد.

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 02:00 PM

چرا همیشه میخواستن دستگیرش کنن یا میخواستن ترورش کنن یا میخواستن هواپیماشو بگیرند؟
بسه دیگه خالی بندی
ایشان فقط به سازمان ملل سفر کرده و حتی طبق قانون اجازه سفر به خارج از آن محدوده را نداشته

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 02:00 PM

من بااحسان موافقم و دکتر هالاکویی را پیشنهاد میکنم!

-- mk ، Jun 11, 2009 در ساعت 02:00 PM

آخیییییییییی ، بمیرم . به خدا باید برای همچین آدمی دل سوزوند. بیچاره توهم زده به سرش . میدونین چرا؟ روشنه چون ملعبه و عروسک خیمه شب بازی آیت ا... علی خامنه ای هست بیچاره . بهتون قول میدم وقتی که این موجود با خودش خلوت میکنه و به انتقادات و اداهایی که ازش میشه فکر میکنه ، زار زار به حال خودش گریه میکنه و از اینکه چرا اونو برای این پست تدارکاتچی انتخاب کرده اند ، به زمین و زمان لعنت میفرسته . به قول آقای بنی صدر "مملکت ایران توسط مافیاهای نظامی - مالی اداره میشه ."
آخه یکی به احمدی نژاد بگه : آمریکا مگه بیکاره که بیاد تو رو بدزده . مگه خوشگلی یا کمالاتی داری؟ اونا اینقدر مشکلات دارند مثل مسئله عراق ، افغانستان ،مبارزه با القاعده و .... که فرصت نداره درباره تو فکر کنه . باور کن این حرفا رو که میزنی ، باعث میشه که اونا در کاخ سفید از خنده ریسه برن و همیشه خوراک خنده اونا باشیو هر چند اگه بجای نظامیهای آمریکا بودم برای خنده هم که شده میدزدیمت و بعد بهت میخندیدیم . تو که اینقدر از سایه خودت میترسی و لولو لولو میکنی ، چطور میتونی در رکاب امام زمانت باشی؟ بخدا با این حرفت نشون دادی که مشکل حقارت داری . رهبر هم توهم دشمن به سرش زده و مرتب دشمن دشمن میکنه . مدتها پیش که برای نماز جمعه تهران به اتفاق دوستانم به نماز جمعه میرفتیم ، چیز جالبی دیدم . اون روز قرار بود خامنه ای سخنرانی کنه. وقتی که قرار شد خامنه ای روی صحنه بیاد در ابتدا ملت شروع کردند به شعار دادن درست قبل از آمدن او یادمه یه خارجی با کراوات (مشخص بود بیگانه است) جلوی تریبون اومد و اوضاع رو ورانداز کرد . بعدها فهمیدم که این آقا هم کاره ای نیست و نمایشی فقط قرار بود ، ارائه بده .باور کنید همه اونچه که در جامعه مظلوم ایران میبینیم ، سناریویی بیش نیست که سردمداران فعلی مملکت گردانندگان و مجریان این سناریو هستند .

-- ویرانگر ، Jun 11, 2009 در ساعت 02:00 PM

شاید برا استفاده در سیرک میخوان بدزدنش!!
آخه فقط به همین درد میخوره

-- kiomars ، Jul 7, 2009 در ساعت 02:00 PM