رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ خرداد ۱۳۸۸

ایران دعوت آمریکا را بررسی می‌کند

ایران دعوت از سفرا و نمایندگان خود برای شرکت در مراسم رسمی سالروز استقلال ملی آمریکا را بررسی می‌کند.

وزارت خارجه ایران امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت دعوت از سفرای خود به منظور شرکت در این مراسم، آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

دو هفته پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا از سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های این کشور در سراسر دنیا خواسته است، سفرا و نمایندگان ایران را برای شرکت در جشن‌های روز استقلال آمریکا دعوت کنند.

کلیه سفارتخانه‌های آمریکا در جهان از وزارت خارجه این کشور دستورالعملی مبنی بر دعوت سفرا و نمایندگان ایران برای شرکت در مراسم رسمی سالروز استقلال ملی آمریکا دریافت کرده‌اند

روز گذشته نیز «آن درسی» سفیر آمریکا در باکو گفت که قصد دارد تا از همتای ایرانی خود برای حضور در این مراسم که چهارم جولای (‪۱۳‬تیرماه) برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

سفیر آمریکا در باکو افزود که این ،«به طور کامل مطابق با سیاست‌های آمریکا انجام می‌شود.»

«درسی» تائید کرد که کلیه سفارتخانه‌های آمریکا در جهان از وزارت خارجه این کشور دستورالعملی مبنی بر دعوت سفرا و نمایندگان ایران برای شرکت در مراسم رسمی سالروز استقلال ملی آمریکا دریافت کرده‌اند.

باراک اوباما که با شعار تغییر در آمریکا به قدرت رسیده است، بارها اعلام کرده که خواستار آغاز مذاکرات مستقیم با ایران است. تهران با استقبال از این تغییرات، خواستار عملیاتی شدن شعار‌های آقای اوباما شده است.

Share/Save/Bookmark