رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ خرداد ۱۳۸۸
هاشمی در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای:

«تهمت‌های احمدی‌نژاد، شما را نشانه گرفته است»

اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که «تهمت‌های» احمدی‌نژاد، غیر مستقیم آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را نشانه گرفته است.

آقای هاشمی در نامه سرگشاده‌ای که امروز سه‌شنبه به آقای خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نوشته است، افزود که «اتهامات» محمود احمدی‌نژاد در مناظره ۱۳ خرداد ماه به طور غیر مستقیم «مقام ولایت در زمان رهبری امام راحل و جناب‌عالی که هادی دولت‌ها بوده‌اید و با اظهارات صریح، مدیریت‌ها را مورد تائید و تحسین قرارداده‌اید، نشانه گرفته است.»

آقای احمدی‌نژاد در مناظره ۱۳ خرداد ماه با میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ناطق نوری و برخی از خانواده‌های آنان را به «فساد» متهم کرد.

وی همچنین امروز در جمع مردم مازندران بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی اعلام کرد: «کسانی از این نظام باید اسباب‌کشی کنند که باند قدرت و ثروت هستند.»


محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اعتراض‌ها درباره اظهارات هفته گذشته‌اش، اعلام کرده که به «افشاگری‌ها» ادامه خواهد داد.

این در حالی است که آقای هاشمی در نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی، اظهارات رئیس جمهوری کنونی ایران را « عاری از حقیقت و غیرمسئولانه» خوانده است.

هاشمی در نامه خود نوشته که این اظهارات وی را به یاد «خاطرات تلخ اظهارات و اقدامات منافقان و گروهک‌‌های ضدانقلاب در سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب و نیز تهمت‌زدن‌ها در انتخابات ۸۴ و انتخابات مجلس ششم» انداخته است.

در این نامه همچنین آمده است که «اتهامات» محمود احمدی‌نژاد مشابه «لجن‌‌پراکنی‌های باند عباس پالیزدار» است.

عباس پالیزدار که گفته می‌شود از نزدیکان احمدی‌نژاد است، سال گذشته در جریان دو سخنرانی، ۴۴ مقام بلندپایه جمهوری اسلامی که ۹ روحانی نیز در میان آنها دیده می‌شود را به «فساد» متهم کرد.


متن کامل نامه را بخوانید

روزنامه جمهوری اسلامی اخیرا اعلام کرده که وی به ۹ سال زندان محکوم شده است که پس از برگزاری انتخابات، دادگاه، حکم وی را اعلام خواهد کرد.

آقای هاشمی در بخش دیگری از نامه خود اظهار داشته است که آنچه محمود احمدی‌نژاد در مناظره علیه وی و خانواده‌اش گفته است، نمی‌توانسته «بدون برنامه‌ریزی قبلی» باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، این اظهارات آقای احمدی‌نژاد را «دروغ‌پردازی و خلاف‌گویی‌هایی» دانسته که «برخلاف شرع و قانون و اخلاق و انصاف» است.

وی از رهبری جمهوری اسلامی خواسته که مانع از تکرار سرنوشت ابوالحسن بنی‌صدر و دولتش در «شرایط کنونی» شود.


آقای هاشمی همچنین اعلام کرده است که «ادامه وضع موجود را به صلاح نظام و کشور نمی‌داند.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان نامه خود از آقای خامنه‌ای درخواست کرده که «برای حل این مشکل و برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است»، اقدامی لازم کند.

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش‌تر اعلام کرده بود که از احمدی‌نژاد شکایت خواهد کرد.

محسن هاشمی یکی از پسران آقای هاشمی نیز اخیرا با انتشار نامه‌ای به اظهارات رئیس جمهوری کنونی ایران پاسخ داده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
محمود احمدی‌نژاد به «جنایت» متهم شد
هاشمی و ناطق از احمدی‌نژاد شکایت می‌کنند

نظرهای خوانندگان

در نظام گذشته «شریف امامی» رئیس مجلس سنا (خبرگان ان زمان) نامه ای گشاده به رهبر «معظم له» نظام نوشت که ایران در خطر است و رژیم چند ماه بعد سقوط کرد و حال دوباره «خط امامی» رئیس مجلس خبرگان به رهبر «معظم» نظام هشدار می دهد!!! در دستگاه عدل الهی این سر گشاده نامه ها خواننده ای ندارد.

-- بدون نام ، Jun 9, 2009 در ساعت 10:30 AM

رژیم آماده سقوط میشود . آیا مردم و گروههای سیاسی آزادیخواه و استقلال طلب آماده هستند ؟

-- محمد ، Jun 9, 2009 در ساعت 10:30 AM

هاشمی رفسنجانی با افشاگری های احمدی نژآد اولا نکته ای را که سالها اپوزیسیون صالح و اپوزیسیون وابسته می گفتند تایید می کند

دوما " بر خلاف سالهای 60 ، احمدی نژاد از نسل جوان جمهوری اسلامی با تمامی باورهای آن به بنیانگذار ان هست . یعنی در حال حاضر رفسنجانی نمی تواند براحتی احمدی نژاد را مانند بنی صدر از صحنه سیاسی حذف کند.

نامه رفسنجانی به نوعی درخواست کمک از خامنه ای برای بازنده نشدن کامل در این دوره از انتخابات هست
4. خامنه ای از طرف احمدی نژاد به طور مستقیم تهدید نمی شود ولی رفسنجانی مدعی ولایت فقیهی هست و نیز رئیس مجلس خبرگان هست که می تواند خامنه ای را تعویض کند .
احمدی نژا د تهدید بالقوه هست بدلیل باور داشتن مستقیم به ارتباط با امام زما ن یعنی دور زدن خامنه ای نایب امام زمان

5. احمدی نژاد عملا با نام بردن از هاشمی و ناطق ائتلافی را که از ماه ها قبل از انتخابات بر علیه وی تدارک دیده شده بود ، علنی کرد
دلیل رای آوردن احمدی نژاد در دوره قبل ، رودرو شدن نسل جوان جمهوری اسلامی که کمتر فساد مالی داشت با جریان کهنه و قوی که کنترل همه چیز را در اختیا ر داشت .

.6 در جمهوری اسلامی حذف رقیبان یک سنت شده است . جناح رفسنجانی و خامنه ای کنترل قرار دادهای نفتی راداشتند .
عدم تصویب وزیر نفت برای 3 ماه کشمکش های داخلی و اختلافات مالی بود.

7. احمدی نژاد در میان اقشار محروم و فقیر که در ایران کم نیستند ، رای دارد زیرا خودش فساد مالی ندارد و تقریبا قابل دسترسی هست نکته ای که د ر دوران ریاست جمهوری رفسنجانی نبوده است
د ردوران خاتمی هم هیچگاه سفر های استانی که شیوه غربی هست نبوده است .

8-احمد ی نژاد به دور دو م خواهد رفت و در برابر موسوی قرار خواهد گرفت .
احمدی نژاد خواهد باخت زیرا موسوی می تواند آرامش خیال بیشتری به جمهوری اسلامی در 4 سال بعد بدهد . ولی رای ها ی وی عملا دست برنده را برای نادیده گرفتن آنها خواهد بست .
با ضافه اینکه مجلس در اختیار جناح اصولگرایان هست که شرایط سختی برای موسوی فراهم خواهند کردو
رفسنجانی بازند ه اصلی این انتخابات خواهد بود. احمدی نژاد بازنده اصلی نخواهد بود . زیرا شانس شرکت در دوره بعدی را ردر 4 سال بعد خواهد داشت .

محسن رضایی برنده دیگر این انتخابات هست که با 2 میلیون رای پست وزارتی را که توقع انرا از احمدی نژآد داشت ، در کابینه های دیگر تضمین خواهد کرد .

10 -رفسنجانی د رزمان ریاست جمهوری اش ، دکتر محمود کاشانی نماینده کاشان در مجلس ( پسر ایت اله کاشانی )، به سیاست های وی انتفاد کرد و به زندان اوین انداخته شد
وی چندین بار از رفسنجانی معذرت خواهی کرد ولی وی به او اجازه ازاد شدن را نداد .
دوران قدرت مطلق رفسنجانی با عرصه نسل جدید جمهوری اسلامی ، پایان رسیده است .
سعید سلطانپور
روزنامه نگار - کانادا

-- سعید سلطانپور ، Jun 9, 2009 در ساعت 10:30 AM

بابا این عکسو بردارید خیلی ضایع است.منظورم عکس دومه.مردیم از خنده

-- بدون نام ، Jun 9, 2009 در ساعت 10:30 AM

این نامه نشان می دهد که کارهای جنجالی و به دور از سیاست احمدی نژاد نه تنها در بین مردم بلکه بین سران بلند پایه نظام نیز تفرقه ایجاد کرده است.

-- مهدی ، Jun 10, 2009 در ساعت 10:30 AM

به نظر من پيش بيني آقاي هاشمي درست است. هدف بعدي آقاي خامنه اي است.

-- بدون نام ، Jun 10, 2009 در ساعت 10:30 AM

خوب حالا مگه چی شده؟ حالا طوری نیست غلط کرد و شکر خورد. قول می ده که دیگه از این چیزا نخوره و اصلا نگه که شماها دزدی کردین

-- رهبر ، Jun 10, 2009 در ساعت 10:30 AM