رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ خرداد ۱۳۸۸

«احمدی‌نژاد را برای سخنرانی دعوت نکنید»

حسینعلی نیری، معاون قضایی دیوانعالی کشور در اعتراض به «تخلفات عدیده» محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کنونی ایران، خواستار دعوت نشدن وی برای سخنرانی در مراسم روز نخست هفته قوه قضائیه شد.

در متن کامل این نامه که در شماره سه‌شنبه ۱۹ خرداد روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شده، از رئیس قوه قضائیه خواسته شده که «با توجه به شرائط پیش آمده امسال و ملاحظه تخلفات عدیده و آشکار جناب آقای احمدی‌نژاد بخصوص اهانت و هتاکی و افترا ایشان به شخصیت‌های والا و برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی»، از دعوت وی برای سخنرانی در این مراسم خودداری کند.

هفته قوه قضائیه در ایران سال‌ها است که با سخنرانی روسای جمهوری وقت در هفته اول تیرماه برگزار می‌شود.

آقای نیری در نامه خود دعوت نکردن از رئیس جمهوری برای شرکت در چنین مراسمی را «بسیار به جا و شایسته» دانسته است که موجب «مراعات شان و منزلت قضا» می‌شود.


احمدی‌نژاد بعد از مناظره با رضایی

در این نامه کم‌سابقه آمده است که «خوف آن است که در صورت ادامه شرائط فعلی و عدم استغفار و عذرخواهی و جبران مناسب از طرف نامبرده، عده‌ای از قضات محترم و معزز از شرکت در جلسه خودداری نموده و یا به مجرد ورود ایشان جلسه را ترک نمایند.»

این مقام قضایی هشدار داده است که این اقدام قضات، «خود وهن دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد» بود.

این نامه پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی ۱۳ خرداد ماه با میرحسین موسوی، اتهاماتی علیه علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای مطرح کرد، منتشر می‌شود.

اظهارات آقای احمدی‌نژاد علیه این دو مقام بلند‌پایه جمهوری اسلامی ایران با واکنش‌های فراونی مواجه شده است.

«خوف آن است که در صورت ادامه شرائط فعلی و عدم استغفار و عذرخواهی و جبران مناسب از طرف نامبرده، عده‌ای از قضات محترم و معزز از شرکت در جلسه خودداری نموده و یا به مجرد ورود ایشان جلسه را ترک نمایند»

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی نیز روز گذشته در واکنش به این اظهارات گفت که نسبت دادن جرم در رسانه‌های عمومی «پیگرد قانونی» دارد.

پیش‌تر هاشمی رفسنجانی، ناطق‌نوری، محسن صفایی فراهانی و زهرا رهنورد اعلام کردند که از محمود احمدی‌نژاد به خاطر اتهاماتی که علیه‌ آنها مطرح کرده شکایت خواهند کرد.

مقام‌های قوه قضائیه نیز در واکنش به اظهارات آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند که افشای نام افراد، پیش از اثبات اتهامات وارده، جرم محسوب می‌شود.

هفته گذشته نیز علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که تنها مرجع اعلام نام مفسدان در ایران، قوه قضائیه است.

محمود احمدی‌نژاد، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی را سه رقیب خود دانسته که تلاش می‌کنند او را از پست ریاست جمهوری کنار بزنند.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«نسبت دادن جرم در رسانه‌ها جرم است»
«محمود احمدی‌نژاد تحت پیگرد قرار گیرد»

نظرهای خوانندگان

تو رو خدا بذارید من حرفم رو بزنم...این سوال رو از آقای موسوی دارم:

دو هزاراعدامی سیاسی تابستان سال 67 را چگونه توجیه میکنید آقای موسوی؟امروز ندای آزادی میدهید ای ...دیروز؟

http://en.wikipedia.org/wiki/1988_executions_of_Iranian_political_prisoners

-- Sam ، Jun 9, 2009 در ساعت 01:00 PM

به سام: اگه امروز موسوی رییس جمهور نشه، تا 4 سال دیگه 2000 نفر دیگه کشته می شن. چرا حاضرید اجازه بدید این اتفاق بیفته؟؟ واقعا عمق فاجعه ای که در شرف وقوعه رو درک نمی کنید یعنی؟؟

-- ندا ، Jun 9, 2009 در ساعت 01:00 PM