رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ خرداد ۱۳۸۸

هشدار سپاه پاسداران و کیهان به موسوی

هفته‌نامه صبح صادق (ارگان سپاه پاسداران) و روزنامه کیهان، به میرحسین موسوی در خصوص وقوع «انقلاب رنگی» در ایران هشدار دادند.

این دو نشریه ادعا کرده‌اند که اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد اطرافیان و حامیان میرحسین موسوی برای وقوع یک «انقلاب رنگی» در ایران زمینه‌چینی می‌کنند.

هفته‌نامه صبح صادق در آخرین شماره خود به نقل از ید‌الله جوانی رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران نوشته است که سپاه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد برخی از گروه‌های «افراطی»، در انتخابات ریاست جمهوری، پروژه «انقلاب رنگی» را طراحی و به اجرا گذاشته‌اند.

این مقام سپاه به طور غیرمستقیم آقای موسوی را تهدید کرده است که سپاه پاسداران با «هوشیاری مردم، هر حرکتی برای انقلاب مخملی در نطفه خفه خواهد» کرد.

آقای جوانی اعلام کرده که استفاده از یک رنگ خاص برای نخستین بار در انتخابات ایران، «نشانه‌ای از کلید خوردن پروژه انقلاب مخملی» است.


به گفته این مقام سپاه پاسداران، کسانی «پشت صحنه این رنگ قرار دارند که در پیشینه و سوابق خود، طراحی و اجرای سناریوی کوی دانشگاه در ۱۸ تیر و تحصن در مجلس ششم» را دارند.

جوانی گفته است که «فراخوان عمومی از هواداران برای استفاده از رنگ سبز به صورت روسری، مانتو، کلاه، مچ بند، شال، تی‌شرت و گره زدن نوار سبز به آنتن و برف پاکن خودروها، اهدافی فراتر از ایجاد یک شور و نشاط انتخاباتی در جامعه و بین هواداران را دنبال می‌کند.»

روزنامه کیهان نیز در شماره امروز خود می‌نویسد که علائم فراوانی در اختیار دارد که نشان می‌دهد «الگوی شناخته شده انقلاب‌های رنگی در ایران در پوشش مبارزه انتخاباتی در حال اجراست.»

این روزنامه می‌افزاید که رهبری این «انقلاب رنگی» را یک گروه «خاص» بر عهده دارد که با «کانون‌های بیرونی» نیز مرتبط است.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران اعلام کرده که استفاده از یک رنگ خاص برای نخستین بار در انتخابات ایران، «نشانه‌ای از کلید خوردن پروژه انقلاب مخملی» است

آن‌طور که این روزنامه محافظه‌کار نوشته است، وقوع «انقلاب‌های رنگی در ایران توهمی بزرگ» است و این انقلاب برخی نیرو‌های سیاسی از جمله میر حسین موسوی را «به کام خود خواهد کشید.»

کیهان همچنین ادعا کرده که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد برخی از گروه‌ها خود را برای «بست‌نشینی» در روز انتخابات مقابل وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها آماده کرده و چند روز است که در تهران این کار را تمرین می‌کنند.

این روزنامه در عین حال نوشته که برخی گروه‌های حامی میرحسین موسوی در انتخابات فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و «همه انرژی خود را بر آشوب‌آفرینی متمرکز» کرده‌اند.

ستاد میرحسین موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای نخستین بار در ایران به طرفداران خود توصیه کرد که از رنگ سبز به عنوان نمادی در حمایت از وی استفاده کنند.

این در حالی است که روزنامه کیهان و هفته نامه صبح صادق معتقدند که این اقدام زمینه‌چینی برای وقوع یک انقلاب رنگی در ایران است.

تحلیلگران بر این باورند که این هشدار سپاه، زمینه‌چینی برای سرکوب هواداران موسوی و کروبی است که تهدید کرده‌اند در صورت تقلب در انتخابات به خیابان‌ها می‌ریزند.


انقلاب رنگی یا مخملی اصطلاحی است که در برخی کشور‌های آسیای میانه منجر به سقوط دولت مرکزی به دست مخالفان شد.

«انقلاب سرخ» سال ۲۰۰۳ در گرجستان، «انقلاب نارنجی» سال ۲۰۰۴ اوکراین و «انقلاب لاله» سال ۲۰۰۵ قرقیزستان از جمله مهمترین انقلاب‌های رنگی طی ۱۰ سال اخیر است.

مقام‌های ایران در سال‌های گذشته بارها آمریکا را متهم به زمینه چینی برای وقوع انقلابی مشابه در جمهوری اسلامی کرده‌اند. آنها معتقدند که آمریکا با حمایت از برخی گروه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قصد فروپاشی آرام نظام جمهوری اسلامی را دارد.

در سال‌های اخیر ایران برخی از فعالان مدنی را به اتهام عضویت در شبکه‌های «براندازی نرم» دستگیر و محاکمه کرده است.

آرش علایی و کامیار علایی دو پزشک و متخصص در کنترل بیماری ایدز و سیلویا هارتونیان زنی ارمنی‌تبار از جمله افرادی به شمار می‌روند که سال گذشته به اتهام تلاش برای برندازی نرم جمهوری اسلامی دستگیر و به زندان محکوم شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رنگی یا غیر رنگی, شرایت کشور به گونه ای شده که بایدبرای رهای آن ازوضعیت کنونی درتمامی زمینه ها دست به تغییراتی بنیادین دست زد.حال چه آقایان را خوش بیایدیانه.

-- sean ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

مردم هم اقای شریعت مداری ...و دارودسته ...را در روز جمعه در نطفه خفه خواهند کرد

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

جماعت نظامی-امنیتی ایران از سایه خودشون هم وحشت دارند. اگر رژیم نطامی-امنیتی ج.ا. بر اساس مردم سالاری بود که مدام هشدار نمیداد وتهدید نمیکرد. آیا کسی دیده که در جوامع دموکراتیک به شخصی یا گروهی به خاطر استفاده از رنگی اخطار بدهند? حسین شریعتمداری و دار و دستش باید قبول کنند دنیا به پیش رفته و وقت آن است که آنها به موزه تاریخ سپرده شوند. هیچ پدیده ای نمیخواهد مرگ خود را باور کند ولی این حضرات باید حقیقت را پذیرا باشند هر چقدر هم برایشان تلخ باشد.

توپ، تانک، بسیجی و تهدید دیگر اثر ندارد.

-- سینا ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

می گفتند در ایران هم یک زمانی انقلاب سفید رخ داده است!!! خوب حالا چشممان به انقلاب سبز روشن

-- داریوش ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

مردم هم اقای شریعت مداری و دارودسته ...را در روز جمعه در نطفه خفه خواهند کرد , دست مذهب را در آینده نزدیک از حکومت کوتاه کنند !

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای خامنه ای از امید مردم برای سر و سامان دادن به زندگی خود نترسید!

1) محال است ندانید که دولت کنونی چه بر سر این ملک و ملت آورده است.

2) مردم ایران امیدوارند بتوانند برای بهبود زندگانی خود، از راه مسالمت آمیز و امکانات موجود، دولت جدیدی را انتخاب کنند.

3) این نجابت ملت ستم دیده ایران را ارج نهید و از کنار گذاشته شدن دولت فعلی توسط مردم واهمه به خود راه ندهید.

4) هر گونه دخالت نظامیان برای جلوگیری از تحقق اراده مردم، تحت عناوین خودساخته ای چون "انقلاب مخملین"، به نفع هیچکس منجمله جنابعالی نیست.

5) اکنون سال 1388 است و جمعیت ایران هم هفتاد میلیون نفر. آن ها تا پایان شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات، خیابان ها را ترک نخواهند کرد.

6) بدون تردید شما آخرین "ولی فقیهی" خواهید بود که بر این ملک و ملت سلطه یافته است. اما مردم بزرگوار ایران در صورت تمکین شما به آرای آن ها، باقیمانده حیات شما را در مقام ولی فقیه تحمل خواهند کرد.

-- آرش ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

اصلا" همه رنگی خوبه ، مخمل هم خوبه ،
همه جور انقلاب خوبه رنگی یا مخملی

متاسفانه چاره ای جز انتخاب بین بد - بدتر - بدترین و دکتر (افتضاح) نیست

دریغ از ایران

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

انقلاب با حمله قریب الوقوع اسراییل (چراغ سبز از آمریکا گرفته شده) به ایران صورت خواهد گرفت و اسمش هم انقلاب سیاه هست .

-- ویرانگر ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

امروز (چهارشنبه بیست خرداد) کرمانشاه ، نیروی انتظامی و ضد شورش به مردم سبز حمله کرد....کلی مجروح به جا گذاشت

-- toop95 ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

اینایی که اون اول انقلاب کردند، و عاشق انقلاب کردن بودند، حالا همچین یقه مردم رو گرفتند و خفقان ایجاد کردند که مبادا کسی انقلاب کنه....خوب اگه انقلاب خوب بوده پس بزارید ما هم انقلاب کنیم دیگه!

-- فهیمه ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

جمهوری اسلامی فقط به یک تو دهنی محکم احتیاج داره- اون هم کار هیچکس نیست جز اسراییل یا آمریکا. یکی باید پیدا بشه که اینها رو بشونه سر جاشون. و این کار کار ملت درمانده گرسنه بیچاره نیست. پولدارهای ایران هم که فقط فکر مال اندوزی هستند و اینکه از آب گل آلودی که ٣٠ ساله صاف نشده ماهی بگیرن. مشکل اساسی هم همینه. ثروت وقدرت دست درصد کمی از ایرانیهاست که اتفاقا آدمهای ...هستند.

-- N ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

اگر این ملت به رنگ مورد نظر شما اهمیت بدهد،دیگر انقلاب رنگی برایتان محسوب نمی شود..بلکه
حضور امت همیشه در صحنه که مشتی به دهان دشمن میزند حسابش می کنید!


طلب ارضای جنسی ناشی از کشتن و خونریزی ونمایش قدرت، کور و کریه تان کرده است.
حقیقت را ببینید تا زبیا ببینید و
زیبا دیده شوید.

-- avaz ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

واقعا این سپاهی ها ...ند. آخه یکی بگه رنگ سبز چه ریطی به انقلاب داره!؟

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

پیروزی سبز بر سیاه پیشاپیش مبارک!

-- Ali ، Jun 11, 2009 در ساعت 01:00 PM

من پیشنهاد می کنم از رنګ قهوه ای برای احمدی نژاد استفاده بشه به دلیل ګتدی که به این مملکت زده دلیل روشنه دیګه؟

-- هم وطن ، Jun 11, 2009 در ساعت 01:00 PM

"انقلاب باید شفاف باشه! یعنی بی رنگ." - گورباچف، 1988

-- روسی ، Jun 11, 2009 در ساعت 01:00 PM

یه چند نکته هست که باید به سروران گوشزد بشه.
۱ انقلاب دوباره دردیو دعوا نمی‌کنه
۲ قانون هرچی‌ هم که بد باشه باید بهش عمل کرد
۳ نمی‌شه با یه انقلاب دوباره کاری از پیش برد
بدم به دوستانه سپاهی باید عرض کرد که آخه دوستانه عزیز مگه خود امام نبود که بسیجی‌ و سپاهی رو از تاثیر در انتخابات بر حذر داشت؟ مگه میزان رای ملت نیست؟ پس چرا اینقدر ... می‌کنید اونم توی روزنامه و رسانی‌های جمعی؟ آخه اگه ملت می‌خواست دیکتاتور رو مگه مرض داشت که شاه رو بیرون کنه و شما بعثهید دیکتاتور؟ خوب اون که بود دیگه نیاز نبود که اینقدر خون بده این ملت!!!!!

-- behzad ، Jun 11, 2009 در ساعت 01:00 PM

این حضرات وقتی یک موضوعی بنفع خودشاناست هیاهو براه می اندزندکه: امت شهیدپروردرصحنه وفلان وفلان کردندولی وقتی بضررشاناست از ناتوانی واستاصال این اراجیف ومهملات را میبافندولی اینهابایدبدانداگرمردم تصمیم بگیرندومصمم شوند کوهارا جابجامیکنند چه رسدبه یک دروغگوی ...

-- سبزجامه ، Jun 12, 2009 در ساعت 01:00 PM

دیدید با رای ما چه کردند !! عزیزان بیداری کافی نیست . نقش آقای موسوی تعیین کننده است اما باید قبول کنیم که گرفتار دیکتاتوری شدیم و رهایی از آن با ریخته شدن خون مردم ایران زمین به پایان نخواهد رسید

-- محمد از تهران ، Jun 13, 2009 در ساعت 01:00 PM